Szukaj

Informacje o Lexus RX IV SUV 300t 238KM 175kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Lexusa RX (symbol AL20) została wyraźnie przeprojektowana, nawiązując stylistycznie do innych modeli w gamie marki (zwłaszcza do mniejszego Lexusa NX). Samochód jest nieco większy od swojego poprzednika (o 11 cm dłuższy i o 1 cm szerszy). Lexus RX IV zaprojektowany został przez Japończyka Gen Ikeda. Model powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu III generacji – Toyota K Platform.
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 238 KM (175 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1650-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~piotr_konowalski
Lexus RX IV
SUV 300t 238KM 175kW
Generalnie auto super wygodne, robi wrażenie na każdej osobie , szczególnie jak jest w kolorze ciemny srebrny ...Nie jest to wyścigówka ale do normalnej jazdy zarówno po mieście jak i w trasie zupełnie starczy...zrobiłem do tej pory około 5,5 tyś.km i nie ma żadnego problemu czy usterki. Jedyną rzeczą do poprawki to światła są fabrycznie ustawione za nisko...z auta wysiadam nie zmęczony jazdą. Z tyłu mieszczą się trzy dorosłe osoby-szczególnie ważne jest to że nie ma z tyłu tunelu jak we wszystkich autach o podobnej wielkości np.MB GLE, BMW X5 czy VOLVO XC90. Teraz o słabszych stronach tego auta...multi media i nagłośnienie auta pozostawia trochę do życzenia. Po lifcie media poprawione. Najsłabsza strona tego auta to duże spalanie w jeździe tylko miejskiej / 13-16 /, na trasie nie jest źle /10-12 / Może po przejechaniu większej ilości km trochę spadnie. Pokonuję rocznie mało km około 10-12 tyś więc mi to nie przeszkadza i świadomie nie kupiłem droższej o 55 tyś hybrydy , która zwróciła by mi się po 6-8 latach...a i ubezpieczenie dwa razy droższe ,ale każdy musi sobie sam to przemyśleć. Najważniejsza sprawa która przemawia za tym autem to fakt że zapomnicie o mechanikach co akurat właściciele BMW , AUDI czy innych marek szczególnie z silnikami diesla nie mogą na pewno powiedzieć. Nie polecam longa , gorzej wygląda,większy promień skrętu,prędkość tylko do 180 i brak możliwości założenia ewentualnie haku i tylne siedzenia tylko dla dzieci zupełnie małych...ale jak kto woli.
4,9
~Darek
Lexus RX IV
SUV 300t 238KM 175kW
Jestem kolejny raz tutaj aby napisać jak wygląda dalszy ciąg przebiegu z Lexus'em RX. Dobiegam do 83 tys km , przeszły przeglądy na 45 , 60 i 75 tys km, ceny mieściły sie między 1000 a 1500PLN , nadmienie tylko , że jestem jeszcze na oryginalnych tarczach hamulcowych mimo przebiegu, ogólnie auto wyciszyło się jeszcze bardziej, wciąż jestem również na fabrycznych oponach ale zimą zamieniałem na opony zimowe, nic w aucie się nie stało poza uszczelką drzwi tylnych która się odkleiła i została wymieniona na gwarancji, nadal podtrzymuję swoją opinię, że jest to auto jak i cała rodzina Lexus'a a także Toyoty dla spokojnych ludzi którzy stawiają komfort podróżowania ponad wszystko i tutaj go dostaną za rozsądne pieniądze natomiast o jakichkolwiek sportowych wrażeniach należy zapomnieć do to po 1 SUV a 2 Lexus a po 3 RX a wiec na być cicho, wygodnie i jeszcze raz wygodnie. Jeżeli tego szukacie będziecie zadowoleni, spalanie oscyluje miedzy min 7,3 a 13,8 a średnia wychodzi okolo 11-12 litrów PB95 co jest raczej normalne ponieważ jest to silnik benzynowy z turbo i pojemnością tylko dwóch litrów, generalnie wszystkie SUV'y z takimi silnikami spalają podobne wartości lub nawet większe jak choćby BMW X3 2,0 benzyna 245KM czy Jaguar F-Pace 2,0 benzyna 250KM, tak wiec biorąc pod uwagę wielkość RX'a nie jest to spalanie powalające ponieważ Audi Q7 z 3.0 Diesel spalało mi średnio 13,8. myślę, że spalanie nie jest tutaj akurat najważniejsze ponieważ jeżeli ktoś chce mnie można kupić Lexus'a RX'a 450h F-Sport, będzie szybciej, taniej na stacji i sztywniej na jezdni ale drożej w salonie i skrzynia CTV, jak kto woli :)
