Szukaj

Informacje o Lexus GS III 3.5 4.5h 344KM 253kW 2006-2011

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1991 r., usportowiony model z segmentu E (wyższa klasa średnia). Ideą Lexusa było, by GS wypełnił lukę w katalogu marki między modelami ES oraz LS. Nadwozie Lexusa GS zaprojektowało włoskie biuro Italdesign Giugiaro. Powiązany początkowo z Toyotą Aristo – w Azji i Stanach Zjednoczonych samochód był sprzedany pod tą nazwą. Dopiero począwszy od generacji trzeciej na wszystkich rynkach model zaczął był sprzedawany pod jedną nazwą. Lexus GS okazał się komercyjnym sukcesem japońskiej marki należącej do Toyoty, był wiele razy nagradzane, m.in. w plebiscytach „Car and Driver” (1998-2000), „Motor Trend” (1998) oraz „Bilda” (2007). GS czwartej generacji pojawił się na rynku w roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław
W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2011 roku
Pojemność skokowa 3456 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 344 KM (253 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 368 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 1
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Marek
Lexus GS III
Sedan 3.5 4.5h 344KM 253kW
Jesli czytasz opinie o tym aucie bo jeszcze sie wahasz czy je kupic, to nie zastanawiaj sie ani chwili dluzej. Najlepiej przestan juz czytac ten komentarz i dzwon na numer z ogloszenia ktore na pewno masz juz upatrzone:) Z tego auta nie chce sie wysiadac. Polaczenie mocnej V szostki z bezstopniowa skrzynia biegow jest po prostu fenomenalne. Jesli chcesz, wozisz sie dostojnie jak Snoop Dog w swoich teledyskach, bezszelestnie sunac po drodze, a jak masz ochote obudzic tego potworka pod maska i poczuc jakze wspaniale uczucie wciskania w fotel, po prostu wciskasz troche mocniej prawy pedal. Po pewnym czasie zauwazysz ze na prawde trudno znalezc na ulicach auto, ktore w ogole mogloby dotrzymac Ci tempa np przy ruszaniu z pod swiatel. Wyposazenie - krotko mowiac lexus posiada wszystko co trzeba (mam wersje SE-L). Dobra klima, kamera cofania, nieprzeciekajacy szyberdach. Bardzo dobrej jakosci jest skora na siedzieniach. Jedynej rzeczy ktorej mi brakuje, a mialem w jednym z poprzednich aut (mazda 6 GH) to czujniki martwego pola przy lusterkach bocznych. Ponadprzecietny zestaw audio - bez zbednych sebiksowych subwooferow w bagazniku, dzwiek wydobywajacy sie z glosnikow lexusa na prawde daje rade. Sprawdzone przy zagluszaniu dzieciakow na tylnym siedzieniu. Bagaznik - hmm, jakby to powiedziec, nie za duzy. Ale niech nie bedzie to dla Ciebie czynnikiem skreslajacych GSa. W koncu wszystkie baterie do silnika elektrycznego te male japonskie inzynierki gdzies musieli wsadzic. Rowera tam nie upchniesz, ale na swiateczne zakupy z biedronki spokojnie mozna jechac. Jezdze tym autem troche ponad pol roku. W tym czasie zrobilem ok 13 tys km i jak narazie bez najmniejszej usterki. Jesli chodzi o spalanie jakos rzetelnie sie nie wypowiem, bo nie licze skrupulatnie kazdego litra. Nie zauwazylem bynajmniej zebym jakos duzo czesciej tankowal niz kiedykolwiek, a najwiekszy silnik jaki mialem przed GSem to 2.2. Na pewno nie wierz w historie typu looo paaanie, taki duzy silnik i ta moc to od stacji do stacji bedziesz tylko jezdzil. W niktorych miejscach zauwazylem wykwity rudej szmaty i jakbym mial sie do czegos przyczepic, to powiedzialbym ze karoseria moglaby byc troche lepiej zabezpieczona przed korozja. Caloksztalt bez zastanawiania sie oceniam na 5. Zona jezdzi mazda 3 i juz mi marudzi ze tez chce takiego lexusa. Jesli chcesz eleganckie i komfortowe auto, ktore osiagami nie odstepuje od usportowionych wersji konkurecji, GS 450h jest dla Ciebie.
4,9
~Mient
Lexus GS III
Sedan 3.5 4.5h 344KM 253kW
Moje najlepsze auto jakie kiedykolwiek miałem - tym bardziej je doceniam po łożeniu dużych sum na naprawy niemieckich bubli a już najbardziej strachu, że stanę gdzieś moim Audi A6 2007r, które jeździło dużo km na lawecie. GS-a mam półtora roku i jedyne co musiałem wymienić to jak dotąd raz płyny i filtry! Dla porównania żona włożyła w BMW 3 E91 (orginalny przebieg 180k na ten moment) w tym czasie z 8 000zł - jakieś elementy zawieszenia, gdzieś sączył się olej przez jakąś część, pękł zaczep półki z tyłu, wymiana rozrządu, ring w lampie itp., skrzynia manual zaczyna chodzić tak, że wsteczny trzeba wrzucać dwoma rękoma).
