Szukaj

Informacje o Lexus RX IV SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW 2019-2022

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Lexusa RX (symbol AL20) została wyraźnie przeprojektowana, nawiązując stylistycznie do innych modeli w gamie marki (zwłaszcza do mniejszego Lexusa NX). Samochód jest nieco większy od swojego poprzednika (o 11 cm dłuższy i o 1 cm szerszy). Lexus RX IV zaprojektowany został przez Japończyka Gen Ikeda. Model powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu III generacji – Toyota K Platform.
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 238 KM (175 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1650 obr/min
Doładowanie turbosprężarka ze zmienną geometrią i z intercoolerem
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~mikusik1
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW
Wystawiam Lexusowi 5 gwiazdek bo nie bede oszukiwal , za kazdym razem kiedy wsiadam do tego auta, zachwyca mnie. Dla osób mojej postury ( ciezkich( 100kg+) i wysokich) to auto moze nie byc idealne ale nie odbiera to mi przyjemnosci z wystawienia 5 gwiazdek. Z czego wynika mankament, siedziska - zakupilem to auto aby przemierzac tysiace kilometrow w komforcie i o dziwo ani ja ( ciezki facet ) ani moja zona ( chudzinka) nie mamy tego komfortu , dla mnie siedzisko jest za waskie( a dokladnie boczki sa za twarde i mnie najormalniej w swiecie tylek boli czasem. A zona po 2 godzinach narzeka ze siedzisko jest dla jej chudego tylka najnormalniej za twarde i siedzi na poduszce. I dodatkowo wysiadanie z niej z tylnych rzedow siedzen jest dziwne , ja dostaje zawsze skretu kregoslupa . Poza tym autko jest mega, przesiadlem sie z Suzuki wiec wiadomo ze widze roznice ale funkcjonalnosc jest na poziomie 6+. Dodatkowo nie musimy w koncu krzyczec przy 150 do siebie z zona bo cicho ze hej. Jakos wykonania w srodku jest bardzo wysoka, nic nie trzeszczy nic nie rusza sie bez sensu, generalnie mam zawsze banana na gebie ja wsiadam do auta :) Nie zdarzyly mi sie autem zadne usterki , spalanie podam w czesci do tego przeznaczonej. Jezdzilem Lexusem UX300e i potem jak przesiadlem sie do rX spowrotem to mialem wrazenie lesnego dziadka :D Bardzo dobrze dziala asystent pasa ruchu i aktywny temopomat , choc wg mnie troche rozleniwia, przez to wszystko wjechalem w sarne, wiec trzeba miec to na uwadze:)
4,7
~DamM
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW
Auto w mojej ocenie bardzo dobre. Jestem wymagającym klientem i na początku nie robiło na mnie aż takiego wrażenia, ale doceniłem to auto poszukując auta dla żony jeżdżąc po salonach i oceniając inne marki i modele. Poprzednio jeździłem Mercedesem E klasą 3,2 l V6 225KM Generalnie motoryzacja zmierza w złym kierunku. Auta coraz droższe i z coraz słabszej jakości materiałów, ale Lexus chyba jako jedyny lub nieliczny trzyma jeszcze poziom, ale każe sobie za to sporo zapłacić. Auto jest z dobrej jakości materiałów i dość dobrze spasowanych (ale mogłoby być nieco lepiej w niektórych miejscach w kabinie), przestronne, a 2- litrowy turbodoładowany silnik wbrew niektórym opiniom spokojnie wystarczy do normalnej jazdy (w końcu nie jest to auto sportowe, na co chociażby wskazuje rodzaj nadwozia). Przyspieszenie nie jest jak fabryka podaje 9,5 s tylko około 7,2!!! - proszę obejrzeć testy na youtube. Sprzedawcy też o tym informują. Polecam auto po faceliftingu - ma już Android Auto (co dla mnie bardzo ważne, szczególnie że jak wszyscy wiedzą firmowa nawigacja pozostawia wiele do życzenia), ma poprawione i usztywnione zawieszenie (poprzednie wersje były bardziej miękkie i gorzej trzymały się w zakrętach i "bujały". Poprawiono również światła LED, mają teraz większy zasięg, grill (ładniejszy, podobny do tego z wersji FSport), a ekran multimedialny jest już dotykowy (chociaż wbrew temu co niektórzy mówią i piszą ja lubię nawet obsługę touchpadem i często z niego korzystam, chociaż rzeczywiście nie jest zbyt dokładny). Po obejrzeniu wielu innych aut z myślą o zakupie dla żony stwierdziłem, że nie żałuję żadnej złotówki wydanej na to swoje auto. Auto dla normalnej osoby, która chce się wygodnie i niezawodnie poruszać. Jeśli ktoś szuka sportowych emocji (albo dla poprzednich właścicieli BMW, gdyż kierowca BMW to stan umysłu...) to może być zawiedziony i polecam wtedy