Szukaj

Informacje o Lexus IS

Lata produkcji: 1999 – 2020
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1999 Lexus IS należy do grupy premium segmentu D (klasa średnia). Po modelu CT jest drugim najmniejszym autem w portfolio japońskiej marki. Model pierwszej generacji wywodził się z Toyoty Altezza i pod tym mianem sprzedawany był w Japonii w latach 1998-1999. Na pozostałych rynkach samochód oferowany był jako Lexus IS (IS jest skrótem od „Intelligent Sport”). Druga generacja modelu produkowana była w latach 2005-2012, trzecia generacja natomiast produkowana jest od roku 2013. W każdej generacji Lexus IS oferowany był w wersji sedan i kabriolet, a w pierwszej i trzeciej także jako kombi. Usportowioną odmianą natomiast jest model Lexus IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz

Lexus IS – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Lexus IS

Liczba ocen: 272
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~JacekHa
Lexus IS III
Sedan 200t 245KM 180kW
Użytkuję od ośmiu lat, przejechałem 80 tys. km. Samochód totalnie bezawaryjny i znakomicie wykonany, bardzo trwałe materiały wewnątrz. Po tylu latach nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Można pewnie przyczepić się do gdzieniegdzie niezbyt wyrafinowanych materiałów ale wszystko jest dobrze spasowane i funkcjonalne. Niezbyt nowoczesny system multimedialny może trochę irytować ale dla mniej wymagających gadżeciaży nie stanowi raczej problemu. Audio Pioneer przeciętnej jakości. Po ośmiu latach eksploatacji silnik pod maską nie jest nawet zakurzony. To pierwszy samochód, którym jeżdżę tak długo, jak dla mnie jest niemal perfekcyjny.
5,0
~TomekWawa
Lexus IS III
Sedan Facelifting 300h 223KM 164kW
Auto ma swój styl który polubisz lub nie. Nie jest przesadzone w środku jak wszystkie auta tego segmentu z 15 tabletami. Masą bezużytecznych przycisków i jakąś chińską tandetą jak w mercedesie bmw czy audi. Sam krój deski trzeba go poprostu polubić albo siedzieć od lat w japońskiej motoryzacji. Wrażenia z jazdy silnik w trybie sport dynamiczny ładnie się wkręca. Podobnie też w trybie normal chodź z bardzo delikatnym opóźnieniem. Tryb ECO dobry na pustą autostradę i utrzymania jednostajnej prędkości. Spalanie i teraz moje zdziwienie na codziennych dojazdach do pracy Warszawa 27 km w jedną stronę spalanie rzędu 5,6-5,8 l. Spalanie po ostatniej trasie prędkości rzędu 120-140 przepisowo, wyprzedzanie szybkie do 180km. Średnia 5,5l szok. Akurat użytkowałem wcześniej corolle diesla. Ktoś kto wyrobił sobie nawyk jazdy dieslem bez problemu osiągnie spalania do 6 l w maksie. Średnia z 2tys km. 5,8-5,9 l. Może Lexus ciut zaniża na wskaźniku czasowym ale to rząd około 0,2-0,3 l. Po paru przeliczeniach. Tyl troszkę słychać opony ale kwestia jeszcze fabrycznych zimówek z 17 r. Co go wyróżnia nie jest to kolejny seryjny gniot pokroju audi a3 a4 a6 . Czy bmw 3 5.w tych rocznikach że wszystko wygląda jak jeden pies. Plastiki mega spasowane. Zero szczelin zero trzeszczenia nawet zima przy minus 10. Materiał w środku jak w starej poczciwej motoryzacji nie zarysujesz od przeciągnięcia nogą po boczku na drzwiach. Kokpit miękki. Podłokietniki wygodne. Fotele ładnie trzymają i nie męczą. W tym aucie czujesz kontakt z drogą. Mimo tylnego napędu jak chcesz postawić go bokiem od razu ładnie prostuje trzeba się na prawdę ostro postarać. Nie jest to demon prędkości chodź dla mnie przyspiesza ok ale nie po to kupujesz Lexusa żeby upalać. W tym aucie się nie chce masz totalny chill, auto nie prowokuje. Jedziesz w ciszy słuchając muzyki. Do 65 km/h hybryda. Przy zwalnianiu hybryda. Na uatostradzie dwa silniki stąd spalania tego rzędu. Przy energicznej jeździe 8,5l ale trzeba się postarać i non stop opór.
4,5
~Gregor
Lexus IS II
Sedan 250 208KM 153kW
Zakupilem Lexusa Is250 2008 z przebiegiem 210tys. Bylem z wizyta u syna i przejechalem 800 km, z tego 650 autostrada i 150 po drogach normalnych.Doznalem bardzo pozytywnego odczucia. Auto ma dwa wskazniki zuzycia paliwa, srednie od ostaniego resetu i srednie od ostatniego tankowania. Srednie nie kasowane wyjezdzajac z domu bylo 9,1 a po powrocie zeszlo do wartosci 6,8. To co sprawilo mi ogromna radosc, to odczyt zuzycia miedzy tankowaniem - 5,8 Ltr. Na autostradzie oczywiscie nie szalaem , nastawilem na Cruise control 108 Km = ca 2000 obrotow.Kilka razy przyspieszalem podczas wyprzedzania. Jak dla mnie wynik spalania rewelacyjny. Moj Lexus mial tylko dwoch wlascicieli i wszystkie serwisy robione byly w serwisie Lexusa,regularnie.Przy zakupie dostalem 11 stronnic wydruku z elektronicznej bazy danych serwisu Lexusa.Wyszczegolnione bylo wszystko,dokladnie wszysto lacznie kiedy wymieniano wycieraczki, a taki bank informacji dla kupujacego jest skarbnica wiedzy i wart wyzszej ceny. Co do prowadzenie to moge porownac z innymi autami ktrorymi jezdzilem i jezdze od 2014 , czyli BMW 320 Xdrive. Lexus jest autem dodatkowym i szczerze mowiac czuje sie lepiej za kierownica niz w BMW. Polecam to auto,oczywiscie jezeli jest sprawdzony przebieg a serwis byl regularnie robiony, Super auto .Bede polowal na nowszy egzemplarz z konca produkcji tego modelu.