4,7
~Patryk
Lexus GS III
Sedan 3.5 4.5h 344KM 253kW
Samochod nietuzinkowy i inny od pozostalych. Naped hybrydowy jest niesamowity, a jazdy GSem w hybrydzie nie da sie porownac z jazda jakimkolwiek innym samochodem. Uczucie przyspieszenia jest bardzo dziwne i mylace dopoki nie spojrzy sie na predkosciomierz. Auto orginalne i rzadko spotykane choc nie wiem czemu. Pewnie ze wzgledu na ogolnopolski zachwyt niemieckimi, psujacymi choc imponujacymi z wygladu autami. Jesli ktos choc raz sie nim przejedzie to zdecydowanie mozna sie zakochac. Polecam w jasno szarej tapicerce w polaczeniu z czarnym drewnem, najlepiej pasuje do tego auta. Bananowa tapicerka wyglada bardzo kiepsko, tak samo jak pomaranczowe wrecz ohydne drewno.
Średnie spalanie dla Lexus GS III 3.5 4.5h 344KM 253kW 2006-2011
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Lexus GS III
Sedan 3.5 4.5h 344KM 253kW
Średnie minimalne - 8,57 l/100 km średnia z 2000 km, spokojna jazda autostradami, drogami krajowymi i trochę miasta, średnie maksymalne - 11,76 l/100 km średnia z 400 km, dynamiczna jazda drogami krajowymi i po mieście, minimalne - 7,62 l/100 km średnia z 500 km, spokojna jazda drogami krajowymi, wszystkie wartości liczone przy dystrybutorze, komputer pokładowy wskazuje różnie raz myli się o 0,02 l/100 km a czasem nawet o 0,7 l/100 km. Nie jest to może mistrz oszczędności ale jak na gabaryty i silnik 3,5 l to dobry wynik.
9,3
Lexus GS III
Sedan 3.5 4.5h 344KM 253kW
Średnie minimalne - 8,57 l/100 km średnia z 2000 km, spokojna jazda autostradami, drogami krajowymi i trochę miasta, średnie maksymalne - 11,76 l/100 km średnia z 400 km, dynamiczna jazda drogami krajowymi i po mieście, minimalne - 7,62 l/100 km średnia z 500 km, spokojna jazda drogami krajowymi, wszystkie wartości liczone przy dystrybutorze, komputer pokładowy wskazuje różnie raz myli się o 0,02 l/100 km a czasem nawet o 0,7 l/100 km. Nie jest to może mistrz oszczędności ale jak na gabaryty i silnik 3,5 l to dobry wynik.
11,2
Liczba komentarzy: 10
Lexus GS III
Sedan 3.5 4.5h 344KM 253kW
Koszty utrzymania: generalnie średnie, a jak na ta klase auta niskie. Przeglady co rok lub 15 000 km w aso to koszt 1500 zl, a co 2 lata przeglad za 3000 zl. Konstrukcja raczej malo awaryjna, a porownujac z niemieckimi konkurentacmi to wrecz szczyt bezawaryjnosci. Jedyne zagrozenie finansowe moga niesc amortyzatory (koszt jednego nowego w aso 2500/3000 zł) choc wytrzymuja dosc dlugo wiec po wymianie ma sie spokoj. Raczej nigdy nie pasuja sie wszystkie na raz. Krotko i konkretnie o spalaniu. Trzeba nauczyc sie jezdzic tym samochodem zeby wykorzystac naped hybrydowy. Najwazniejsze zasady to spokojne przyspieszanie tak zaleca producent (nie sprawdza sie tu moim zdaniem zasada szybkiego przyspieszania i potem jazdy ze stala predkoscia) i jak najdelikatniejsze hamowanie ktore tym wydajniej laduje nam baterie im wolniej hamujemy. Miasto warszawa, spokojna jazda w ciagu dnia to spalanie ok 11 l, spokojna jazda w nocy 9,5/10 l, bardziej żwawa jazda okolo 13 l w miescie. Majac na mysli spokojna jazde nie mam na mysli dziadowania 40 na godzine, w tym samochodzie wciskajac pedal o 1/4 i tak wiekszosc zostaje w tyle. Trasa 100 km/h to spalanie 7,5/8 litrow, szybsza trasa 150-170 km/h to spalanie ok 9,5 l. W trasie tracimy zalety napedu hybrydowego, silnik spalinowy dziala bez przerwy. Bajki o spalaniu 7 litrow w miescie to bzdura, ze wzgledu na jego mase (2 tony) i silnik 3,5 litra jest to fizycznie niemozliwe. Niemniej jednak wynik nawet 11/12 litrow w miescie jak na samochod o mocy 350KM to rewelacja, tyle pala 2 litrowe benzyny z moca przeszlo polowe mniejsza. Szalenstwa i pedal w podlodze w miescie skutkuja srednim spalaniem rzedu 18/20 litrow.
Lexus GS III