Szukaj

Informacje o Lexus IS I Sedan 2.0 155KM 114kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1999 Lexus IS należy do grupy premium segmentu D (klasa średnia). Po modelu CT jest drugim najmniejszym autem w portfolio japońskiej marki. Model pierwszej generacji wywodził się z Toyoty Altezza i pod tym mianem sprzedawany był w Japonii w latach 1998-1999. Na pozostałych rynkach samochód oferowany był jako Lexus IS (IS jest skrótem od „Intelligent Sport”). Druga generacja modelu produkowana była w latach 2005-2012, trzecia generacja natomiast produkowana jest od roku 2013. W każdej generacji Lexus IS oferowany był w wersji sedan i kabriolet, a w pierwszej i trzeciej także jako kombi. Usportowioną odmianą natomiast jest model Lexus IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Pioter
Lexus IS I
Sedan 2.0 155KM 114kW
Jeśli miałeś kiedyś Toyotę - Lexus jest kolejnym krokiem w hierarchii :) Nie jest to kolejne nudne auto na drodze - mało tego jeździ. Według mnie na plus - auto zwraca na siebie uwagę jak i społeczność Lexusa jest bardzo fajna! Proste w naprawach, stosunkowo nie nadwyręża zbyt mocno kieszeni jeżeli założy się odpowiedni budżet na auto, Wiadomo - Toyoty właśnie tym się cechują. Czasem są problemy z dostępnością części w zamienniku do przedlifta (np. poduszka skrzyni, musiałem kupić w ASO). Nie przejmuję się tym jednak - wolę trochę dołożyć i mieć część na kolejne 20 lat eksploatacji. Napęd w prawidłowym miejscu RWD również na plus, nie ma co się bać tego auta, wcale nie jest jakoś mocno nieobliczalne. Wystarczy miesiąc a człowiek przyzwyczaja się do delikatnie innej specyfiki jazdy. Ogółem polecam każdemu, kto ma poniżej 187cm wzrostu bo auto jednak jest małe - ja przy 182cm znajduję odpowiednią pozycję za kierownicą :)
4,4
~arek_wywiał
Lexus IS I
Sedan 2.0 155KM 114kW
Samochód dla indywidualisty, kogoś kto nie chce jeździć kolejnym szarym passatem (nie ubliżając, takich aut też potrzeba ;)) Jeździ ich stosunkowo mało w porównaniu do konkurencji. Może niezbyt obiektywnie, ale cholernie mi się to auto podoba nawet na tle konkurencji. Ma w sobie to coś czego próżno szukać w obecnie i ówcześnie produkowanych samochodach tej klasy. Było projektowane od początku do końca na nikim się nie wzorując. Moim zdaniem im się udało. Zaprojektować licznik wzorując się na zegarku? Czemu nie :D Najbardziej zjawiskowy analogowy "zegarek" w samochodzie. Lampy sexu? Czemu nie :D To właśnie od tego auta tjunerzy zaporzyczali ten design tylnych lamp do golfów i innych. Lexus look :) Kupił bym ponownie i potem ponownie i jeszcze raz :D
3,4
~valvoline
Lexus IS I
Sedan 2.0 155KM 114kW
Od auta o takim charakterze i mocy 155KM spodziewałem się więcej. Niestety o egzemplarz zajeżdżony równie łatwo jak o BMW E46. Zadbane sztuki kosztują tyle, że osobiście w takich cenach zwyczajnie szukałbym samochodu, który będzie się odpychał, a nie tylko toczył i latał bokiem jak deszcz czy śnieg popada. Na pewno ma fajną linie nadwozia. Drugi raz bym nie kupił ze względu na zbyt słaby silnik i kiepską skrzynię manualną. Tył napęd fajny, ale tylko pod warunkiem, że nie był ujeżdżany wcześniej przez młodego gniewnego.
Średnie spalanie dla Lexus IS I Sedan 2.0 155KM 114kW 1999-2005
10,4
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Lexus IS I
Sedan 2.0 155KM 114kW
Na początku zaznaczę, że ustawiałem zawory przez co pomiar nie będzie zawyżony. [TRASA] Na trasie ciężko zejść poniżej 10l spalania, aby takie osiągnąć trzeba by jechać ok. 100km/h, a może i wolniej. Dlatego nie liczyłbym spalania na trasie niższego niż 11l. [MIESZANA] Przy jeździe mieszanej zwykle auto spala 12-13,5l., ale przy spokojnej jeździe dało by się oszczędzić litr. [MIASTO] Jeśli chodzi o spalanie w mieście z tym jest różnie, zależnie od korków. Średnio 13-14l., natomiast największe spalanie jakie udało mi się osiągnąć w mieście to 17,5l/100km :D. [PB95] Jazda na benzynie zmniejsza spalanie o jakieś 20%.
9,7
Lexus IS I
Sedan 2.0 155KM 114kW
nie jest to autko ktore malo pali ani autko ktore pali duzo,jak jezdzisz rozsadnie to spali 9 jak jezdzisz jak wariat to 15.ale ogulnie mozna sie spodziewac spalania 9-10-11 litrow na 100.auto sie nie psuje wiec koszty czesci nie przerazaja.mam nadzieje ze moje dane spalania beda odzwierciedlac prawdziwe spalanie waszych aut .ja kiedys zanim kupilem sobie Lexusa LS400 to czytalem duzo tutaj ile ten samochod pali bo mial duzy 4litowy silnik, ludzie pisali ze jak spokojnie jezdzisz to sie w 10litrach zmiesci , kiedy kupilem auto okazalo sie ze auto pali 18 litrow przy sprytniej jezdzie a przy jezdzie stylem emeryta auto palilo 15litrow.ja probuje pisac prawde wedlog mnie lexus is200 spali od 9 litrow do 11litrow jesli nie mamy wobec niego niecnych zamiarow
10,1
Lexus IS I
Sedan 2.0 155KM 114kW
Spalanie oscyluje w granicach 10l/100km. Najmniej spalił mi 7.4l i ok 8 z włączoną klimą. Jazda autostradowa do 130km/h. jadąc ekodraiwingiem może da się zejść niżej np jadąc za ciężarówką. Najwięcej spalił mi ok 14l w zimie na krótkich odcinkach. Koszty utrzymania są więc wysokie jeśli porównać je do współczesnych aut ( w przeliczeniu spalanie/ moc). Za pakiet ac/oc bez zniżek za ac zapłaciłem 1800 zł. Za komplet nowych zimowych opon znanej marki oraz felg używanych 16 calowych dałem 2 tyś zł. Utrzymanie tego auta do tanich nie należy, ale nie ma auta klasy premium którego utrzymanie jest tanie.
Lexus IS I Sedan