Mercedesa GLE AMG lub BMW X6 w M pakiecie :-), ale trzeba dołożyć jeszcze raz tyle i przygotować się się na możliwe dalsze wydatki :-) Mercedesem lubiłem się ścigać, miał pięknie brzmiący silnik V6, który zachęcał do szybkiej jazdy. Tutaj cenię tę ciszę , jakość resorowania i dostojność tego auta. Nie czuję potrzeby szybkiej jazdy, ale jeśli ktoś chce - jechałem na autostradzie 210km/h - było cicho, ale czuć było trochę podmuchy wiatru... auto jest jednak wysokie... Trochę do życzenia pozostawiają multimedia - jak wszyscy piszą są nieco staromodne, przy okazji faceliftingu przydałoby się je poprawić, a auto mogłoby być wtedy bliskie ideału. Jednak dzięki większej niż w Avensis rozdzielczości wyglądają o niebo lepiej, są proste i może to zaleta... po pierwsze nie wymagają studiowania instrukcji obsługi, po drugie dzięki temu są zapewne bardziej niezawodne i może ten cel przyświecał konstruktorom. Zegary i wyświetlacz między nimi zupełnie w porządku, bardzo ładny. Znaczną zaletą jest pozostawienie w tym aucie "fizycznych: sterowników klimatyzacji i audio oraz klasycznych zegarów... bardzo się z tego cieszę i był to również jeden z argumentów za zakupem tego auta. W większości innych aut te funkcje są już dostępne tylko z poziomu "tableta" na centralnym kokpicie. Nie trzeba chyba mówić jakie to stwarza problemy - jadąc z nawigacją na ekranie pasażer obok chce trochę zmniejszyć temperaturę - wyłączamy nawigację, wchodzimy do trzeciego z rzędu podmenu i zmieniamy temperaturę o 0,5 stopnia, za chwilę wracamy do nawigacji tylko po to by za 5 min zrobić to samo dla siebie, a po 10min by przyglośnić trochę radio lub zmienić ustawienie fotela (tak, tak ... w niektórych autach robi się to z poziomu menu "tableta" - chyba w Touaregu np). Nie mówię już o sterowaniu w rękawiczkach zimą. Myślę że ta elegancka prostota obecna w tym aucie jest jego zaletą nie wadą, a do tego dłużej pozostanie modna, bo klasyczna. Moda na tablety może minąć. W swoim egzemplarzu mam ekoskórę Tahara - jest bardzo miękka i przyjemna w dotyku, ale jednak czuć że to nie naturalna skóra, naturalna skóra ma coś w sobie. Ponoć ta Tahara została znacznie poprawiona i jest lepsza jakościowo niż w poprzednich modelach. Skóra naturalna jest twarda i czasami długo musi się uleżeć by wygodnie siedzieć w tych fotelach, tutaj od początku jest bardzo komfortowo
4,6
~Kuba
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW
Zamieniłem BMW x3 2.0 diesel 177KM na dwulitrową benzynę. Jestem bardzo zadowolony ze zmiany ponieważ Lex dał mi to czego brakowało mi w BMW. Jest duży , oryginalny z zewnątrz , premium w środku , ma bardzo komfortowe zawieszenie i fotele i dużo większy bagażnik. I co najważniejsze jedzie cicho przy większych prędkościach! W BMW największym problemem było wyciszenie - powyżej 150 na autostradzie nie słyszałem pasażera obok mnie.
Średnie spalanie dla Lexus RX IV SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW 2019-2022
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW
Posiadam Lexus RX300 z 2022 roku, moc 238KM. Auto niesamowicie komfortowe, wygodne i niebywałe ciche. Silnik rozpędza samochód do setki w 7,7 sekundy co uważam za bardzo dobry wynik (według specyfikacji jest 9,5 co jest błędne). Co do zużycia benzyny. Tankuje Pb 95. Jazda wiejskimi drogami (70-85km/h) to około 8,5 litra/100km zachowując minimalne zasady ekodrivingu. Jazda autostrada: przy 120km/h wychodzi 9,7l/100km. Trasa Krakow - Warszawa, drogą ekspresową średnio z trasy 9,6 litra/100km. Jeśli chodzi o miasto to trzeba korzystać ze start-stop, wtedy uda się osiągnąć 11-11,5 litra. Mój rekord po Krakowie to 10,5 przy relatywnie spokojnej jeździe, stanie na światłach, częste ruszanie itd. Ogólnie patrząc na osiągi to spalanie jest naprawdę ok. Miałem BMW X5 2.0d o mocy 231KM to spalał około litra mniej, ale kultura pracy okropna w porównaniu do Lexusa. Reasumując: Samochód dla wielbicieli klasycznej motoryzacji (klasyczna 6 biegowa skrzynia automatyczna) i żadne miękkie hybrydy. Autentyczny podwójny wydech, fajna kultura pracy, komfort i bezpieczeństwo. To daje Lexus RX300 i za to go lubię :-)
11,3
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW
Super auto, wygodne i ekonomiczne jak na dwutonowy SUV 5m
11,7
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW
Lexus RX IV SUV Facelifting