Szukaj

Informacje o Mazda 3

Lata produkcji: 2003 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda 3

Liczba ocen: 699
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~Klemens3946
Mazda 3 I
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Mazda 3 bk jakoś niczym mnie nie zaskoczyła pozytywnie ani zniechęcająco. Fajne fotele dosc sztywne zawieszenie. Silnik który potrafi dobrze rozpędzać auto niema problemów z wyprzedzanie . Minusy to brak 6 biegu problem z korozją w stopniu zaawansowanym mocnym. Głośny silnik i układ wydechowy jak na seryjny zestaw. To auto to taki 100% ford fokus zawieszenie silnik napęd i płyta podłogowa nie czuje tu porządnej japońskiej motoryzacji. Silnik też taki sobie na dodatek żre dużo oleju litr na 2000 km. Osobiście nie kupiłbym tego auta jeszcze raz problem z korozją zniechęcił mnie odpowiednio co prawda na przeglądzie diagnosta powiedział ta mazda wygląda ponad przeciętnie dobrze jak na ten model. Aż boje się pomyśleć jak mogą wyglądać te słabsze.
4,0
~Palmer
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Autko nie bez wad, lecz mimo wszystko godne polecenia. Mazda 3 IV generacji, w najbardziej eleganckim - moim zdaniem - nadwoziu typu sedan, urzekła mnie swoim wyglądem - dynamiczną, pełną życia stylistyką, co w pełni urzeczywistnia efekt filozofii projektowania KODO - "Dusza ruchu" oraz wnętrzem, które jest minimalistyczne z klasycznymi, analogowymi przełącznikami i zegarami, ale jednocześnie nie pozbawione nowoczesnego sznytu. Materiały wykończeniowe gustowne i mięciutkie - aż chce się dotykać. Wszystko to składa się na idealny strzał w moje poczucie estetyki. Do tego bezkompromisowość w zakresie standardowego wyposażenia w systemy bezpieczeństwa i nowoczesna technologia umilająca pokonywanie nie tylko długich, ale też krótkich tras. Madzię napędza 150 niewysilonych, rączych kucy, które zmuszone do galopu, momentalnie osiągają 213 Nm. Wspomaga je 24-woltowy układ "miękkiej hybrydy" (mHEV), oddający przy ruszaniu "całe" 6,8 KM mocy i 49 Nm momentu obrotowego. To wszystko razem w zupełności wystarcza do dynamicznej, ale też oszczędnej jazdy. Całość dopełnia klasyczny i ponoć "długowieczny" 6-biegowy automat, a także pozbawiony filtra GPF, zwieńczony dwiema "niefejkowymi" końcówkami, układ wydechowy. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Zawieszenie zdecydowanie jędrne, choć mogłoby być ciut bardziej komfortowo zestrojone. Dzięki temu Madzia odwdzięcza się świetnym prowadzeniem oraz "klejeniem się" do nawierzchni podczas nieco szybszego pokonywania zakrętów.
4,7
~Sławek
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
W dobie sokowirówek i jednorazówek uroczy powiew starej szkoły. Przez 7 lat nie zepsuło się nic. Mogło by być nieco ciszej powyżej 120km/h, ale jak na skromny kompakt i tak jest super. Lakier delikatny a pod lusterkami trzeba czyścić na bieżąco, bagażnik głośno opada, ale żeby każdy samochód generował tylko takie zmartwienia to świat byłby piękny. Spalanie zaskakuje pozytywnie. Mimo upływu czasu design wciąż topka. Zero rdzy. Kupno tego auta to był dobry wybór. Wybór na lata. Do tego mocno trzyma wartość. Mocny gracz w segmencie C.

