Szukaj

Informacje o Lexus GS

Lata produkcji: 1991 – 2018
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1991 r., usportowiony model z segmentu E (wyższa klasa średnia). Ideą Lexusa było, by GS wypełnił lukę w katalogu marki między modelami ES oraz LS. Nadwozie Lexusa GS zaprojektowało włoskie biuro Italdesign Giugiaro. Powiązany początkowo z Toyotą Aristo – w Azji i Stanach Zjednoczonych samochód był sprzedany pod tą nazwą. Dopiero począwszy od generacji trzeciej na wszystkich rynkach model zaczął był sprzedawany pod jedną nazwą. Lexus GS okazał się komercyjnym sukcesem japońskiej marki należącej do Toyoty, był wiele razy nagradzane, m.in. w plebiscytach „Car and Driver” (1998-2000), „Motor Trend” (1998) oraz „Bilda” (2007). GS czwartej generacji pojawił się na rynku w roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław
W tym segmencie Lexus jeszcze nigdy nie był tak blisko niemieckiej trójki. GS wydaje się być dziełem, na które japońska marka pracowała od debiutu pierwszej generacji tego modelu. Gusta klientów w tej klasie bywają trudne do przewidzenia, ale Lexus zrobił bardzo wiele, by skalę ryzyka w tym przewidywaniu ograniczyć do minimum. ~Powagosław
Luzacjusz
Koniec garbatego Lexusa. Cała Japonia świętuje. W całej Azji leje się sake i sushi leci z nieba. Cały świat dziękuje, śle gratulacje i obiecuje zapomnieć o tym, co było. ~Luzacjusz

Lexus GS – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Lexus GS

Liczba ocen: 154
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~sebastian
Lexus GS III
Sedan 3.5 307KM 226kW
Auto trochę rozczarowujące,ładne,komfortowe...Pewna trudnośc to silnik z bezpośrednim wtryskiem,komplikacje z gazem...Ale to pikus....Padł 5ty cylinder ,brak smarowania.Wada konntrukcyjna.Wsadziłem silnik z rozbitka który jak to uzywka tez jest niepodzianką i tykająca bombą bo te silniki to najsłabszy punkt...Świetny komfort,ogólne wykonanie,dynamika,cisza w kabinie...klasyczny ponoc niezniszczalny automat,o niebo przyjemniejszy niz wyjec z hybrydy (przymierzałem się) ale co z tego ... Seria silników GR to kicha ,uwazajcie ,poczytajcie.3-litrówka jeszcze wieksza kicha zostaje V8 ale prawie nie do zdobycia na rynku wtórnym (w hybrydzie to samo 3,5l niestety) a z tym silnikiem to może być ideał...
3,6
~stanisław
Lexus GS III
Sedan 3.5 450h 345KM 254kW
.Auto świetnie wykonane,ciche,ekonomiczne,wygodne (przód) sprzet grający na tip top,linia nadwozia ponadczasowa i to tyle zalet.Pierwsza sprawa polecam auto w ciemno ale nowe z salonu,jedynie co to kwestia pracy skrzyni,gumowaty automat cvt (tutaj nazywany planetarny) jak ktos lubi taka trochę skrzynię dla seniora bedzie zadowolony.....Niestety po paru latach auto staje sie kopalnią problemów.Po kolei.Ok 250tys u mnie pojawiły sie problemy z bateriami.....Nowe do wymiany - koszttaki w ASO ,że lepiej kupić nowe małe auto.Pozostaje regeneracja (z dychy nie da się wyjść,choć może teraz cos sie zmieniło) która wystarczyła na kolejne 3 lata jazdy...Był pomysł na baterie z rozbitka ale to polowanie i tłumy chetnych.Jazda bez baterii to smażenie falownika - kolejne tysiące w plecy.....Kolejna sprawa to beznadziejna sprawa walki z ruda,pod plastikowymi osłonami,dosłownie wszedzie.Nastepna sprawa to silnik....2GR-FSE...to nie seria UZ ,czy nawet FE (genialne najlepsze z najlepszych) Odsyłam do literatury bo silnik wraz z przebiegiem ujawnia swoje wady konstrukcyjne i serwis jest koszmarem.....Co mnie spotkało ? I nie tylko mnie jak sie okazało na forach ten silnik tak ma.....awarie czujnika sondy,czujnika cewki zapłonowej,awarie regulatora faz rozrzadu (nie raz) o kosztach nie ma co nawet pisać...Jedynie co też czeste a mnie się nie zdarzyło to zatarcie cylindra a to często (polecam fora anglojezyczne) Generalnie silnik jak nie Toyotowy,lipa.ale 3-litrówka jeszcze bardziej awaryjna....O drobiazgach nie bede pisał bo zakładam ze każde auto ma problemy wynikające z uzytkowania ale pułapka baterii czy wadliwej konstrukcji silnika to nie do zlekcewazenia.Generalnie jak masz duzo wolnych pieniędzy i pasuje Ci jazda trochę specyficzna ale relaksująca i oszczędna jazda to polecam.Ja bym juz nie kupił ale było to ciekawe doświadczenie.
4,6
~adam
Lexus GS III
Sedan 3.5 450h 345KM 254kW
zaczne od wad z tylu miejsca nad glowa tylko dla osob do 180 cm fotele raczej twarde wydaja sie niewygodne ale po dlugiej trasie czlowiek jest wypoczety miejsca w srodku malo bo jest fenomenalnie wyciszony i naglosniony oswietlenie led malo jasne .zalety wyciszenie , naglosnienie , niezawodnosc osiagi ok 20s od o-200 km/h przyspiesza liniowo do 260km/h i jest szybszy od gs 450h 4 generacji. spalanie tempomat 110km/h -7l 127km/h-7.9l 145km/h 8.8l dodam ze mam opony 225/50r17 one zmniejszaja spalanie miasto pierwszy 1km-15l do20l w zimie potem ok 8-10 l bo silnik rozgrzany. polecam zrobic plukanke silnika i zalac olej a3 b4 5w-40 by chronic bembny vvt i

