Szukaj

Informacje o Lexus RX III SUV

Lata produkcji: 2009 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2009-2015, trzecia generacja Lexusa RX (oznaczona symbolem AL10) została zaprojektowana przez Masanari Sakae’go. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany dwa lata wcześniej, futurystyczny prototyp noszący nazwę LF-Xh (co jest skrótem od „Lexus Future-Crossover hybrid). Pod względem stylistycznym Lexus RX III stanowił kontynuację koncepcji L-finesse, którą zastosowano po raz pierwszy w Lexusie GS. Model powstał na platformie podłogowej Toyota K Platform, tak jak m.in. Lexus ES. Nie był już powiązany (przeciwnie do jego poprzedników) z Toyotą Harrier czy RAV4. RX III przeszedł facelifting w 2012 r..
czytaj więcej
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz

Lexus RX III SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
NA ŻYWO
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,4 m
Promień skrętu 5,7 m
Długość 4770 mm
Szerokość 1885 mm
Wysokość 1685 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1720 mm
Rozstaw osi 2740 mm
Prześwit 185 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1473 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1462 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1412 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1385 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 2272 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 1132 l

Oceny Lexus RX III SUV

Liczba ocen: 12
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,9
~Tomasz
Lexus RX III
SUV 450h 299KM 220kW
Posiadam auto 5 lat,kupiłem 10cio letnie z przebiegiem 140 tys.km. obecnie mam na szafie 230 tys.km. Auto praktycznie bezawaryjne,poza kilkoma drobiazgami takimi jak: 1)Gumowa rurka olejowa na dole silnika zostala wymieniona na całą metalową(koszt rurki około 700 zł w aso),zalecam wymiane każdemu kto ma przedlifta i do tej pory tego nie zrobił bo można szybko zgubić olej w trasie i przez to załatwić silnik jak ktoś zbagatelizuje komunikat o niskim ciśnieniu oleju. 2)Siłowniki klapy bagażnika w zimie przestały utrzymywać klapę w górze,sztuka około 220 zł w aso. 3) Jeden łącznik stabilizatora przód okło 250-300 zł. aso. 4)Tarcze i klocki z przodu wymienione z powodu bicia przy 150 tys.km na oryginalne koszt około 1600 zł.W tej chwili po przejechaniu 80 tyś. km. klocki może połowa zużucia i tarcze zero bicia. Ogólnie auto do wszystkiego,bardzo ekonomiczne jak na swoją pojemność silnika i rozmiary a gdy trzeba przycisnąć i wyprzedzić sznur samochodów w trasie to po wciśnieciu pedału gazu zrobi swoje zawyje,wciśnie w fotel i momentalnie jesteśmy z przodu peletonu.Dla mnie skrzynia e-cvt (nie mylić z cvt w innych autach) to wspanialy wynalazek,jest niezniszczalna i nie trzeba w niej nawet wymieniać oleju.Dzieki tej skrzyni autem jeżdzi sie jak elektrykiem.Niestety nie jest tak cicho jak w elektryku bo przy mocnym przyspieszaniu słychać wycie V6 ale da rady do tego sie przyzwyczaić. Samochód jest bardzo pakowny,wygodny i praktyczny.Potrójne ledy z przodu super oświetlają droge w nocy,potencjalnym nabywcą zalecam szukać wersji Prestige miedzy innymi za wzgledu na światła,wyświetlacz na przedniej szybie hud.,wentylacje foteli oraz audio Mark Levinson,koniecznie auto ma być bez pneumatyki bo to jedyna rzecz,ktora może w przyszłosci przyspożyc kosztów.
3,9
~marek
Lexus RX III
SUV 450h 299KM 220kW
No cóż...wpadły mi w oczy opinie na temat tego modelu więc może ja się wypowiem na temat użytkowania tego auta.Mam wrazenie jakby inni piszacy nei jeździli nigdy innymi autami albo przesiedli się z Clio (nie mam nic do tego modelu - to przykład) Auto kupione a raczej wziete w leasing po przygodach z Q7,po prostu audi mnie wymeczyło więc po jeździe próbnej RX wyladowął na podjeździe.Entuzjazm do tego auta topniał z kazdym dniem i juz tłumacze dlaczego.Po pierwsze -jazda.Auto prowadzi się jak ponton i to problem masy bo ponad 2 tony wazy każdy większy SUV ale zestrojenia miechów (nie wiem czy to się stroi) pneumatyki.Nie rresponsywne prowadzenie,zero czucia a do tego 4X4 to chyba jakiś żart.Myslałem użytkując kiedyś CRX-a ze to jest masakra ale tutaj dwukrotnie droższe auto a napedu jakby nie było.....Słowem -meczące toczenie się po mieście a nie jazda.Skrzynia CVT- tzw wyjec ,reaguje od razu ale jak pracuje -polecam sprawdzić...nie przeszkadzało mni słabe technicznie wyposazenie (widac było ze nie za swierze ale to nie moja