Szukaj

Informacje o Mazda 3 II Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Przy zakupie Mazdy możecie przebierać wśród kilku silników. Sporo trzeba na nie wyłożyć, szczególnie jeśli chodzi o diesla. Jest nieduży, bo ma tylko 1.6l pojemności, oszczędny – średnio spokojnie zmieścicie się w 6l/100km i drogi – kosztuje tyle, co tańszy sedan klasy średniej. Ma za to 109KM, a to w zupełności wystarczy. Motory benzynowe są sporo tańsze, co nie znaczy, że tanie. Podstawowy też ma 1.6l, ale trochę mniej koni – 105 i jednak jeździ gorzej od diesla. Jest też 2-litrowa jednostka o mocy niecałych 150KM. Nie jest wybitnie paliwożerna, a do tego tańsza od motoru wysokoprężnego. Dla poszukujących wrażeń jest benzynowe 2.3l o mocy kosmicznych 260KM. 6 sekund do 100km/h, wypieki na twarzy – czego chcieć więcej?
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 151 KM (111 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 191 Nm przy 4500 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Robert
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Przyjemne auto ze sportowym zacięciem, ale ma swoje (drobne jak dla mnie) wady. Jeżeli lubicie japońskie auta w stylu lat 90., czyli proste w obsłudze, z wolnossącym silnikiem i bez bajerów, będziecie zadowoleni. Minusem jest wyciszenie i zbyt krótkie siedziska foteli, a także cienki, delikatny lakier. Rekompensuje to jednak bezawaryjność oraz przyjemnosć z jazdy - każda wycieczka to banan na twarzy dzięki sztywnemu zawieszeniu i fantastycznej skrzyni biegów oraz zwartemu układowi kierowniczemu.
4,0
~dvd
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Kupiłem auto za 85k brutto - w takiej cenie nie jest warte takiego wydatku. Dzięki zabiegom księgowym rzeczywisty koszt wyniósł 56k co jest ceną w pełni satysfakcjonującą i adekwatną do jakości produktu oraz poziomu obsługi w ASO. Fabryczne 17 calowe felgi nie nadają się na polskie drogi, wprawdzie auto jedzie jak po szynach ale trzeba mocno trzymać kierownicę żeby jej nie wyrwało na dziurach, do tego zdążyłem uszkodzić już dwie opony i jedną felgę na wrocławskich ulicach. Dopiero po zmianie felg na 16-stki da się tym komfortowo jeździć. Ze względu na żenujący poziom ASO oraz rdzewiejącą klapę bagażnika (w 3-letnim!) aucie jest to moja ostatnia Mazda.
4,2
~monkahead
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Za całokształt daję ocenę dobrą+, proszę dodatkowo przeczytać szczegółowy opis poszczególnych kategorii. Samochód mechanicznie jest bardzo dobry, jakość Mazdy jest znana od lat i auto nie rozczarowuje na tym poziomie. Nowoczesny silnik DISI z bezpośrednim wtryskiem paliwa ze specyficznym w swojej klasie systemem i-stop, bardzo bogate wyposażenie wersji "Sport" (m.in. ksenon skrętny, system BOSE, RVM, skórzana tapicerka, fotele sterowane elektrycznie z pamięcią, pełna elektryka szyb, dwustrefowa klimatyzacja, etc.) ciekawa bryła nadwozia, ogólnie auto może się podobać i dawać dużą frajdę z jazdy. Sylwetka pojazdu zwraca szczególną uwagę kobiet ale auto w wersji "Sport" pasuje moim zdaniem również idealnie do młodego faceta. Zawieszenie jest zestrojone komfortowo ale pozwala równocześnie na bardzo dynamiczną oraz sportową jazdę. Samochód pewnie pokonuje zakręty, bardzo dobrze hamuje, ogólnie jest to jedno z najlepiej prowadzących sie aut w klasie kompaktowej. Jest to mój kolejny samochód, w domu mam jeszcze 2 inne auta, także mam do czego porównać Mazdę 3 BL 2.0 DISI. Ze spokojnym sumieniem mogę go polecić osobą którym zależy na bezawaryjnej jeździe w nadwoziu które swoim kształtem nie przypomina nudnych niemieckich samochodów, których jest pełno na naszych polskich drogach.
Średnie spalanie dla Mazda 3 II Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW 2009-2011
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Tak jak inni piszą, Madzia lubi dużo spalać :) Nie lubi korków na tyle że czasem lepiej jechać znacznie dłuższą trasą niż stać w korku. Posiadam i-stop ale to się sprawdza tylko na światłach a nie w korkach. Tak samo krótkie odcinki gdzie nie zdąży nawet silnik się rozgrzać (do pracy mam 4km). Prowadzę dziennik tankowań, więc na przestrzeni 6 m-c mogę się pochwalić swoimi wynikami które są wiarygodne i potwierdzone. --Po mieście będzie brała 10l gdzie mam krótkie odcinki w korku, oraz trochę dłuższe bez kortów. UWAGA- zimą minimum 12l. --Na trasie (autostrada) będzie brała: ---------- 8 l przy prędkości 110km/h -----------10,0 l przy prędkości 140km/h -----------ok. 19 l przy prędkości 210km/h jest to maks jaki może wyciągnąć, może trochę więcej z górki. Wynik jest w przybliżeniu ponieważ był to jednorazowy test na tempomacie ale na jednym odcinku 250km ponieważ paliwo się skończyło.
8,1
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Napisze tak, miasto dynamika średnia, nieraz do 5-6 tyś obr nieraz b. spokojnie - średnio wychodzi ok 10 litrów, Trasa predkość ok 100 km/h na 6 biegu wychodzi ok 6 litrów ale juz na autostradzie przy 130-140km/h wychodzi przynajmiej 8-9 litrow ale poza 150km/h to juz szykujcie sie na 12 i wiecej. Natomiast od dłuższego czas ma na komp. pokł. pokazuje ciągle srednią 8.7 litra i tak też wychodzi po sprawdzeniu na stacji, także Madzia lubi troche benzynke ale wrażenia jazdy pod 7 -8 tyś obr w mieście suuuper!
9,7
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Myliłem się, to nie zawieszenie a spalanie jest największą wadą tego auta. W trasie jest w miarę OK (czytaj przy średnio dynamicznej jeździe auto spala w granicach 8-9 litrów). Ale w mieście porażka, a co dopiero będzie w zimie. Na forach czytałem opinie, że spalanie tylko na początku jest takie duże, i jak auto zrobi kilka tysięcy km to spadnie. Otóż nie prawda, spada może i odrobinkę, ale dalej średnia w mieście w przedziale 11-12 litrów w lecie to są wartości zarezerwowane dla aut, które mają znacznie większe i mocniejsze silniki. I żeby jeszcze za tym spalaniem szły osiągi...
Mazda 3 II Hatchback