Szukaj

Informacje o Lexus RX IV SUV 450h 313KM 230kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Lexusa RX (symbol AL20) została wyraźnie przeprojektowana, nawiązując stylistycznie do innych modeli w gamie marki (zwłaszcza do mniejszego Lexusa NX). Samochód jest nieco większy od swojego poprzednika (o 11 cm dłuższy i o 1 cm szerszy). Lexus RX IV zaprojektowany został przez Japończyka Gen Ikeda. Model powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu III generacji – Toyota K Platform.
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 3456 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 313 KM (230 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 335 Nm przy 4600 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 94X83 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Todi
Lexus RX IV
SUV 450h 313KM 230kW
To mój drugi Lexus. Po NX hybryd przyszedł czas na większego brata w topowej wersji. W skrócie można napisać „Samochód kompletny” Co rozumie przez to stwierdzenie? W mojej oczywiście subiektywnej opinii. Poziom wykonania, komfort, osiągi silnika V6 oczywiście co do silnika to umierający gatunek w Europie wiec dodatkowy plus. Bezawaryjność. Teraz rozwinę myśl. Samochód jest wykonany i wykończony z bardzo wysokiej klasy materiałów. Skóra po 130 tys jak nowa. Wyciszenie, resorowania izolacja od otoczenia wyśmienita. Odpoczywam w tym samochodzie. Przejechać 1000 km to przyjemność. Audio Mark&Lewison gra audiofilsko. Dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Bagażnik wyglada na średniej wielkości ale mimo tego jest pojemny. Na Wakacje pakujemy się z rodzina bez boxa. Dobra dynamika. W mieście jeździ się majestatycznie natomiast na autostradzie jedzie bardzo żwawo. Spalanie jest przyzwoite jak na auto 2.3 tony i moc 313 kucyków: hybryda ma sporo mniej części które się psują co tez było powodem decyzji zakupu. Żadnej usterki od nowości i myśle ze dalej tak zostanie. W NX nie mailem żadnych technicznych problemów wiec liczę na powtórkę przynajmniej do 200 tys km :) wyposażenie mam ful wiec nie mam co dodać. Jedyna wada to wielkość samochodu. Parkowanie w dużych miastach jest wyzwaniem dla kierowców bojących się takich manewrów. Dla mnie nie ma z tym problemów zwłaszcza ze kamery mam 360 st. Generalnie świetny samochód. Mega dopracowany. Lexus oby tak dalej. Nie róbcie oszczędności jak wielka trójca niemiecka
2,4
~Artur
Lexus RX IV
SUV 450h 313KM 230kW
Ogólnie autko przyjemne ale ma usterkę i serwi nie potrafił sobie poradzić. Dział techniczny z Toyota Warszawa wziął auto na kilka dni i też nie wiedzą co jest . poddali się robiac opinie ze wszystko jest ok. Problem polega na tym że przy 1100obrotach auto drży, do tego stopnia że lusterko wsteczne nawet drży. wszystke lexy mają tę usterkę , Na początku twierdzili że to program do pompy paliwa, wgrali niowy z upodate i jest to samo,. potem przepychanki że wszystkie tak mają , ostrzegam potencjalnych nabywców przed kupnem tego auta, chyba że ktoś chce żeby za 400 tysięcy złotych auto chodziło jak traktor. jeśli ktoś ma auto na gwarancji zalecam sprawdzenie i posłuchanie jak podczas jazdy przy 1100-1150 obrotów silnika zachowuje sie auto. Sluże również , jesli ktoś chce przetestowac i sprawdzić pomocą w ustaleniu i pokazaniu usterki. prosze pisac na email praca-magazyn -kalisz@wp.pl , powiem co jest dokładnie nie tak. dziś dostaełm opinie Działu technicznego ze auto sprawne . rozbawili mnie smiechem . nie kupujcie tych aut. miałem czekać za nowym modelem który ma mieć prezentacje w czerwcu ale to tylko kosmetyczne zmainy , jednak dział techniczny Toyota Poland wyleczył mnie skutecznie z zakupu tego auta. Artur