bajka) czy słabe rostawienie cupholderów z przodu ale jazda autem nieprzystająca do rangi marki.....Obsługa w salonie Radość Warszawa -Lexusa -wzorowa - tak nawiasem pisząc.Kolejna sprawa to przełaczający sie napęd "prawie" niezuwazlnie tzn potrafił szarpnąć.Poza tym auto kiepsko wyciszone -to nie premium a materiały wnętrza po 60tys przebiegu miały wyraźne ślady użytkowania.no nie o to chodziło.Z plusów -auto bardzo wg mnie ładne,salon serwis pierwsza klasa,zero rdzy ,niewielkie spalania jak na gabaryt,bezawaryjnosć i wygoda kanapy...ale to miało być auto premium do jeżdzenia.....Oczywiście nasza przygoda trwała 3 lata z normalnym symbiolicznym przebiegiem więc nic sie złego nie powinno dziać i sie nie działo.Przed zakupem polecam serdecznie wziac auto na cały dzień na próbe bo jazda próbna to za mało zeby okreslic czy Wam pasuje taki babciowóz na codzien.Wielu osobom pasuje.Po RXie powrót do Niemca - genialny GLE i ostatnio Stelvio...Oba auta z innej galaktyki niż Lex....po prostu z innej.
4,6
~Daniel
Lexus RX III
SUV 450h 299KM 220kW
Jest to moj kolejny RX po 400H. Na minus w porownaniu do poprzedniej generacji, gorsza jakosc tapicerki skorzanej, dosc twarde i glosnie zawieszenie, dojazdowka zamiast normalnego zapasu, mniejsza ilosc schowkow w bagazniku. Na plus, regulacja wysokosci zawieszenia (niestety brak wyboru twardosci- duzy minus), wieksza stabilnosc podczas agresywnej jazdy, ergonomia, bardzo wydajna wentylacja. Poczucie komfortu, wyciszenie i fun z jazdy pozostaje na podobnym poziomie. Generlanie jestem bardzo zadowlony.
Średnie spalanie dla Lexus RX III SUV
9,6 – 11,1
l/100 km
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Liczba komentarzy: 3
Lexus RX III
SUV 450h 299KM 220kW
Przepraszam, ja tu tak trochę nie na temat. Ktoś napisała "Na autostradzie 10-11 przy przeciętnej 160/h". Toż to wierutne kłamstwo. Po co ludzie to robią? Wszedłem na stronę by sprawdzić zużycie RX450 h, bo rozważam zmianę mojego RX350 na hybrydę i chętnie dowiedziałbym się czy warto. Ale niestety informacje są niewiarygodne. Dlaczego ośmielam się zarzucać komuś kłamstwo. Bo jeżdżę RX350 (2009 r., 164.000 przebiegu) i wiem ile pali. Wiem też, że w trasie, RX450h pali więcej. Musi bo tez waży dużo więcej (akumulatory, silnik elektryczny itd). Przy przeciętnej 160 km/h, na autostradzie, przy małym ruchu (!!!) czyli bez ciągłego hamowania i przyspieszania mój spali około 15- 16 litrów. Nie ma chyba tak stromej autostrady w Alpach, by jadąc w dół dało się zejść do 10-11 l :). Mój pali średnio 13,6 litra (dystans około 60.000 km) - głównie miasto / mieszane [mieszkam 25 km od śródmieścia Warszawy więc jakieś 10 km wiejskiej drogi). Dla zainteresowanych zakupem dobra wiadomość jest taka, że moim zdaniem, jak na tę wielkość samochodu / silnika to pali mało.
12,3
Liczba komentarzy: 1
Lexus RX III
SUV 350 277KM 204kW
Najpierw dlaczego piszę. Bo rozważam zmianę na 450H i chciałem się zorientować ile mniej pali. I .... I nic z tych raportów nie wynika (moim zdaniem). Są niewiarygodne. Przeczytałem raport zużycia RX 350, którym jeżdżę i tu tylko jedna osoba napisała, że średnio 13 litrów, w co mogę uwierzyć. Moje średnie spalanie z dystansu ok. 60.000 km (przebieg auta 164.000 km) wynosi 13.6 l. Jazda dynamiczna. Głównie jazda miejska / mieszana - mieszkamy pod Warszawą (25 km do śródmieścia). Na trasie Wawa - Kraków, nocą, mały ruch, na odcinkach dwupasmówki prędkości 140-160, z całej trasy średnia 13.5 l. Wg mojej opinii pali zatem mało, jak na tak wielki samochód. Ale nie wiem co trzeba by zrobić żeby spalił tyle co wynika z zamieszczonych tu raportów (niby średnia 10,6l). I tak np. ktoś napisała "ktöry pali 15L/100km.W görach i na autostradzie przy szybkosci 200km/h " NIe pamiętam ile przy 200 bo, raz nie wiem czy on się do takiej prędkości wogóle rozpęczi a dwa tym mastodonetm trzeba dużo odwagi by sie do 200 rozpędzić., ale 15l to pali średni przy 150 km/h na autostradzie. Jako ciekawostkę mogą dodać raport ze spalania Lexusa NX 2 l benzyna (miałem 2 tygodnie jako zastępczy). Średnia o 14,5 (!)
9,8
Lexus RX III
SUV 450h 299KM 220kW
Spalanie w jeździe po mieście 7,5 do - tutaj chyba nie ma granic. Wszystko zależy od pory roku i stylu jazdy. Przy mojej spokojnej jeździe w mieście osiągam 7,8 - 9. Klima, ogrzewanie, temperatura na zewnątrz, robią swoje. W trasie ostatnio jadąc na tempomacie ustawionym na 130km/h osiągnąłem spalanie na poziomie 10,5. Trasa około 600km.
Lexus RX III SUV