Raporty spalania Lexus IS

Liczba raportów: 365
Średnie spalanie dla Lexus IS
6,6 – 14,2
l/100 km
7,2 – 8,3
l/100 km
11,9 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Lexus IS III
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Trzeba się go nauczyć, pierwsza jazda to 12l. Trochę poczytałem, zacząłem przewidywać na większą odległość i jazda tym samochodem dopiero zaczęła sprawiać przyjemność. Gaz naciskany niemalże paznokciem, auto nie lubi hamowania na światłach, korków, progów zwalniających... najlepiej żeby go rozpędzić i żeby się przesuwał (sunął). Bardzo komfortowy cruiser - kocha trasy. Dzięki niemu pokochałem jazdę ECO i fakt, że na jednym baku mogę zrobić 800+ kilometrów :) Oczywiście korzystając z pełnych możliwości układu napędowego zapomnijcie o takich wynikach. Auto dla świadomych użytkowników i wiąże się to ze zmienieniem swojego nastawienia i sposobu jazdy. Żal mi desperatów w dwudziestoletnich szrotach, którzy za wszelką cenę muszą Cię wyprzedzić na podwójnej ciągłej i przejściu, żeby być na kolejnych światłach o 4 metry dalej xD Uwielbiam ten samochód, bo nic nie musi udowadniać. Po prostu suniesz w otoczeniu muzyki i masz cały świat w głębokim poważaniu. Broń Cię ktokolwiek, żeby na zakręcie lub rondzie wyłączyć kontrolę trakcji i wcisnąć pedał gazu za głęboko, bo o ile elektronika czuwa (i to zauważalnie dobrze), to nie jest to samochód stworzony do tego typu rozrywki. Nie czuć prędkości i można się nieprzyjemnie zdziwić. Gorąco polecam.
9,2
Lexus IS II
Sedan 220d 177KM 130kW
Biorąc pod uwagę bardzo kiepskie osiągi, spalanie tragiczne. Takie same spalanie wyciągałem w BMW e60 530d mapowanym na 290km przy dużo bardziej dynamicznej jeździe. Na autostradzie z tempomatem ustawionym na około 120km/h można zejść do 7 litrów co jest wynikiem osiągalnym dla 3 litrowych benzyniaków. W przyszłym tygodniu pozbywam się złodzieja paliwa w postaci piątego wtrysku paliwa na filtrze dpf który też leci wraz z zaworem egr, do tego nowe mapy silnika. Mam nadzieje, że średnie spalanie spadnie trochę.
12,2
Lexus IS I
Sedan 2.0 155KM 114kW
Na początku zaznaczę, że ustawiałem zawory przez co pomiar nie będzie zawyżony. [TRASA] Na trasie ciężko zejść poniżej 10l spalania, aby takie osiągnąć trzeba by jechać ok. 100km/h, a może i wolniej. Dlatego nie liczyłbym spalania na trasie niższego niż 11l. [MIESZANA] Przy jeździe mieszanej zwykle auto spala 12-13,5l., ale przy spokojnej jeździe dało by się oszczędzić litr. [MIASTO] Jeśli chodzi o spalanie w mieście z tym jest różnie, zależnie od korków. Średnio 13-14l., natomiast największe spalanie jakie udało mi się osiągnąć w mieście to 17,5l/100km :D. [PB95] Jazda na benzynie zmniejsza spalanie o jakieś 20%.

