Szukaj

Informacje o Maserati Biturbo Coupe Si 2.0 V6 Si 188KM 138kW 1981-1989

Lata produkcji: 1981 – 1989
Segment: Auta sportowe
Czteroosobowe sportowe coupe (segment G) produkowane w latach 1981-94. NastÄ™pca modelu Merak. De Tomaso, ówczesny wÅ‚aÅ›ciciel Maserati chciaÅ‚ stworzyć prestiżowe auto sportowe dla szerszej grupy klientów. PoczÄ…tkowo plan siÄ™ udaÅ‚ – Biturbo rozszedÅ‚ siÄ™ w rekordowej liczbie 40 tys. egzemplarzy. Ale kÅ‚opoty finansowe Maserati wpÅ‚ynęły na późniejszÄ… awaryjność i gorsze wykonanie, co zaÅ› przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na malejÄ…cÄ… sprzedaż. Model wystÄ™powaÅ‚ też w 4-drzwiowej wersji sedan oraz w odmianie kabrio (Spyder). Nazwa Biturbo wzięła siÄ™ od dwóch turbosprężarek, w które wyposażono samochód. NastÄ™pcami Biturbo byÅ‚y modele Shamal i Ghibli II.
czytaj więcej
Powagosław
Choć magazyn „Time” swego czasu zaliczyÅ‚ Biturbo do pięćdziesiÄ…tki najgorszych samochodów wszechczasów, warto pamiÄ™tać, że to na nim opieraÅ‚a siÄ™ caÅ‚a oferta Maserati jeszcze w latach 90. Modele 228, Karif, Shamal i Ghibli to de facto ewolucje tego, co byÅ‚o dobre i piÄ™kne w tym nie do koÅ„ca szczęśliwym aucie. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
O takim klinie człowiek powinien marzyć nie tylko w niedzielny poranek. Sama sylwetka, w kształcie klina właśnie, to piękne świadectwo Maserati z tamtych czasów. Że awaryjne? Nie wszystkim się podoba? Są rzeczy na tym świecie, które zasługują na szczególną wrażliwość. ~Luzacjusz
Produkowany od 1981 do 1989 roku
Pojemność skokowa 1996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 188 KM (138 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 321 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 7,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 63 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Maserati Biturbo Coupe Si
Aktualnie przeglÄ…dasz Maserati Biturbo Coupe Si