Szukaj

Informacje o Mazda 3 I Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2007-2009

Lata produkcji: 2007 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Mazda 3 I Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2007-2009
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Wersja Kintaro, a więc z większymi felgami i szerszymi oponami 205/50 R17 Do podanych wartości (podałem z komputera) trzeba doliczyć coś pomiędzy 0,5 l - 0,9 l /100km. Spalanie 6,1 pomiędzy miastami Rybnik - Żory (Śląsk) ok. 17 km w jedną stronę, spalanie 7,5 l/100km podałem przy zakupie samochodu na krótszej trasie, więc dynamiczniej niż teraz. 6,1 l. osiąga żona, ja ok. 6,6 l. aktualnie. Żona częściej wyprzedza niż jest wyprzedzana, więc spalanie uważam na akceptowalnym poziomie, Tak jak wspomniałem wcześniej podałem, wartości z komputera, do tego włączona klimatyzacji w 70% czasu jazdy. Jeśli się uprzeć można osiągać zdecydowanie niższe wartości dla osób jeżdżących na "rekordy" lub bojących się wciskać pedał przyśpieszenia i lubiących jeździć za traktorami.
5,2
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Wartości spalania zmieniają się w dziwny sposób. Mam na myśli to, że spalanie w niewielkim stopniu zależy od prędkości i sposobu jazdy (+-0,5L od skrajności w skrajność) a bardzo zależy od pogody, fazy książyca lub czegokolwiek. Na identycznej trasie (100km trasy, 10km miasta) pokonywanej raz na miesiąc widziałem już wszystkie rezultaty. Jednego razu trasa pokonana przy 140km/h dała 6,2 przy słoneczku i temp. +3, a innym razem jazda 80-90 za TIRem dała 6,3 na lekkim mrozie przy bardzo dużej wilgotności. Kiedyś był też wynik poniżej 5l przy normalnej jeździe. Wniosek z tego płynie taki, że można korzystać z tego co oferuje silnik nie bojąc się, że spalanie wzrośnie dwukrotnie. Po co martwić się czymś na co nie ma się wpływu? ;) W mieście auto pochłania absurdalne ilości paliwa, szczególnie niedogrzany silnik. Przy stabilnej jeździe 80-90 pustą drogą na 6 biegu, bez zatrzymywania i wyprzedania, można wykręcić wynik w okolicach 4l przy ciepełku na letnich oponach.
8,0
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
U mnie przy "ciężkiej nodze" wygląda to tak: W mieście przy klimatyzacji i włączonym grzaniu 4 liter spala 9.3l/100 Przy jeździe mieszanej , trochę w trasie jakoś poniżej 8l./100 Szczerze, to nie sprawdzałem w trasie przy 90km/h Podejrzewam , że spali poniżej 7

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 31
Mazda 3 2005 2.0 150 KM benzyna tylne szyby nie działają
  • Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009
  • instalacja elektryczna
  • 225 tys. km
Mam problem z tylnymi szybami. po ostatniej naprawie u mechanika zresetowało mi się radio i rozkodowało się otwieranie szyb. Domyśliłem się, że mechanik pewnie wyłączył akumulator. Radio ustawiłem, szybę od pasażera obok kierowcy ustawiłem, a reszty z tyłu nie mogę. Nie działa otwieranie ani z tyłu, ani z przodu od strony kierowcy. Przy próbie ustawienia używając klawiszy u pasażera z tyłu słychać dźwięk jakby się ustawiało szyby, ale nic się nie dzieje. Próbowałem blokadę szyb włączyć i wyłączyć, ale to jedynie blokuje tę z przodu od pasażera. Obydwie z tyłu umarły, nie ważne jakiego panelu używam. Sprawdziłem bezpieczniki od szyb, wszystko ok. Wymieniłem na wszelki wypadek i nic. Gdzieś wyczytałem, żeby odłączyć klemę plusową, zrobiłem i nawet mi się radio nie zresetowało, więc odłączyłem na dłuzej i jedynie szyba pasażera przy kierowcy się rozkodowała. Próbowałem klemę minusową, to samo. Sprawdziłem panel u kierowcy, tam wszystko połączone, nie otwierałem jeszcze nic z tyłu, ale to strasznie dziwne. Drzwi nie są też zablokowane child lockiem. Koniec końców wyjdzie, że i tak pojadę do mojego mechanika jak wróci z wakacji. Jeśli ktoś ma jakiś sensowny pomysł, to dajcie znać.
Oczekuje na rozwiązanie
Auto gaśnie
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • inne
  • 230 tys. km
Witam posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 .Mój problem polega i tu przytoczę dzisiejsza sytuację "jadę sobie do sklepu silnik już się nagrzał wyjeżdżam z zakretu daje na 3ke wciskam na gaz a tu zero reakcji ...10sekund później auto gaśnie ..odpalam ponownie jeszcze na toczącym się samochodzie i Madzia jedzie jak szalona po czym po kilku kilometrach dzieje się to samo ...nie kiedy gdy odpalam silnik to autko mi faluje na obrotach i inaczej chodzi a gdy poruszam wiazkom przy silniku to już normalnie chodzi .Dodam także że pali mi się kontrolka silnika .Byłem z tym u mechanika to mi powiedzieli że czujnik ciśnienia paliwa ,wymieniłem 2tyg okej po czym problem powrócił .Teraz jestem u innego i mi powiedział że wiązka a wy co powiecie na to ? Mieliście podobnie ?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak mocy przy 120km/h
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120. Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować... Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 3 I Hatchback