Szukaj

Informacje o Lexus IS I Kombi

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1999 Lexus IS należy do grupy premium segmentu D (klasa średnia). Po modelu CT jest drugim najmniejszym autem w portfolio japońskiej marki. Model pierwszej generacji wywodził się z Toyoty Altezza i pod tym mianem sprzedawany był w Japonii w latach 1998-1999. Na pozostałych rynkach samochód oferowany był jako Lexus IS (IS jest skrótem od „Intelligent Sport”). Druga generacja modelu produkowana była w latach 2005-2012, trzecia generacja natomiast produkowana jest od roku 2013. W każdej generacji Lexus IS oferowany był w wersji sedan i kabriolet, a w pierwszej i trzeciej także jako kombi. Usportowioną odmianą natomiast jest model Lexus IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz

Lexus IS I Kombi – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4505 mm
Szerokość 1725 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Rozstaw kół - przód 1495 mm
Rozstaw kół - tył 1476 mm
Prześwit 135 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 993 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 958 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1335 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1360 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1341 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1369 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1890 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1440 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1125 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 475 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 880 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1670 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Aezakmi
Lexus IS I
Kombi 2.0 155KM 114kW
Zawsze mi się marzył ten samochód, więc go kupiłem. Jazda nim daje dużo przyjemności, jest dynamiczny, skrzynia pracuje gładko i każdy bieg wchodzi idealnie. Spalanie może trochę zniechęcać, bo wychodzi ok 14L/100km benzyny i 13L/100km gazu (przy normalnej jeździe, czyli kręcenie silnika do ok 5000RPM). IS200 jest naprawdę cichy w środku, podczas jazdy można swobodnie rozmawiać, bez przekrzykiwania silnika lub wydechu. Jest też kilka mankamentów takich jak: łamiące się kluczyki, rdzewiejące sprężynki w czujnikach położenia świateł, psująca się zmieniarka płyt w radiu czy rdza na karoserii (przeważanie czubek maski, progi, doły błotników, klapa tylna) lecz to są drobnostki, które można serwisować tanim kosztem lub naprawić to samodzielnie. Czy bym kupił ten samochód jeszcze raz? TAK! :)
4,5
~mikolaj1987
Lexus IS I
Kombi 2.0 155KM 114kW
Miałem dwa egzemplarze z tym samym silnikiem. Jeden z 2004 roku już po drugim liftingu w wersji classic z przebiegiem 121 tys, drugi 2003 w wersji prestige bez navi z przebiegiem 210 tys. Pierwszy w pięknym grafitowym kolorze, auto idealne, drugi wymagał trochę dopieszczenia. Auto idealnie się prowadzi. Nie miałem lepiej prowadzącego się auta mimo, że mają one już swoje lata. Hamulce brzytwa. W drugim musiałem regenerować, ale to standard przy Toyocie. Ogólnie auto idealne praktycznie, ale nie pozbawione niestety wad z czego największą jest bardzo słabe wyciszenie kabiny. System audio nawet bez premium dawał radę. Szkoda tylko, że palił jak smok, a przyspieszenie na prawdę średnie... Jednak kultura pracy silnika bajka. Auto dla indywidualisty i kogoś, kto chcę czegoś więcej niż niemieckiej marki. Zdecydowanie bym kupił po raz kolejny gdyby trafił się zadbany egzemplarz, nawet IS200. IS300 inna bajka, inny silnik, ale cena znacznie zawyżona w porównaniu do tego co oferuje. Czasem lepiej kupić IS200 i włożyć turbo :)
