Czteroosobowe sportowe coupe (segment G) produkowane w latach 1981-94. NastÄ™pca modelu Merak. De Tomaso, ówczesny wÅ‚aÅ›ciciel Maserati chciaÅ‚ stworzyć prestiżowe auto sportowe dla szerszej grupy klientów. PoczÄ…tkowo plan siÄ™ udaÅ‚ – Biturbo rozszedÅ‚ siÄ™ w rekordowej liczbie 40 tys. egzemplarzy. Ale kÅ‚opoty finansowe Maserati wpÅ‚ynęły na późniejszÄ… awaryjność i gorsze wykonanie, co zaÅ› przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na malejÄ…cÄ… sprzedaż. Model wystÄ™powaÅ‚ też w 4-drzwiowej wersji sedan oraz w odmianie kabrio (Spyder). Nazwa Biturbo wzięła siÄ™ od dwóch turbosprężarek, w które wyposażono samochód. NastÄ™pcami Biturbo byÅ‚y modele Shamal i Ghibli II.
czytaj więcej
Choć magazyn „Time” swego czasu zaliczyÅ‚ Biturbo do pięćdziesiÄ…tki najgorszych samochodów wszechczasów, warto pamiÄ™tać, że to na nim opieraÅ‚a siÄ™ caÅ‚a oferta Maserati jeszcze w latach 90. Modele 228, Karif, Shamal i Ghibli to de facto ewolucje tego, co byÅ‚o dobre i piÄ™kne w tym nie do koÅ„ca szczęśliwym aucie.
~Powagosław
O takim klinie człowiek powinien marzyć nie tylko w niedzielny poranek. Sama sylwetka, w kształcie klina właśnie, to piękne świadectwo Maserati z tamtych czasów. Że awaryjne? Nie wszystkim się podoba? Są rzeczy na tym świecie, które zasługują na szczególną wrażliwość.
~Luzacjusz