Raporty spalania Lexus GS

Liczba raportów: 200
Średnie spalanie dla Lexus GS
6,6 – 15,8
l/100 km
12,9 – 15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Lexus GS III
Sedan 3.5 4.5h 344KM 253kW
Średnie minimalne - 8,57 l/100 km średnia z 2000 km, spokojna jazda autostradami, drogami krajowymi i trochę miasta, średnie maksymalne - 11,76 l/100 km średnia z 400 km, dynamiczna jazda drogami krajowymi i po mieście, minimalne - 7,62 l/100 km średnia z 500 km, spokojna jazda drogami krajowymi, wszystkie wartości liczone przy dystrybutorze, komputer pokładowy wskazuje różnie raz myli się o 0,02 l/100 km a czasem nawet o 0,7 l/100 km. Nie jest to może mistrz oszczędności ale jak na gabaryty i silnik 3,5 l to dobry wynik.
9,3
Lexus GS III
Sedan 3.5 4.5h 344KM 253kW
Średnie minimalne - 8,57 l/100 km średnia z 2000 km, spokojna jazda autostradami, drogami krajowymi i trochę miasta, średnie maksymalne - 11,76 l/100 km średnia z 400 km, dynamiczna jazda drogami krajowymi i po mieście, minimalne - 7,62 l/100 km średnia z 500 km, spokojna jazda drogami krajowymi, wszystkie wartości liczone przy dystrybutorze, komputer pokładowy wskazuje różnie raz myli się o 0,02 l/100 km a czasem nawet o 0,7 l/100 km. Nie jest to może mistrz oszczędności ale jak na gabaryty i silnik 3,5 l to dobry wynik.
11,3
Lexus GS IV
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Kategorie są trochę niepraktyczne i ciężko oszacować takie liczby. Praktyka jest taka: miasto: 12-16 w zależności od warunków trasa autostradowa - 9 - zmierzone na dystansie 1300km jazdy z prędkością +20 do dozwolonej. trasa wolniejsza - szacuję 8, ale nie testowałem. Jak ktoś nie jeździ co dzień po mieście to można na okrągło liczyć 10. Niby dużo ale jak się weźmie pod uwagę niezawodność, to się moim zdaniem bilansuje z różnej maści TDIkami i TSI, gdzie owszem jest taniej na stacji ale drożej w serwisie.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
4,5
Lexus GS III
Sedan 4.3 283KM 208kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 6 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja zakladana w Czakramie w Tarnowie.....juz 4, Koszt około 6000 zł ze strojeniem na hamowni i lubryfikacja. Podczas montażu martwi tylko bark ściągania kolektora do wiercenia.....ale widocznie nie potrzeba. Auto teraz po wymianie rozrządu wiec zajrzalem do "szklanek" aby sprawdzic luzy zaworowe, poki co nie widac sladow zuzycia i zadnych niepokojacych objawów. Auto w...
5,0
Lexus GS II
Sedan 3.0 228KM 168kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 190 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Bardzo długo dojrzewałem do tej decyzji i kilka dni temu założyłem do swojego "staruszka" instalację LandiRenzo w głównej siedzibie w/w firmy.Kolega który montował i stroił mój silnik po całej operacji napracował się wyjątkowo dużo. Cała operacja trwała 4dni z czego 4godziny sama regulacja na hamowni w pełnym zakresie obrotów Nie wiele zrobiłem km ale silnik pracuje idealnie...
5,0
Lexus GS II
Sedan 3.0 228KM 168kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 178 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Podstawą jest dobry montaż instalacji. Nic nie da jak podzespoły będą z najwyższej półki jak będzie źle założona instalacja. Ja miał w autoryzowanym serwisie Stag i jestem mega zadowolony. Nie dość że wszystko idealnie działa, wystrojone idealnie, żadnych spadków mocy ani problemow to jeszcze ładnie i schludnie założone, wszystko pochowane. Warsztat montujący to Auto Gaz...
Lexus GS