4,9
~przemokk
Lexus RX IV
SUV 450h 313KM 230kW
Jeśli marzenia mogą mieć kółka to właśnie ten lexus rx450h jest jednym z nich (mam na myśli konkretnie wersję 450h) Najpierw zalety. Jak wsiadam to czuję pewien respekt niczym w drogim sklepie Klera ze skórzanymi meblami. Wszytko jest miękkie, ładne, z gustem i klasą. NIE POLECAM moim zdaniem okropnych i obecnych we wszystkich filmikach w necie czerwonych skór z wersji fsport uuuh ohyda. Za najbardziej dostojne dla tego auta uważam jasny brąz topazu (najładniejszy, bo mam taki akurat :P ), ew ciemny brąz lub czerń. Z tyłu miejsca potwornie dużo, wszystko miłe w dotyku i dopracowane w najmniejszych szczególikach, samochód pachnie skórą i czuć w nim klasę. To jest coś co trzeba dopiero samemu poczuć, a ja nie byłem w stanie tego doswiadczyć ani w nowym xc90, ani w nowym x5. Piękny wygląd, perfekcyjne wycieszenie dopracowane tak do perfekcji, że ten model posiada specjalne opony z komorą wygłuszającą, rewelacyjny silnik hybrydowy 313 KM na podstawie 3.5l v6, który przyspiesza do 100 km/h niby w aż 7.7 sekundy, ale to jedynie dlatego, że start od 0 do 40 km/h to nie jest sportowy zryw wgniatający fotel, ale dostojny start, przy którym napewno nie uda nam się obudzić dzieci na tylnej kanapie, lub wylać kawy. Mogę mniej wiecej powiedzieć że dopiero od 40km/h samochód dostaje nagle kopa i do 220 km/h przyspiesza w niemal niezmiennym tempie (można zobaczyć to na filmikach na youtube). Najbardziej przyjemny jest fakt, gdy ludzie obracają głowy, gdy przejeżdżam. W konfiguracji z granatowym lakierem, który zależnie od światła bywa czarnawy, granatowy wygląd zewnętrzny wręcz powala. Samochód szcególnie z przodu wygląda trochę jakby był z przyszłości. Ogromny, łatwy w obsłudze ekran o wielkości 12.3 cali, sterowany taki dzojstiko-grzybkiem, do którego trzeba chwilę przywyknąć. Wyświetlacz HUD na szybie przed kierowcą wyswietla prędkość, ograniczenia i wskazania nawigacji. W tym aucie płacisz wyysoką cenę, za silnik, wyciszenie, klasę i jakość wykonania wszystiego oraz za niepospolity wygląd zwracający uwagę kierowców i przechodniów. Właśnie cena... i tutaj wady.. Samochód generalnie drogi i za tą baardzo wysoką cenę nie mamy takich bajerów, jak wentylacja i podgrzewanie wszystkich 5ciu miejsc, ale jedynie 2 przednie. Brak masaży, brak wodotrysków, brak osobnej regulacji klimy dla tyłu i ogólnie żadnego osobnego panelu zarządzania wentylacją dla pasażerów z tyłu. Jedynie dwa nawiewy z tyłu, na konsoli centralnej, a wiec i brak 2 dodatkowych na słupkach B a szkoda. Ogólnie w tej wysokiej cenie, w której audi lub mercedes mogą już zaskoczyć nas kamerami dzięki którym możemy widzieć przestrzeń przed autem w nocy nawet bez włącznia świateł, konfigurowalnych wiswietlaczy lcd nad kierownicą zamiast tradycyjnych zegarów, czy półautonomicznej jazdy w korku, lexus tego nie robi. Za to to co w nim jest, dopracowane zostało perfecyjnie jak chociażby bezgłośne otwieranie i zamykanie szyb i inne takie. Również miło zaskakuje indukcyjna ładowarka i ten ogroooomny wyswietlacz z funkcją nawigacji i wszystkiego co się da. A i sterowanie głosowe nawgiacją, i telefonem, które działa w języku polskim i działa rewelacyjnie, a nie tak jak w innych autach, gdzie jest to martwa opcja, która nie łapie słów i działa na nerwy. Bagażnik w wersji hybrydowej ma baardzo wysoki próg załadunku, na wysokości połowy moich ud a mam około 178 cm wzrostu. A i spalanie realne, przy jezdzie zrywnej i szybkiej po miescie to 7.8 litra, jak się postaram to jest 5.5 litra. :P
