Samochód sportowy (segment G) produkowany w latach 1966-1976 oraz ponownie od 2006 roku. Oryginalny model Europa debiutował jako pierwszy samochód marki Lotus przeznaczony do poruszania się w ruchu ulicznym z silnikiem umieszczonym centralnie. Model zaprojektowany przez Rona Hickmana (współpracował m. in. przy tworzeniu Forda GT), wyróżniał się też nietypową sylwetką. Samochód był przeznaczony głównie na rynek europejski, stąd jego nazwa. W 2006 roku Lotus wskrzesił model, nazywając go Europa S. Pokrewieństwo między oboma autami jest jednak umowne.
czytaj więcej
Nawiązując do legendarnego poprzednika, Lotus wysoko zawiesił poprzeczkę. Jeden rzut oka na Europę S i wiadomo z jaką marką mamy do czynienia. Tylko przy oryginalnej Europie auto wypada dość blado. A jeśli nie blado, to przynajmniej zbyt konwencjonalnie.
~Powagosław
Elise jest dla mnie trochę jak Prince – mały, ale figlarny. A teraz wyobraźcie sobie, że ten figlarny Prince przestaje nosić obcasy i śpiewa, że „życie w bloku to ciężki chleb dla ziomala”. To by się nie udało. Lotusowi też się nie udało. Tym razem.
~Luzacjusz