Szukaj

Informacje o Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, zaprezentowany rok wcześniej prototyp Lexus LF-CC. Stylistycznie Lexus IS III jest kontynuacją designerskiej koncepcji L-Finesse, zgodnie z którą powstała m.in. poprzednia generacja IS. Pod względem wyglądu auto upodobniło się do pozostałych modeli w nowej gamie japońskiego producenta. IS III dostępny jest tak w wariancie sedan i kabriolet, jak też kombi, która to wersja nadwozia po ośmiu latach powróciła do katalogu IS. Oferowany jest również w swojej odmianie sportowej – IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1650-4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~JacekHa
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Użytkuję od ośmiu lat, przejechałem 80 tys. km. Samochód totalnie bezawaryjny i znakomicie wykonany, bardzo trwałe materiały wewnątrz. Po tylu latach nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Można pewnie przyczepić się do gdzieniegdzie niezbyt wyrafinowanych materiałów ale wszystko jest dobrze spasowane i funkcjonalne. Niezbyt nowoczesny system multimedialny może trochę irytować ale dla mniej wymagających gadżeciaży nie stanowi raczej problemu. Audio Pioneer przeciętnej jakości. Po ośmiu latach eksploatacji silnik pod maską nie jest nawet zakurzony. To pierwszy samochód, którym jeżdżę tak długo, jak dla mnie jest niemal perfekcyjny.
3,5
~Lolek i Bolek
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Wersja F-Sport. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to jak dla mnie jest ładny. Choć nie wiem po co jest tak nisko przedni zderzak (poobijany już nie raz od krawężników) - nie jest to super szybkie auto aby uzasadniało taki zderzak. Projektanci tworząc taką linię auta zabrali przestrzeń ze środka (długa maska i zwężenie pod linią bocznych szyb) przez co w środku jest tak ciasno jak w puszce ze szprotkami. Na co dzień auto rozczarowuje i miejscami tak irytuje, że czasami wydaje mi się, że to auto powinno się postawić przed oknem i tylko na nie patrzeć bo sprawia to o wiele więcej radości :|
4,9
~Mxo
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Auto w swojej klasie nie ma konkurencji. Świetnie się prowadzi, jest komfortowe i wyróżnia się na drodze. Brak jakiejkolwiek awaryjności, osobiście zrobiłem 40 tysięcy kilometrów wymieniając tylko olej i filtry ;) U mnie średnie spalanie trasa/miasto 50/50 8.8L według komputera. Czy to dużo? ja osobiście nie sądzę, miałem podobne spalanie w VW CC 1,8tsi. Multimedia według mnie są wystarczające.
Średnie spalanie dla Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Przy takiej niedużej wadze i średnich osiągach to powinien palić dużo mniej. Miałem dużo większe auta z dużo większymi silnikami które paliły o litr czy dwa więcej a bez porównania lepiej jeździły. Idea downsizing'u poległa tutaj. Niby malutki silniczek + turbo powinno mniej palić i do tego beznadziejny system start-stop (mam go po raz pierwszy). Skasowałem pomiar i po zatankowaniu w sumie ponad 180 litrów zaoszczędził 1,3 litra :) a ile razy rozrusznik uruchamiał silnik... a ile razy powodowało to u mnie zmianę języka na łacinę :) Tu nie mam zarzutów do Lexusa bo to wymysł UE - kompletna bzdura - użytkownik powinien mieć wybór jak nie chce go używać to wyłącza NA STAŁE i po nerwach.
11,4
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Autem przejechałem 45000 km, po tym przebiegu można coś powiedzieć. Miasto trzeba liczyć minimum 10l/100, zależy od ilości korków i od pory roku. Trasa średnio 9l przy prędkościach 120/140 km/h. Powyższe dane dotyczą dynamicznej jazdy, ale pierwsi na światłach nie będziemy. Jeżeli chcemy być pierwsi na każdych światłach lub obudzi się w nas duch pryszczatego nastolatka wówczas 20l też wam średnio może wyjść. Spalanie jest wyższe niż u konkurencji, ale samochód jest też dużo cięższy gdyż mój waży 1630 kg. Porównywałem go do konkurentów z podobnymi silnikami, owszem byli szybsi, palili mniej przy porównywalnych prędkościach, ale w Lexusie czuję się najlepiej i najprzyjemniej mi się go prowadzi.
12,9
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Sprawa klaruje się dokładnie tak: Przy 80km/h 6,8 Przy 90km/h 7,5 Przy 100km/h 8 Przy 110km/h 8,6 Potem przy 200km/h komputer pokazał 19,7l, a w rzeczywistości wyszło niemalże równe 20l. Samochód ma parę wad, jak skrzypienie zawieszenia, jak lekkie ruszanie się na włączonym trybie park, jak i np aby przełączy stację radiową o jedną wyżej, trzeba wcisnąć strzałkę w dół. Problemem okazały się także opony samochodu, które przy jeździe po krętych drogach górskich miały na sobie takie jakby kotki z gumy. Takie małe ubytki odstające od powierzchni opon. Kolejną kwestią jest brak możliwości stałego wyłączenia ESP.

Usterki Lexus IS III

Liczba wpisów: 5
Ściąganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • układ kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Problem rozwiązany
4 komentarze
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • układ chłodzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
3 komentarze
Klepanie w silniku
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • silnik
  • 50 tys. km
Po odpaleniu auta rano i ruszając słychać klepanie w silniku, najbardziej przy 2 tys obrotów, jak by zawory. Po kilku km wycisza się ale nadaj w tle murku silnika to klepanie jest słyszalne, zglosilem na gwarancji ale serwis nie widzi problemu skoro auto normalnie jezdzi.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Lexus IS III Sedan