Średnie spalanie dla Lexus RX IV SUV 450h 313KM 230kW 2015-2019
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Lexus RX IV
SUV 450h 313KM 230kW
Konfiguracja samochodu: Lexus RX450hL PRESTIGE + Pakiet Luxury Wszystkie trasy z okolic Sosnowca, stany według komputera pokładowego: 1. Makarska /Chorwacja w obie strony +200 km na miejscu. 4 dorosłe osoby + całkowicie załadowany bagażnik (nic więcej się nie zmieściło). W sumie 2600 km trasą przez Węgry (nie wjeżdżałem do Austrii). Jazda 3/4 autostradą z prędkościami 130-150 km/h (czasami wolniej, czasami szybciej). Spalanie 8.4l na 100 km. 2. Kielce w dwie strony przez Siewierz, Zawiercie, Jędrzejów -6.8l na 100 km (prędkości normalne) 3. Wadowice przez Oświęcim, Kety, Andrychów (gdzie się dało to "ile fabryka dała"w trybie SPORT+) 9.6l na 100 km, z powrotem normalne prędkości spalanie z całości spadło do 8.5l na 100 km. Według mnie komputer nieco zawyża spalanie bo tankując na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze (pozostałe warunki pojazdu też takie same) paliwo 95miles PLUS udało mi się wlać "pod korek" mniej paliwa niż wychodziło to z prostego przeliczenia spalania i przejechanych km (tankowany cały bak 50l paliwa).
8,4
Lexus RX IV
SUV 450h 313KM 230kW
Generalnie myślałem, że katalogowe spalanie rzędu 5.2 l można włożyć między bajki jak w przypadku wszystkich takich danych podawanych przez Bme, Mercedesa, Audi, Peugota itd. gdzie ich wartości są brane z jakiś dziwnych, mistycznych warunków laboratoryjnych i normalny człowiek nie jest w stanie nawet się do nich zbliżyć. W tym aucie czekało mnie naprawdę miłe zaskoczenie. Pewnego dnia jadąc spokojnie dystans kilkudziesięciu km do ścisłego centrum Wrocławia,nie przekraczając bodajże 70-80 wcale nie starając się jechać jakoś ekonomicznie zdziwiłem się gdy zobaczyłem na liczniku 5.5 litra ! Jednak jeżdżąc tym samochodem na codzień, z dosyć dużymi prędkościami (auto prowokuje do tego doskonałym wyciszeniem,dynamiką oraz kompletnym nieodczuwaniem nawet wysokich prędkości) osiągam spalanie 7.8l . I to przy mojej dosyć zrywnej i szybkiej jeździe, nie bacząc specjalnie na ekonomie. Przy jeździe autostradowej czyli jakoś 150km/h itd możemy zauważyć 9-10 litrów, przy około 120km/h 8.1 litra, a przy mocnym gazowaniu 180-220km/h 10-11, czasem nawet i 12 przy agresywnej jeździe. Wyniki rewelacyjne biorąc pod uwagę, że to duuży, ciężki samochód z 313 KM pod maską i 3.5l V6 . Aha i jescze jedno, być może te wartości jeszcze spadną, jak silnik się może "dotrze" bo od 0 km kupionych w salonie zrobiłem dopiero kilka tysięcy. Generalnie jak na te osiągi, taką dużą moc i świetną jak na ten segment dynamikę spalanie jest (wybaczcie za kolokwializm) śmiesznie niskie
8,3
Lexus RX IV
SUV 450h 313KM 230kW
Mam Lexusa od kilku miesięcy. Jeśli chodzi o spalanie średnie to mam obecnie na poziomie 8.1 L. Jadąc w trasę Bydgoszcz Białystok wyzerowałem i w 2 strony wyszło 8.2 L jadąc zgodnie z przepisami 120-140 . Jak na taki silnik 3.5 L i tak ciężkie auto to spalanie jest naprawdę główna zaleta tego auta. W mieście pali mniej bo głównie na hybrydzie się jeździ.
Lexus RX IV SUV