Szukaj

Informacje o Mazda 2 III Hatchback 5d 1.5 SKY-G i-ELOOP 115KM 85kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2015, trzecia generacja modelu. Pod względem stylistycznym „Dwójka” przyjęła koncepcję designu „Kodo” (czyli „dusza ruchu”), upodabniając się do pozostałych modeli w katalogu Mazdy. Inaczej niż obie poprzednie generacje, powstała na nowej platformie podłogowej (Mazda Skyactiv platform), nie dzieląc jej już z Fordem Fiesta. W rezultacie kooperacji z Toyotą natomiast modelami bliźniaczymi Mazdy 2 są Toyota Yaris i Scion iA. Mazda 2 trzeciej generacji zdobyła tytuł Car of The Year w japońskiej edycji konkursu w roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Z dużym przekonaniem mogę powiedzieć, że właśnie zobaczyliśmy najładniejsze obecnie auto w segmencie B. Ideał jeśli chodzi o proporcje tego wszystkiego, z czego powinien składać się mały miejski samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyka nowych Mazd to najlepsze, co przydarzyło się tej marce od czasu… Sam nie wiem – debiutu modelu 626? Reszta jest oczywista – czy „Dwójka” z takim designem mogłaby być brzydkim autem? A czy Beckhamowie mogą mieć brzydkie dzieci? ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1496 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 85,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~maciej_gromek
Mazda 2 III
Hatchback 5d 1.5 SKY-G i-ELOOP 115KM 85kW
Długo przymierzałem się do kupna auta. Postanowiłem kupić z salonu. Zakup luty 2019, rocznik auta - 2018. Naczytałem się, naoglądałem. Wybrałem Mazdę 2. Dlaczego? Pomogła videorecenzja Zachara i pozytywny wpis użytkownika na Autocentrum. Wymagania, jakie miało spełniać auto: małe wymiary (kiepskie miejsce parkingowe z ograniczoną swobodą parkowania), możliwość montażu haka pod bagażnik rowerowy, automatyczna klima, nawigacja i wsparcie dla Android Auto plus kamera cofania (głównie pod kątem obecnego garażu). Auto miało dawać możliwość wygodnej jazdy po mieście, ale też i w krótszych oraz dłuższych trasach więc odrzuciłem wszystko, co nie miało 6 biegów; skrzynia - manual bo nie zamierzam póki co jeździć automatem. Zastanawiałem się nad nowymi autami. Najpierw przejechałem się Mazdą 2. Wrażenia - pozytywne. Dotąd jeździłem benzyną 1.4, 77KM. Tutaj jest 115KM i jest różnica :-) Potem przyszła kolej na Fiestę - wsiadłem tylko do auta i wysiadłem. Siedzenia - nie dla mnie. Był okazyjnie dobrze wyposażony egzemplarz w jednym z salonów, ale na jazdę już się nie umówiłem. Głównym konkurentem Mazdy był VW Polo (2019). Wyposażenie brałem pod uwagę podobne czyli Highline, 1.0 TSI 115KM. Samochód podobał mi się i z zewnątrz i w środku. Nieco przestronniejszy od Mazdy. Przejechałem się nim jednak i ... 1.0+turbo - nie przypadło mi do gustu. Po prostu. Wszystko inne - w porządku, ale silnik - nie. Auto waży 200kg więcej od Mazdy i trochę to czuć. Dodatkowo nie mam zaufania do downsizingu i jazda próbna utwierdziła mnie w moim wyborze. Po drodze była jeszcze Honda Jazz, ale czytając na forach opinie na temat jej multimediów zdecydowałem, że nie będę robił do niej podejścia. Wybrałem więc Mazdę 2 i... odpowiadając od razu na pytanie, jakie jeden z "miłych" forumowiczów wklejał pod wątkami z Mazdą 2 - nie, jeszcze nie rdzewieje :) Zrobiłem na razie 555km i zobaczymy co dalej. Póki co - wszystko super.
4,7
~slawek
Mazda 2 III
Hatchback 5d 1.5 SKY-G i-ELOOP 115KM 85kW
Auto jest po prostu piękne i praktyczne zarazem. Każdy element wydaje się być na swoim miejscu dokładnie tam gdzie gdzie można się go spodziewać i co istotne - działa bezproblemowo. Widać że konstruktorzy spędzili wiele czasu nad tym autem. Staram się być choć trochę obiektywy zaniżając (wg mnie) niektóre oceny. Biorąc pod uwagę to, ze jest do dla mnie wyczekiwane przez 3 miesiące auto i ogromne pozytywne wrażenie chyba mi się to nie uda. :-)
4,9
~Gosia
Mazda 2 III
Hatchback 5d 1.5 SKY-G i-ELOOP 115KM 85kW
przy wyższych prędkościach mogłoby być ciszej, ale w końcu to auto miejskie (Wyciszenie)
Średnie spalanie dla Mazda 2 III Hatchback 5d 1.5 SKY-G i-ELOOP 115KM 85kW 2015-2018
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Liczba komentarzy: 1
Mazda 2 III
Hatchback 5d 1.5 SKY-G i-ELOOP 115KM 85kW
Pomiary robię co 1000 km: pierwszy 1000 km( przy przebiegu auta ok. 2000km) to 5.5l/100, kolejny 5.7, teraz wyjdzie ok.5.9. Jazda uśredniona, raczej spokojna, zrównoważona ale bez przesady, fajnie można wykorzystać hamowanie silnikiem. Jazda typowo miejska pewnie ok. 7, ale nie sprawdzałem, tak jak średniego maksymalnego zużycia. Trasa ok 50 km- udało zejść się poniżej 4 l. Ogólnie ze stosunku spalania do osiągów jestem zadowolony. (Wyciszenie)
5,9
Mazda 2 III
Hatchback 5d 1.5 SKY-G i-ELOOP 115KM 85kW
Przy spokojniej jeździe spalenia oscyluje w granicach 5-6l, trochę gorzej jak się wiedzie na autostradę i jedzie szybciej. Wtedy średnie spalanie koło 7.2. Ogólnie jeżdzę dość dynamicznie więc sądzę że da się zejść poniżej moich wartośći. (Wyciszenie)
5,2
Mazda 2 III
Hatchback 5d 1.5 SKY-G i-ELOOP 115KM 85kW
Trudno mi cokolwiek sensownego napisać, ale chciałbym wspomnieć że nie wierzę w mit o drogim serwisie. Sprawdzałem ceny przeglądów i nie widzę zbytnio różnicy. Zobaczymy za klika lat. Brak turbiny czy eko dodatków (EGR, filtr cząstek stałych) wróży coś innego. (Wyciszenie)
Mazda 2 III Hatchback 5d