4,6
~Tomasz
Lexus IS I
Kombi 3.0 210KM 154kW
Pancerny silnik 2jz i pancerna (chociaż powolna) skrzynia automat. Jedno z najbardziej niezawodnych aut. Nie rdzewieje. Części droższe, ale nie ma tragedii. Niestety niezbyt przestronny, na dalsze trasy w 4 dorosłych to trochę męczarnia. Auta bardzo dobrze "trzymające" cenę. Po 5 latach prawie nie straciło na wartości. Ponadto auto z ogromnym potencjałem, za 10-15 tys. zł można stworzyć tylnonapędowego potwora ponad 400PS.
Średnie spalanie dla Lexus IS I Kombi
10,7 – 12,9
l/100 km
13,1 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Lexus IS I
Kombi 3.0 214KM 157kW
3 litry swoje spalić musi, nie ma co się oszukiwać ale 2JZ odwdzięczy nam się naprawdę wysoką niezawodnością. Jeśli ktoś lubi jeździć po mechanikach to weźmie jakieś 1.4 BiTurbo. Niestety polityka ekologiczna skierowała konstruowanie silników na wysilone małe pojemności, które są bardzo awaryjne i mało żywotne. Lexus natomiast może więcej pali ale radość z jazdy jaką daje, wydobywający się dźwięk przy przyspieszaniu oraz wspomniana niezawodność i żywotność rekompensują tę wadę. Jeden z lepszych silników jakie wyprodukowano.
10,3
Lexus IS I
Kombi 2.0 155KM 114kW
Wszedłem tutaj aby porównać opinie z rzeczywistością przed zakupem nowego auta,postanowiłem coś napisać o moim byłym. Lexusa miałem od 2004 roku do 2012 zrobiłem nim 250tys km.W mojej opini auto nieprawdopodobnie niezawodne,nigdy nic nie naprawiałem ale nie jest bez wad ,występują w nim typowe usterki raczej nienaprawialne(wady fabryczne) ale i mało kłopotliwe a co ważniejsze nie nasilające się,pojawiły się w trzecim roku użytkowania i tak są sobie do dzisiaj: 1 -Wibracje miedzy 150km/h do 190km/h,ciekawe że powyżej 190 zanikają. 2-Lekkie szarpanie pedału sprzęgła przy ruszaniu(średnio raz w miesiącu-nie naprawiać,ten typ tak ma) 3-przy prędkości powyżej 150km/h wycieraczki udeżają o lewy słupek 4- w 7 tym roku pada odtwarzacz cd.oraz zaczynają się przepalać podświetlenie zegarów. 5- umiarkowany wyciek płynu chłodniczego z pompy wody(pompe wody należy koniecznie wymienić wraz z rozrządem) Reszta absolutnie bezawaryjna ,postanowiłem to napisać ponieważ to jest nieprawdopodne,że przez 8 lat użytkowania tego auta nigdy ,ale to nigdy nic nie naprawiałem,a auto dalej jak sądze bezproblemowo śmiga 210 km/h. Niski moment obrotowy przy niskich obrotach jest idealny do jazdy po śniegu i lodzie, np.tam gdzie bmw td praktycznie nie jechało ,lexus jechał jak po suchym.Mieszkam w wysokich górach i jestem maniakiem tylnego napędu i pewno gdyby nie is jężdził bym pewnie jakimś idiotycznym 4#4. Druga faza ,która włącza się powyżej 4000,nawet nieżle rozpędza auto. Druga faza włącza się powyżej 4000 i wtedy auto nieżle przyspiesza.
12,7
Lexus IS I
Kombi 3.0 214KM 157kW
Miałem postawić 3 ale dam 4 :) Ogólnie auto NIE JEST dla ludzi którzy liczą każdy grosz na paliwo. Przy takim silniku ciężko oczekiwać że nie będzie podgryzał portfela. Pali mało kiedy jeździ powoli, ale to auto nie jest stworzone do jazdy powoli. Poniższe spalanie jest podane na LPG (po co mi LPG? Przy ostrej jeździe kosztuje mnie tyle co Volvo 2.5TDI a Volvo takich wrażeń nie zapewnia :) ). 12.5l to średnie spalanie miasto/trasa 50/50 jakie wychodzi mi miesięcznie. 16.5l to maksymalne spalanie jakie wyszło mi tylko po mieście i z na prawdę ciężką nogą. 9.1l LPG udało mi się osiągnąć jadąc nocą z zapiętym tempomatem na Słowacji.
Lexus IS I Kombi