Szukaj

Informacje o Lexus IS I Kombi 3.0 214KM 157kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1999 Lexus IS należy do grupy premium segmentu D (klasa średnia). Po modelu CT jest drugim najmniejszym autem w portfolio japońskiej marki. Model pierwszej generacji wywodził się z Toyoty Altezza i pod tym mianem sprzedawany był w Japonii w latach 1998-1999. Na pozostałych rynkach samochód oferowany był jako Lexus IS (IS jest skrótem od „Intelligent Sport”). Druga generacja modelu produkowana była w latach 2005-2012, trzecia generacja natomiast produkowana jest od roku 2013. W każdej generacji Lexus IS oferowany był w wersji sedan i kabriolet, a w pierwszej i trzeciej także jako kombi. Usportowioną odmianą natomiast jest model Lexus IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 214 KM (157 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 288 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność
Średnie spalanie dla Lexus IS I Kombi 3.0 214KM 157kW 2001-2005
12,9
l/100 km
13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Lexus IS I
Kombi 3.0 214KM 157kW
3 litry swoje spalić musi, nie ma co się oszukiwać ale 2JZ odwdzięczy nam się naprawdę wysoką niezawodnością. Jeśli ktoś lubi jeździć po mechanikach to weźmie jakieś 1.4 BiTurbo. Niestety polityka ekologiczna skierowała konstruowanie silników na wysilone małe pojemności, które są bardzo awaryjne i mało żywotne. Lexus natomiast może więcej pali ale radość z jazdy jaką daje, wydobywający się dźwięk przy przyspieszaniu oraz wspomniana niezawodność i żywotność rekompensują tę wadę. Jeden z lepszych silników jakie wyprodukowano.
12,7
Lexus IS I
Kombi 3.0 214KM 157kW
Miałem postawić 3 ale dam 4 :) Ogólnie auto NIE JEST dla ludzi którzy liczą każdy grosz na paliwo. Przy takim silniku ciężko oczekiwać że nie będzie podgryzał portfela. Pali mało kiedy jeździ powoli, ale to auto nie jest stworzone do jazdy powoli. Poniższe spalanie jest podane na LPG (po co mi LPG? Przy ostrej jeździe kosztuje mnie tyle co Volvo 2.5TDI a Volvo takich wrażeń nie zapewnia :) ). 12.5l to średnie spalanie miasto/trasa 50/50 jakie wychodzi mi miesięcznie. 16.5l to maksymalne spalanie jakie wyszło mi tylko po mieście i z na prawdę ciężką nogą. 9.1l LPG udało mi się osiągnąć jadąc nocą z zapiętym tempomatem na Słowacji.
13,3
Lexus IS I
Kombi 3.0 214KM 157kW
Pali sporo ale widziały gały co brały. Dycha w trasie i to bez katowania. 14 po mieście lekką ręką. To oczywiście na Pb. Generalnie nie jest to auto do robienia 100000km rocznie, no chyba że ktoś ma gruby portfel lub zainwestuje w LPG. Koszty części wcale nie są takie astronomiczne. Z rozrządem spokojnie wyrobiłem się w 1100pln co przy 3 litrowym motorze wydaje mi się ceną co najmniej przyzwoitą. Cen napraw nie znam bo nic poważnego się nie zepsuło, a pierdoły kosztują grosze na allegro.
Lexus IS I Kombi