4,2
~Krzysztof
Lexus RX IV
SUV 300t 238KM 175kW
Auto mam jako zastępcze bo coś się zepsuło w moim Audiq5. Pierwsza sprawa to ciekawy wygląd moim zdaniem, taki kosmiczny. Materiały wykończeniowe wyglądają bardzo dobrze ale w dotyku już takie nie są (porównuję do Audi). Kokpit jest czytelny, intuicyjny. Bardzo dużo miejsca wewnątrz. No więc postanowiłem sprawdzić "zastępczaka" i się zaczęło. Auto z tym silnikiem to jakaś porażka osiągów, przyspiesza jak żony Q2 ale z silnikiem 1.4tfsi. Zawieszenie w tym aucie jest ciche ale co z tego jak auto buja się na zakrętach jak Polonez (porównuję do Audi), zjazd z wiaduktu po łuku powoduje pochylanie się auta i popiskiwanie opon a jest lato i sucho, ciekawe jak by było na śliskiej nawierzchni? Jak dla mnie tak miękkie zawieszenie może i sprawdza się w USA na drogach prostych bez zakrętów, w Polsce nie jest to ani komfortowe ani bezpieczne. Auto jest ciche nawet przy maksymalnych prędkościach, kamery, radary znacznie ułatwiają parkowanie i są niezbędne. Wygodne fotele przyjemnie otaczają kierowcę i pasażera.
Średnie spalanie dla Lexus RX IV SUV 300t 238KM 175kW 2015-2019
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Lexus RX IV
SUV 300t 238KM 175kW
Autem zrobiłem 40 tys km, opony 20 cali. Średnia z tego okresu 9,7l ( 2/3 trasa, 1/3 miasto ) Jazda po warszawie ( trasy po 17 km ) rano w korkach to w wakacje najmniej 11,5l (mniejszy ruch), zimą cały czas stojąc i 18l dobije. Zwykle ok 13l. Mówimy o spokojnej jeździe, bo i nie ma gdzie jechać. W trasie rewelacja. Najmniej w trasie ok 90/h za autokarem na tempomacie poniżej 7l (hard eko i 1 osoba na pokładzie), trasy międzymiastowe 80-110 km/h to 8-9l ( zwykle wychodzi 8,5l ). Mówię o spokojnej jeździe. W tym aucie nie chce się ścigać. Tempomat, jazda i nie trzeba się za policją rozglądać. Jadąc 130 km/h, Holandia-Warszawa koło 9l/100 km z 2 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem. Potem spalanie wyraźnie rośnie. Na autostradzie bez limitu 200 km/h bez problemu i nawet cicho, pójdzie i więcej. Olej LiquiMolly polecam, bo na Castrol strasznie zamulony jest. I czasem trzeba go przegonić, żeby nie zamulić. Jazda bez start/stop i zwykle bez klimy. Na zimówkach zauważalnie większe spalanie. Ogólnie baaardzo polecam. Dynamiczny jak się umie korzystać z momentu i płynnie się go kręci pod odcinke. Strzałów i zrywów autor nie lubi.
15,0
Lexus RX IV
SUV 300t 238KM 175kW
Nie wiem kto pisze te komentarze ale na pewno nikt z tych ludzi co deklarują 11 litrów nie siedział w tym samochodzie. Realne spalanie po mieście w trybie eco to miedzy 14, a 18 litrów, na trasie przy 90 km/h to 11 litrów, a przy 140 km/h 14 litrów.
10,6
Lexus RX IV
SUV 300t 238KM 175kW
przeglad nie kosztowal duzo, w ASO , 4000PLN za dwa przeglady i 30 000km nie jest powalajaca a paliwo to sprawa indywidualna kazdego kierowcy , dla jednego srednia 11L duzo dla innego malo, jak na tak duze auto uwazam , ze bardzo przyzwoicie, innych kosztow nie bylo, opony zimo do 20 calowych felg nie kosztuja kroci , okolo 1000PLN za szt YOKOHAMA wiec uwazam, ze OK
Lexus RX IV SUV