Lexus LS600h - ekolimuzyna dla ekoprezesa
Jak z drogiej limuzyny zrobić jeszcze droższą limuzynę? I czy ta droższa musi być zawsze lepsza? A jeśli nie jest lepsza, to czy nadal ma sens? By...
W nowym modelu LS od podstaw skonstruowany został 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Przy jego tworzeniu wykorzystano rozwiązania z firmowych doświadczeń w formule F1, co pozwoliło osiągnąć 421 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Ta zupełnie nowa jednostka napędowa LS oferuje moc na poziomie V8, umożliwiając jednocześnie połączanie mniejszego zużycia paliwa oraz niskiego poziomu hałasu i drgań. W wersji z napędem 4x4 czas rozpędzania 0-100 km/h wynosi około 4,5 sekundy. Kierowca będzie miał możliwość dopasowywania sposobu reakcji układu napędowego, wybierając pomiędzy jego trybami pracy Normal, Sport i Sport+, a odpowiednio dopracowany odgłos silnika spotęguje sportowe doznania.
Limuzyna z wielką klasą. LS jest dostojny, ale nie tak nadęty jak poprzednie modele oznaczone tym symbolem, czy niektórzy rynkowi rywale. Jak widać, prostsze rozwiązania często bywają skuteczniejsze.
~PowagosławPierwszy Lexus, jakiego widziałem, w którym projektanci marki mogli swobodnie rozwinąć skrzydła. No i wyszła przepiękna limuzyna - elegancka, stylowa i zupełnie nienachalna. Pokażcie mi człowieka, który narysował to cudo.
~Luzacjusz