Szukaj

Informacje o Lexus RX V 2.5 450h+ 309KM 227kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1998 r. Lexus RX jest luksusowym SUV-em (segment I, klasa premium). Jest też najpopularniejszym modelem w historii marki (2,2 mln sprzedanych aut) i zarazem najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie w Stanach Zjednoczonych. Bazą pierwszej generacji modelu był prototyp SLV („Sport Luxury Vehicle”). Początkowo, w Kraju Kwitnącej Wiśni, samochód był oferowany jako Toyota Harrier i był powiązany pod względem technicznym z Toyotą RAV4. Następne generacje Lexusa RX były już samodzielnymi konstrukcjami. Nazwa auta jest „skrótem” od „Radian Crossover” (gdzie „radiant” oznacza coś światłego , reprezentującego świetlaną przyszłość). Czwarta generacja Lexusa RX dostępna jest od roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 2487 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 309 KM (227 kW) przy 6000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 103,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Karoseria - Silnik - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~W.
Lexus RX V
SUV 2.5 450h+ 309KM 227kW
Wygodny, cichy i relaksujący. Umiejętnie wykorzystywany jeździ prawie aksamitnie, ale potrafi też przyspieszyć kiedy potrzeba. Użytkowany głównie przez żonę. Większość czasu jeździ w trybie elektrycznym, który jest zaskakująco dobry (mam porównanie, bo na co dzień jeżdżę elektrykiem). Zasięg elektryczny coś ok. 50 km. Wyposażenie i wykończenie super (wersja Omotenashi). Mógłby mieć min. 10 l. większy bak i z 30-50 KM więcej w silniku benzynowym. Jeśli jeździsz normalnie, a na szybkich drogach zadowalasz się dobra dynamiką do ok. 160-170 jest to samochód który warto rozważyć, bo jak dla mnie jako hybryda plug-in, SUV jest w ścisłym topie dostępnych samochodów. Dłuższe trasy nie męczą. Jest bardzo komfortowy. Nie nadaje się do jazdy bardzo dynamicznej i przeskakiwania z pasa na pas. Moim zdaniem, w stosunku do wersji starszej, wszystko jest dużo lepsze, no może poza silnikiem benzynowym, bo zostały 4 cylindry. Trzeba było podać dane o czasie ładowania, nie znam, bo nie ja ładuję ale okazjonalnie i w dłuższych trasach użytkuję. Ciężko wpisywać o zużyciu paliwa, bo jest pytanie z baterią czy bez...
4,9
~W.
Lexus RX V
SUV 2.5 450h+ 309KM 227kW
Wygodny, cichy i relaksujący. Umiejętnie wykorzystywany jeździ prawie aksamitnie, ale potrafi też przyspieszyć kiedy potrzeba. Użytkowany głównie przez żonę. Większość czasu jeździ w trybie elektrycznym, który jest zaskakująco dobry (mam porównanie, bo na co dzień jeżdżę elektrykiem). Zasięg elektryczny coś ok. 50 km. Wyposażenie i wykończenie super (wersja Omotenashi). Mógłby mieć min. 10 l. większy bak i z 30-50 KM więcej w silniku benzynowym. Jeśli jeździsz normalnie, a na szybkich drogach zadowalasz się dobra dynamiką do ok. 160-170 jest to samochód który warto rozważyć, bo jak dla mnie jako hybryda plug-in, SUV jest w ścisłym topie dostępnych samochodów. Dłuższe trasy nie męczą. Jest bardzo komfortowy. Nie nadaje się do jazdy bardzo dynamicznej i przeskakiwania z pasa na pas. Moim zdaniem, w stosunku do wersji starszej, wszystko jest dużo lepsze, no może poza silnikiem benzynowym, bo zostały 4 cylindry. Trzeba było podać dane o czasie ładowania, nie znam, bo nie ja ładuję ale okazjonalnie i w dłuższych trasach użytkuję. Ciężko wpisywać o zużyciu paliwa, bo jest pytanie z baterią czy bez...
4,9
~ryszolo
Lexus RX V
SUV 2.5 450h+ 309KM 227kW
Skrzynia e-CVT trochę zbyt głośna przy mocnym przyspieszaniu (Skrzynia biegów)
Lexus RX V