Usterki Lexus IS

Liczba wpisów: 20
Ściąganie na trasie
  • Lexus IS III Sedan
  • układ kierowniczy
  • 34 tys. km
Auto od nowości w moich rękach. Mimo kilkukrotnego w ciągu 10 miesięcy ustawiania geometrii (2,5k km; 5k km; 21km i 31k km) stale delikatnie ściąga w prawo. Geometria jest ok, znacznie bardziej niż w normie, natomiast mam wrażenie, że da się wyczuć luz podczas jazdy trasami S i A. Sprawdzałem jadąc gdy spadek jest zarówno w prawo jak i w lewo do kierunku jazdy tj: w momencie spadku w prawo aby jechać prosto należy delikatnie trzyma kierownicę w lewo i analogicznie, przy spadku w lewo, pojawia się konieczność utrzymywania kierownicy skierowanej lekko w prawo. Maglownica? Serwisy ASO siłują się z geometrią ale mam wrażenie że to niw ten kierunek skoro brak poprawy. Zwykła Skoda octavia jeździła prosto..
Problem rozwiązany
4 komentarze
Czujnik poziomowania świateł
  • Lexus IS I Kombi 2.0 155KM 114kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Częstą dolegliwością w IS200 (jak i zapewne w IS300) są czujniki poziomowania świateł. Problem polega na tym, że sprężynki które są umieszczone w obudowie rdzewieją. Przyczyną jest oring, który po kilku, kilkunastu latach przepuszcza wilgoć. Usterkę da się naprawić, czyszcząc gniazda z nagromadzonej rdzy i zamontowaniu odpowiednio dociętych sprężynek od długopisów. Warto wtedy wymienić oring i zastosowanie dodatkowej izolacji (np. sylikonu). Ja w swoim IS200 naprawiałem 2 razy z przodu i 1 z tyłu (ten, po otwarciu wyglądał o niebo lepiej niż przedni)
Pompa wody chlodzenia silnika
  • Lexus IS III Sedan 200t 245KM 180kW 2015-2016
  • układ chłodzenia
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Podczas przegladu (60000km) w serwisie zauwazono delikatny wyciek plynu chlodzacego z pompy wodnej.Cena z wymiana ok 1300zl. Bardzo mnie to zdziwilo bo przy takim przebiegu i w takim samochodzie to raczej nie powinno zaistniec.Poza tym od pieciu lat uzytkowania zero usterek!
3 komentarze
Lexus IS