Szukaj

Informacje o Lexus RX II 300 204KM 150kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1998 r. Lexus RX jest luksusowym SUV-em (segment I, klasa premium). Jest też najpopularniejszym modelem w historii marki (2,2 mln sprzedanych aut) i zarazem najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie w Stanach Zjednoczonych. Bazą pierwszej generacji modelu był prototyp SLV („Sport Luxury Vehicle”). Początkowo, w Kraju Kwitnącej Wiśni, samochód był oferowany jako Toyota Harrier i był powiązany pod względem technicznym z Toyotą RAV4. Następne generacje Lexusa RX były już samodzielnymi konstrukcjami. Nazwa auta jest „skrótem” od „Radian Crossover” (gdzie „radiant” oznacza coś światłego , reprezentującego świetlaną przyszłość). Czwarta generacja Lexusa RX dostępna jest od roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław
Flagowy SUV Lexusa potrzebował trzech generacji, by przezwyciężyć wizualną nieśmiałość i końcu wyglądać jak na flagowca Lexusa przystało. Dziś to kulturysta wśród luksusowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy samochód na świecie, który z przodu ma tylko grill. Powinien być zdejmowany – ze dwa kilo karkówki, worek śląskiej i jeszcze łokieć kaszanki by się na nim zmieściło. Powiedziałbym, że RX jest w końcu ciekawy, ale jest też tak krzykliwy jak fluoroscencyjne mazaki w piórniku gimnazjalisty. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 283 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Wyciszenie

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Grondal
Lexus RX II
Terenowy 300 204KM 150kW
Auto polecam każdemu kto lubi dostojnie pokonywać kilometry w luksusowym, świetnie wyciszonym wnętrzu, pełnym świetnej jakości skóry i gadżetów. Ten kto szuka terenówki do lasu, powinien poszukać czegoś innego. Ten samochód jest stworzony do dawania komfortu a nie doznań off - roadowych. Przy prędkości 30 km/h w środku panuje absolutna cisza, nie słychać silnika, zawieszenia, żadnych skrzypień itp. Auto jest świetnie wykonane, wszystkie elementy spasowane jak trzeba. Co do mocy silnika to jest ona wystarczająca. Po za tym auto i tak nie kusi do szybkiej jazdy, wręcz przeciwnie aż chce się jechać wolniej chociaż to trudne bo prędkości za bardzo nie czuć. Obsługa komputera mogła by być łatwiejsza ale wszystko do ogarnięcia. Z fajnych rzeczy to elektryczna klapa bagażnika, fajne i ergonomiczne schowki, elektryczne ustawienia kierownicy i siedzeń, no i jakże przydatna kamera cofania. Siedzenia z tyłu zasługują na pochwałę za możliwość regulacji przód - tył, jak i rozkładanie oparcia do bagażnika w pozycję półleżącą. Bardzo dobre seryjne audio z 8 głośnikami, inne wersje oferują audio premium Mark Levinson które jest jeszcze lepsze. Co do awaryjności to nie zdążyłem się jeszcze przekonać co i jak, ale opinie ludzi z serwisów którzy mówią że auto jest niezniszczalne i po prostu bezawaryjne mówią same za siebie. Według mnie RX jest bardzo wszechstronnym autem które daje nam luksus ergonomię i to że czujemy się w nim indywidualistami. Aha, często trzeba się tłumaczyć że to nie hybryda ;)
4,5
~MAZURRO
Lexus RX II
Terenowy 300 204KM 150kW
LEXUSA RX 300 Prestige ( wersja europejska )Podsumowując mojego LEXA automatycznie odnosze sie do poprzednich moich aut Opel omega 3.0 , Jaguar XJ , VW passat 2.8 4 mation i zdecydowanie zaden z nich jak narazie nie ma szans . Jest to komfortowo wyposażone auto z przestronnym i cichym wnętrzem oraz dynamicznym silnikiem. W wersji prestige nie brakuje niczego co umila i ułatwia nam podróż :))Mało ktore auto praktycznie niema minusow a w tym przypadku tak wlasnie jest. Co najbardziej cenie w tym aucie to ; niezawodność jedziemy gdzie chcemy i nie musimy sie bać że elektronika zacznie grymasić i nagle poprostu staniemy i znajdziemy sie w czarnej du... a przez nastepny miesiac bedziemy jezdzic po wszystkich serwisach i wydawać kase bez rezultatów .Tego właśnie w LEXUSIE nie ma i podejrzewam że moim nastepnym autem też bedzie jakiś LEXUS . Zwracam też uwage ze nie jest to auto terenowe jak niektorzy myślą , może i ma naped 4x4 i podwyzszone zawieszenie ale spewnościa żadna z niego terenówka , oczywiście radzi sobie w delikatnym terenie czy w zime na sniegu lepiej niż osobowy ale kto by wieżdżał tym Luksusowym autem z pieknym drewnem i skórą w błoto :)) zdecydowanie polecam
4,7
~igorb@satland.com.pl
Lexus RX II
Terenowy 300 204KM 150kW
Czytałem inne opinie i zastanawiam się co ludzie mają na myśli pisząc ze samochód ten nie sprawdza siew terenie . LUDZIE !!! ten samochód to nie terenówka, jak można patrząc na te doskonałe jasne wnętrze chcieć jeździć po bagnie. To jest SUV , troszkę kałuży , troszkę przez zaspę śnieżną , troszkę pod mała górkę ale nie w bagno i przez lasy!!!!. Mówiąc serio to najlepszy samochód na rynku nie jako terenówka albo wyścigówka ,ale jako wspaniale miejsce gdzie możemy się świetnie czuć. Nie ważne czy przyspiesza 7czy 8 sekund, nie ważne, że nie ma nawet wyłączanej stabilizacji trakcji, to mnie również intrygowało, ważne że zawsze wita mnie swoim niepowtarzalnym charakterem którego nie ma żaden inny samochód na rynku.
Średnie spalanie dla Lexus RX II 300 204KM 150kW 2003-2009
12,5
l/100 km
13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,0
Lexus RX II
Terenowy 300 204KM 150kW
Ekonomiczność nie ma tu żadnego znaczenia :)) nie ma ekonomicznych aut w tej klasie !! LEXUS palił mi około 18 litrow paliwa w mieście i 12 na trasie . Ze względu na to ze moje auto nie stoi caly tydzien w grazu i nie jest wyprowadzane tylko w niedziele a chodzi non stop zamontoałem dobrej klasy Istalacjie Gazową za 6000 zł w Tarnowie "CZAKRAM " polecam, teraz srednio pali mi 15-16 litrów gazu i co najważniejsze nie mam z gazem żadnych problemów jak to bywoło we wcześniejszych autach z Gazem :))
14,8
Lexus RX II
Terenowy 300 204KM 150kW
Wszystkim polecam instalacje gazowa do tego modelu, sprawuje się znakomicie a koszty o polowe mniejsze najlepsza konfiguracja komputer stag 300 premium , wtryskiwacze valtec , butla w miejscu kola instalowalem w Kobyłce k/warszawy w warsztacie przy stacji kontroli pojazdow u pana Dobosza.fachowiec z prawdziwego zdarzenia. pozdrawiam
11,3
Lexus RX II
Terenowy 300 204KM 150kW
Poprawiony w stosunku do poprzednika , spala bardzo mało bezyny jak na takie auto, w granicach 11l w mieście , ale przy spokojnej miarowej jeździe, ja mam instalację gazową i pali w granicach 15-16 lit gazu , na dzień dzisiejszy gdy gaz jest po 1,6zł to wychodzi to jakieś 7,5lit E95 na100km , to śmieszne aż bo wydaje mi się że jeżdżę za darmo. Silnik bardzo dobrze reaguje na gaz , poprzednim przejeździłem 150tyśkm na gazie i nic sienie działo

