Szukaj

Informacje o Mazda 2 I 1.6 16V MZI 100KM 74kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Auta małe
Mazda 2 to produkowany od roku 2003 model należący do segmentu B. W europejskim katalogu Mazdy „Dwójka” była następcą Demio – modelu znanego także pod nazwą 121. Nadwozie auta początkowo nawiązywało stylistycznie do minivana, ale wobec nie najlepszych wyników sprzedaży, druga generacja Mazdy 2 została zaprojektowana bardziej w stylu typowego samochodu miejskiego. Model do II generacji powstawał w kooperacji z Fordem, trzecia generacja natomiast, debiutująca na rynku w roku 2015, to pierwszy owoc porozumienia z Toyotą. Mazda 2 otrzymała tytuł World Car of the Year w roku 2008.
czytaj więcej
Powagosław
Z dużym przekonaniem mogę powiedzieć, że właśnie zobaczyliśmy najładniejsze obecnie auto w segmencie B. Ideał jeśli chodzi o proporcje tego wszystkiego, z czego powinien składać się mały miejski samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Stylistyka nowych Mazd to najlepsze, co przydarzyło się tej marce od czasu… Sam nie wiem – debiutu modelu 626? Reszta jest oczywista – czy „Dwójka” z takim designem mogłaby być brzydkim autem? A czy Beckhamowie mogą mieć brzydkie dzieci? ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 146 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Usterki Mazda 2 I

Liczba wpisów: 10
Zapłon - nie można uruchomić samochodu.
  • Mazda 2 I 1.4 MZ-CD 68KM 50kW 2003-2007
  • silnik
Po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci ale samochód nie chce odpalić. Po jakimś czasie gdy ponownie przekręca się kluczyk przez sekundę słychać rozrusznik i następuje jakby odcięcie zapłonu. Mechanik sprawdził filtr paliwa. Jest szczelny, a dodatkowo wymienił oringi. Wygląda to tak jakby był zapowietrzony układ paliwowy ale podobno jest szczelny, nigdzie nic nie widać. Wcześniej było tak, że od czasu do czasu występował taki problem, jednak udawało się odpalić auto po kilku próbach. Mechanik odpowietrzył układ i udało się dojechać do domu. Po nocy rano samochód znowu nie odpala. Pytanie: Czy może być tak, że jak jest za słaby prąd rozruchu to pompa paliwa nie daje rady dostarczyć paliwa i odpowietrzyć układ? Zamówiłem nowy akumulator, bo stary już ma raczej parę lat wiec może tu tkwi problem? Czy ktoś miał taką sytuację?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Niestabilny tor jazdy
  • Mazda 2 I 1.4 MZ-CD 68KM 50kW 2003-2007
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Kupiłam swoją pierwszą Mazdę i mam wrażenie, że auto jest niestabilne podczas jazdy, zwł. przy dużych prędkościach. Pierwszy krok to oczywiście kupno nowych opon. Amortyzatory są ok, były sprawdzane na stacji diagnostycznej przed kupnem, wahacze też itp.. Co jeszcze może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
wachania obrotów na jałowym biegu
  • Mazda 2 I 1.4 16V MZI 80KM 59kW 2003-2007
  • silnik
Na ciepłym silniku mam małe wahania między 700-850 skaczą mi obroty i jest to odczuwalne. Nie miałem do tej pory tego typu sytuacji i nie wiem czy jest to groźne. Dodam, że 6 miesięcy temu założyłem gaz ale te obroty zaczęły skakać od około miesiąca. Pozdrawiam i dzięki z góry za info.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Mazda 2 I