Usterki Mazda 3

Liczba wpisów: 47
Problem z subwooferem BOSE
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Od samego początku pojawił się problem z przerywającym subwooferem. W hatchbackach problem nie występuje. Serwis początkowo stwierdził, że nie ma żadnej wady. Za drugim razem przyznali, że to problem z którym Mazda nie potrafi sobie poradzic i być może kiedyś wypuszczą aktualizację systemu. Problem dość drogi jak na nagłośnienie premium… Z tego co zdążyłem się zorientować problem leży w zbyt słabym głośniku, którego nie idzie systemowo wyciszyć. Dodam, że problem występuje bez ingerencji w zwiększanie ilości basów.
Oczekuje na rozwiązanie
Centralny i zapłon
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Notorycznie występują problemu z przyciskiem start. Pierwsze to ciągle konieczność wymiany baterii i w kluczyku i w pestce, jakiś dramat, zdychają co kilka miesięcy czasem nawet co 2 mce. Drugi problem to reakcja auta na awarie przycisku start. Po pierwsze nie wyłącza się wtedy zapłon i piszczy po otwarciu drzwi, to powoduje że auta nie da się zamknąć i nie działa automatyczny ręczny, warto wozić w bagażniku kamień pod oponę.. oczywiście żartuje ale lipa zostawiać auto otwarte i bez ręcznego. Drugi problem to jak nie wyłącza się zapłon to zjada akumulator. U mnie akumulator był do wymiany po 20 tys. Dla wskazania awaryjnosci: XI.23 serwis gwarancyjny bez uwag, XII.23 zdechl akumulator, II.24 zdechł zapłon i guzik start (5 raz od zakupu w XI.21). Rozwiązania w tej Mazdzie są do bani, nie można liczyć na nowe auto. Jedziesz w wyjazd w trasę i nagle ci wszystko zdycha.. Druga rzecz.. każda awaria to cały dzień w płacy bo assistans mazdy jedzie 4 godziny a kolejne 2 czekasz na zastępcze.. jak ci zdechnie w trasie to kiepsko. Podsumowując. Celują w klasę premium ale klasie premium mogą buty czyścić.. drugie auto mam nxa i od 9 lat nic nie naprawiałem, akumulator zrobił 240tys.. tylko olej klocki i klimą.. M3 nie jest autem warte swojej ceny.. Bardzo ladny, ale lakier też do bani, fotel skrzypi .. Drugi raz nigdy mazdy nie kupię.
Mazda 3 2005 2.0 150 KM benzyna tylne szyby nie działają
  • Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009
  • instalacja elektryczna
  • 225 tys. km
Mam problem z tylnymi szybami. po ostatniej naprawie u mechanika zresetowało mi się radio i rozkodowało się otwieranie szyb. Domyśliłem się, że mechanik pewnie wyłączył akumulator. Radio ustawiłem, szybę od pasażera obok kierowcy ustawiłem, a reszty z tyłu nie mogę. Nie działa otwieranie ani z tyłu, ani z przodu od strony kierowcy. Przy próbie ustawienia używając klawiszy u pasażera z tyłu słychać dźwięk jakby się ustawiało szyby, ale nic się nie dzieje. Próbowałem blokadę szyb włączyć i wyłączyć, ale to jedynie blokuje tę z przodu od pasażera. Obydwie z tyłu umarły, nie ważne jakiego panelu używam. Sprawdziłem bezpieczniki od szyb, wszystko ok. Wymieniłem na wszelki wypadek i nic. Gdzieś wyczytałem, żeby odłączyć klemę plusową, zrobiłem i nawet mi się radio nie zresetowało, więc odłączyłem na dłuzej i jedynie szyba pasażera przy kierowcy się rozkodowała. Próbowałem klemę minusową, to samo. Sprawdziłem panel u kierowcy, tam wszystko połączone, nie otwierałem jeszcze nic z tyłu, ale to strasznie dziwne. Drzwi nie są też zablokowane child lockiem. Koniec końców wyjdzie, że i tak pojadę do mojego mechanika jak wróci z wakacji. Jeśli ktoś ma jakiś sensowny pomysł, to dajcie znać.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 49
5,0
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Przejechałem na gazie ponad 100 000km przez 5lat. Wszystko jest super. Mocy mam więcej. Tak mi ustawili chłopacy z Nochowa k. Śremu. Polecam firmę. Obsługa super. Komuperowiec ekstra ustawi tak jak chcesz. Oszczędnie, proszę bardzo, więcej mocy proszę bardzo. Instalacja działa bardzo dobrze. Sygnalizuje kiedy powienienem wymienić filtry 2 razy przeciągnąłem wymianę fitrów i...
5,0
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW...
4,8
Mazda 3 I
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
instalacja: AC STAG 4-300 ISA-2
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jeżdżę na gazie od pół roku, na początku się wahałem czy zakładać gaz czy nie w końcu się zdecydowałem i jak do tej pory nie żałuję (20tyś na gazie). Auto jeździ bez problemów, spalanie max do 10 litów przy ostrej jeździe, podczas łagodnej jazdy zszedłem nawet do 7,5 l. Zdecydowanie polecam osobą, które wahają się tak jak ja się wahałem. Instalację zaopatrzyłem w...
Mazda 3