Produkowany od 1991 r., usportowiony model z segmentu E (wyższa klasa średnia). Ideą Lexusa było, by GS wypełnił lukę w katalogu marki między modelami ES oraz LS. Nadwozie Lexusa GS zaprojektowało włoskie biuro Italdesign Giugiaro. Powiązany początkowo z Toyotą Aristo – w Azji i Stanach Zjednoczonych samochód był sprzedany pod tą nazwą. Dopiero począwszy od generacji trzeciej na wszystkich rynkach model zaczął był sprzedawany pod jedną nazwą. Lexus GS okazał się komercyjnym sukcesem japońskiej marki należącej do Toyoty, był wiele razy nagradzane, m.in. w plebiscytach „Car and Driver” (1998-2000), „Motor Trend” (1998) oraz „Bilda” (2007). GS czwartej generacji pojawił się na rynku w roku 2012.
czytaj więcej
W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem,
na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów
w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym
przewidywaniu ograniczyć do minimum.
~Powagosław
Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały
świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było.
~Luzacjusz