Szukaj

Informacje o Lexus IS III Sedan 250 207KM 152kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany rok wcześniej prototyp Lexus LF-CC. Stylistycznie Lexus IS III jest kontynuacją designerskiej koncepcji L-Finesse, zgodnie z którą powstała m.in. poprzednia generacja IS. Pod względem wyglądu auto upodobniło się do pozostałych modeli w nowej gamie japońskiego producenta. IS III dostępny jest tak w wariancie sedan i kabriolet, jak też kombi, która to wersja nadwozia po ośmiu latach powróciła do katalogu IS. Oferowany jest również w swojej odmianie sportowej – IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2499 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 207 KM (152 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 77 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~etomee
Lexus IS III
Sedan 250 207KM 152kW
Przystępując do akcji poszukiwania auta nie miałem specjalnych preferencji co do marki. Interesował mnie wygodny sedan klasy premium do przemieszczania się na duże odległości. Jestem też zwolennikiem aut japońskich ze względu na ich trwałość o czym przekonał mnie mój poprzedni samochód (Honda Civic). Nie odstawiłem jednak na bok aut europejskich i w zasadzie zrobiłem przegląd (prawie) wszystkiego co mieściło się w budżecie zakupu - Audi A4, BMW 3, Mazda 6, Volvo S60, Mercedes CLA, Subaru Legacy, itd. Wybrałem Lexusa bo oferował najwięcej za najmniej (uwzględniając upust jaki dostałem). To znakomite auto do komfortowego przemieszczania się z punktu A do punktu B.
3,2
~Tomek
Lexus IS III
Sedan 250 207KM 152kW
Wrażenie psuje mało ekonomiczny silnik oraz dramatyczna obsługa serwisu, który nie ma pojęcia o funkcjonalnościach tego auta i nie potrafi usuwać nawet najprostszych usterek, a często sam je generuje. Auto jest bardzo ładne, tym niemniej każdy kto kupuje samochód tej klasy oczekuje, iż jego pojazd będzie bezawaryjny a materiały w nim użyte trwałe. Lexus natomiast choć został wykończony ładnie, to materiały w nim zastosowane nie są odporne na zarysowania i wydają się słabej jakości. Lexus IS niestety nie sprosta wymaganiom wymagających użytkowników.
2,4
~Patryk
Lexus IS III
Sedan 250 207KM 152kW
Oczekiwania były wyższe,silnik paliwożerny,skrzynia nie reaguje tak jak u konkurencji z Niemiec , wyraźnie ospała,lakier słaby, no i ten kosmiczny przód który szybko się opatrzył bo przypomina Yarisa.
Średnie spalanie dla Lexus IS III Sedan 250 207KM 152kW 2013-2015
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Lexus IS III
Sedan 250 207KM 152kW
80% autostrada, 20% miasto, styl jazdy - do 160 km / h pomiar w/g ilości wlanego paliwa i przejechanych km = 10 L / 100 km. 40% miasto, 60% trasa - 11,2. Dobrej jakości materiały użyte do wyko?czenia wnętrza. Ergonomia wnętrza na duży +. Jedynie słabo widoczna, zasłonięta kierownicą, dżwignia zmiany świateł stanowi problem przy przełączaniu świateł. Auto dynamiczne, dość komfortowe. Lepsze wyczucie w prowadzeniu od IŚ 300 H. Tańsze w zakupie od hybrydy o dość znaczną sumę. Warto przekalkulować opłacalność zakupu hybrydy, ponieważ różnica w spalaniu to około 2 L / 100 km a cenie około 20 tys. Ogólnie polecam. Poprzednie auto BMW X5 nie polecam - bardzo awaryjne.
9,5
Lexus IS III
Sedan 250 207KM 152kW
Oczytałem się o jakimś koszmarnym spalaniu tego samochodu w stosunku do konkurencji. Powiem tak - wszyscy producenci "ściemniają" przy podawaniu katalogowego spalania ale Japończycy chyba najmniej. Moje "osiągnięcia" to : miasto zatłoczone - 12/13, spokojna jazda "polskimi drogami" - 7, autostrada - 140km/h - 8.5, 160km/h - 10.5. Jeżdżę gównie w trasy i nie uprawiam drogowych szaleństw. 70% autostrady i s-ki (ok 150km/h), 20% polskie drogi (na tyle na ile pozwala ruch) i 10% miasto - średnio 8.3 ltr. Generalnie jazda do 140km/h a w mieście na ECO pozwala obniżyć spalanie do przyzwoitego poziomu.
8,7
Lexus IS III
Sedan 250 207KM 152kW
Przy jeżdzie spokojnej poza miastem spalanie może być nawet 6,5. Średnio na trasie prędkości autostradowe do 140-150 km ok 8,1. W mieście więcej - niestety. Spalanie spalaniem. Natomiast przyjemność z jazdy gwarantowana!

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 5
Ściąganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • układ kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Problem rozwiązany
4 komentarze
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • układ chłodzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
3 komentarze
Klepanie w silniku
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • silnik
  • 50 tys. km
Po odpaleniu auta rano i ruszając słychać klepanie w silniku, najbardziej przy 2 tys obrotów, jak by zawory. Po kilku km wycisza się ale nadaj w tle murku silnika to klepanie jest słyszalne, zglosilem na gwarancji ale serwis nie widzi problemu skoro auto normalnie jezdzi.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Lexus IS III Sedan