Szukaj

Informacje o Lexus GS II 4.3 283KM 208kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1991 r., usportowiony model z segmentu E (wyższa klasa średnia). Ideą Lexusa było, by GS wypełnił lukę w katalogu marki między modelami ES oraz LS. Nadwozie Lexusa GS zaprojektowało włoskie biuro Italdesign Giugiaro. Powiązany początkowo z Toyotą Aristo – w Azji i Stanach Zjednoczonych samochód był sprzedany pod tą nazwą. Dopiero począwszy od generacji trzeciej na wszystkich rynkach model zaczął był sprzedawany pod jedną nazwą. Lexus GS okazał się komercyjnym sukcesem japońskiej marki należącej do Toyoty, był wiele razy nagradzane, m.in. w plebiscytach „Car and Driver” (1998-2000), „Motor Trend” (1998) oraz „Bilda” (2007). GS czwartej generacji pojawił się na rynku w roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław
W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 4293 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 283 KM (208 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 417 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Marianoitaliano
Lexus GS II
Sedan 4.3 283KM 208kW
Rewelacyjne auto, cicho, szybko, wygodnie, bezproblemowo. Auto proste konstrukcyjnie, ale nie toporne, trochę taki amerykaniec, tylko w dobrej jakości wykonania. Chyba najtańsze w eksploatacji V8 z tamtych lat. Auto serwisuję sam i stwierdzam, że jest świetnie przemyślane konstrukcyjnie - wszędzie da się włożyć rękę, odkręcenie jakiegoś elementu jest przeważnie dziecinnie proste i nie wymaga wybebeszania połowy komory silnika. Wszystkie śruby odkręcają się bez problemu. Mimo pozornie sporego przebiegu auto wygląda i jeździ bardzo dobrze, nikt nie daje mu tych prawie 20 lat. Nie potrzeba też specjalistycznych narzędzi ani nawet komputera (np. kalibrację kontroli trakcji można przeprowadzić spinaczem). Żeby nie było zupełnie kolorowo ma też kila wad: nie ma tylu zamienników co do popularniejszych marek, hamulce mogłyby być lepsze (wprawdzie mają wspomaganie awaryjne, ale na co dzień się z niego nie korzysta) i to chyba tyle, mam porównanie do audi, merca i bmw z tego okresu i lex jest o lata świetlne bardziej bezproblemowy, jedynie odstaje małą ilością silników do wyboru (ale za to jakich...) i brakiem fajerwerków typu webasto, aktywne wspomaganie i inne nie aż tak potrzebne rzeczy.
4,9
~aremad
Lexus GS II
Sedan 4.3 283KM 208kW
Samochód rewelacyjny, wykończenie w środku na najwyższym poziomie, chociaż widać upływ czasu. Konstrukcyjnie samochód wbrew pozorom prosty, dzięki temu nie awaryjny. Jedyny według mnie minus to zbyt mały prześwit, ale może to nie wada w samochodzie, który bez problemu można rozpędzić do grubo ponad 200km/h
4,7
~R.K.
Lexus GS II
Sedan 4.3 283KM 208kW
Niesamowicie dopracowane auto. Posiada wszystko w wyposażeniu czego tylko dusza zapragnie. Nie psuje się i potrafi mało spalić. Wbrew niektorym opinia nie jest brzydki. Po prostu wymaga dużej atrakcyjnej felgi i to wystarczy zeby było najpiękniejsze w okolicy.
Średnie spalanie dla Lexus GS II 4.3 283KM 208kW 2000-2004
11,1
l/100 km
14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Lexus GS II
Sedan 4.3 283KM 208kW
Spalanie jak na mase i moc jest bardzo dobre. Na trasie przy bardzo ekonomicznej jezdzie zanotowałem 8,2l ( tankowanie do pełna), jazda normalna na trasie 10l/100km, co ciekawe przy jezdzie na autostradzie z średnią prędkością około 150km/h spalanie wyszło 9,5l/100, więc naprawdę bardzo fajnie. Mi największa średnia wyszła 14,5l, ale znaczna przewaga jazdy po mieście, ale czuje, że jakby same miast to średnio 15-16 l. Są to wartości przy normalnej stosunkowo dynamicznej jeździe. Jestem pewny, że dla upartego spalanie również powyżej 20l/100km da się wykonać. Ale przy normalnym użytkowaniu samochód zaskakuje pozytywnie. Miałem w211 z 3,2cdi w takich samych warunkach w mieście paliło mi od 9 do 12 l ropy na 100km, a to był jednak diesel i to 80km słabszy
13,3
Liczba komentarzy: 1
Lexus GS II
Sedan 4.3 283KM 208kW
Takie auto, jego utrzymanie musi kosztowac, po zakupie włożyłem w niego ok 10 tyś. zł., żeby był w bardzo dobrej formie, same opony 2 komplety lato/zima 3,5 tyś zł., rozrząd 1,5 tyś, dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów 1100 zł, itd., olej, elementy zawieszenia, pierdoły 1000 zł, ale po tym auto jak nowe, a ma 14 lat!
13,8
Lexus GS II
Sedan 4.3 283KM 208kW
Przed zakupem sprawdzałem ceny czesci itd . Mieszkam w Północnej Irlandii i że tak napisze tutaj nawet autoryzowany dealer nie straszny i cześć tak samo . W polsce pomyślałbym trzy razy ... po przeliczeniu na pln zakup nowego fsport wychodzi 100000 złotych drożej niż w uk ( a gdzie zarobki ) .
Lexus GS II