Usterki Lexus RX II

Liczba wpisów: 6
Unikajcie zawieszenia pneumatycznego jak ognia
  • Lexus RX II 350 277KM 204kW 2006-2009
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 4
Lexus jeszcze długo musi się uczyć jak powinno działać zawieszenie pneumatyczne, bo zwykłe niewiele jest gorsze. Natomiast rozszczelniły mi się miechy w RX z 2007, przebieg 180 tys. Nowa kolumna 4 tys. cena z kosmosu, do Cayenne mozna kupić za 1,5. Temat nie istniej, ponieważ to bardzo niewielki segment rynku, dlatego nie kupujcie używanych z pnumatyką. Chociaż ja znalazłem rozwiązanie. Bez kłopotu wymieniłem na zwykłe sprężynowe, ale na konsoli pozostał przycisk.
6 komentarzy
wyciągnięty łańcuch rozrządu
  • Lexus RX II 350 277KM 204kW 2006-2009
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
W aucie z 2007 roku, przy przebiegu 180 tys. km, auto z polskiego salonu Ukleja, niestety zalewane Castrolem, łańcuch padł i uszkodził silnik, wymiana na używany z gwarancją 12 tys. zł. Resurs Lexus daje niby na 300 tys. ale jezeli na zimnym silniku usłyszycie chrobotanie, jakby bendix rozrusznika nie wracał przez 2 s, to wymieńcie rozrząd. Niestety drogi temat, bo trzeba wyjmować silnik.
7 komentarzy
Zatkany katalizator
  • Lexus RX II 400h 272KM 200kW 2004-2009
  • układ wydechowy
  • 365 tys. km
Samochód był głośny przy agresywnym dodaniu gazu Mimo iż nie wyświetlał żadnego błędu Któryś z pierwszych rzędów katalizatora się skruszył i zatkało ostatni za sondą lambda
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
4,5
Lexus RX II
Terenowy 300 204KM 150kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 56
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Gdy zdecydowałem sie na instalacjie gazową w swoim aucie długo szukałem gdzie ją zamontować .Z opini które znalazłem na necie wybrałem FHU CZAKRAM i instalacjie BRC za ok 6000 zł z dodatkowym smarowniem cylindrow . Montaż trwał jeden dzien , jak narazie nic sie niedzieje i wszystko chodzi jak należy . A nie ukrywam ze jest to moje 5 auto z gazem i niezawsze bywało tak różowo...
5,0
Lexus RX II
Terenowy 300 204KM 150kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 102 tys. km
Silnik pracuje bardzo równo, bez zakłóceń. Brc sq to była moja pierwsza jakakolwiek przygoda z lpg, wcześniej miałem diesla. Na tą chwilę silnik już ma powyżej 200tys km a nadal pracuje należycie. Spalanie lpg również na dobrym poziomie.
5,0
Lexus RX II
Terenowy 300 204KM 150kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja założona w Czakramie w Tarnowie. Instalacja zestrojona na hamowni moc na gazie mniejsza o 4 KM ale maksymalny moment obrotowy jest wyższy o 4 Nm i dostępny jest 700 obrotów szybciej, więc przyspiesza lepiej niż na benzynie. Co do serwisowania instalacji to jeżdżę tylko na przeglądy gwarancyjne, ponieważ robię rocznie ponad 60 tys km to będę serwisował ją więcej...
Lexus RX II