Szukaj

Informacje o Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia
Lexus CT to produkowany od roku 2011 model klasy niższej średniej (segment C, grupa premium). W ofercie dostępna jest tylko jedna wersja hybrydowa CT 200h. W historii marki jest pierwszym samochodem kompaktowym i zarazem najmniejszym w jej katalogu. Powstał na bazie prototypu LF-Ch z roku 2011. W swoim segmencie był również pierwszym samochodem o napędzie hybrydowym. Zaprojektowany został według koncepcji stylistycznej marki Lexus „L-Finesse”. Lexus CT 200h powstał na płycie podłogowej Toyota MC platform, tak jak m.in. Lexusy HS i RX, Toyota Corolla oraz Scion tC, a jego napęd pochodzi od Toyoty Prius.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zaskoczenia, ale i rozczarowania. Oczywiste było, że CT będzie wyglądał ciekawiej i efektowniej od większości kompaktów na rynku. Ale jego prototyp był po prostu dziełem sztuki. I tak zamiast idei, jest niezłe jej odwzorowanie. ~Powagosław
Luzacjusz
Urodziwy jak na nieobliczalnego w swoich posunięciach stylistycznych Lexusa. Tylko ta hybrydowa indoktrynacja znów do mnie nie przemawia. Wbrew tej nieznośnej ideologii, świat nie będzie czystszy. Niech, dzięki CT, będzie chociaż ładniejszy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 2800-4400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Silnik elektryczny synchroniczny z magnesami stałymi 60kw/207Nm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Silnik

Wybrane oceny

4,9
~ZPLexus
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW
Auto się nie zestarzało wizualnie, pomimo tego, że produkcja rozpoczęła się ponad 10 lat temu i nadal zwraca na siebie uwagę. Auto nie jest już dostępne ma rynkach UE. Zatem pytanie czy kupiłbym je ponownie, trochę mija się z celem. Mogę za to polecić kupno używanego. To nie jest pojazd dla spieszących się, żądnych jakichś przygód związanych z niesamowitymi osiągami. Hybrydą należy nauczyć się jeździć. Ot tak. Uczestników podróży otaczają komfortowe warunki. to materiały foteli, deska, drzwi, prawie cisza. Systemy radiowe działają bez zarzutu. Razi natomiast ręcznie ustawiany wspornik maski zamiast hydraulicznego (zagląda się tam tylko po, aby dolać płynu do spryskiwazcza) . Brak koła zapasowego nie będzie podobała się użytkownikom starszej daty. I mnie również.
4,7
~Artur
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW
Dość wygodnie i cicho podczas jazdy miejskiej. W trasie (120-140) głośniej. Zawieszenie przyjemnie sprężyste. Spalanie, przy normalnej jeździe, bez lęku przed pedałem gazu - miasto 6, autostrada 7,2. Jeden duży minus to zagłówki. Zamontowane pod bardzo dziwnym kątem, pochylone do przodu, bez możliwości regulacji przód-tył. W efekcie człowiek siedzi skulony tak, jakby ktoś mu głowę ręką popychał. Na dłuższą metę pozycja trudna do zniesienia. Duży plus za brak 'macanego' ekranu. Są normalne guziki i pokrętła, wszystko pod ręką. Nie trzeba odrywać wzroku od drogi, żeby głaskać telewizor.
4,6
~Maxx
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW
Nowy samochód produkowany w Japonii w cenie niższej niż Kia w tym samym segmencie (końcówka produkcji po 9 latach od wprowadzenia na rynek). Dodatkowo, nadal dość innowacyjny napęd, który jak na razie ma większy sens niż plug-in o zasięgu na prądzie rzędu 30-40 km. Niezła jakość materiałów, która pozwala przymknąć oko na liczne archaizmy, o których dalej. Samochód zdecydowanie nie dla młodzieży, nie nadaje się zupełnie do jazdy dynamicznej, o multimediach należy całkowicie zapomnieć, brak android auto, apple car w samochodzie z 2020 może być dyskwalifikujący dla części kierowców, dla mnie jest jednak całkowicie bez znaczenia.
Średnie spalanie dla Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW 2017-2021
5,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW
Przy ogólnej żwawej jeździe w okresie zimowym auto pali ok. 5,6-5,7, w okresie letnim 5,1-5,2. Ma to związek z dłuższym nagrzewaniem się całego napędu i osprzętu elektrycznego w zimie tak, aby system dopuszczał jazdę np. wyłącznie na silniku elektrycznym. W trasie przy prędkościach ok. 125-135 km/h trzeba liczyć się ze spalaniem na poziomie 6l. Wtedy silnik elektryczne nie uczestnicy praktycznie w żadnym stopniu - jedynie czasem oddaje energii i ponownie doładowuje baterie, aby był w niej ciągły "ruch", a przez to zmniejsza się jej degradacja. Podsumowując to bardzo oszczędne auto do miasta, a dla spokojnych kierowców w trasie uzyskuje standardowe spalanie jak inne auta benzynowe w tym segmencie.
6,6
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW
Katalogowe 3,8 l/100km to bzdura. Chciałbym poznać osobiście tego, który spała tym samochodem faktycznie mniej niż 5l w mieście. Obiecuję w nagrodę pełny bak paliwa. Nie interesuje mnie chwilowa wartość pokazywana przez komputer pokładowy tylko przejechany pełen bak na takim spalaniu. Długie hamowanie, defensywna jazda, odpuszczanie pedała gazu, powolne startowanie. W mieście - Warszawa, temperatury nieco powyżej zera - nie ma takiej możliwości by spalić mniej niż 6 l, chyba że chce się jeździć w tempie rowerowym. Jestem trochę rozczarowany tym spalaniem, miałem nadzieję że kupuję bardziej ekologiczny samochód. Poza tym jest bardzo komfortowy, ma ładną sylwetkę, jeśli się nim nie ściga to jest cichy, jeśli można to tak określić to miło się w nim siedzi, jest funkcjonalny i w sumie go bardzo lubię. Jednak spalanie rozczarowuje.
5,1
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW
Spalanie zależne od ustawionego trybu jazdy ( Eco, Normal czy Sport ), minimalne jakie osiągnąłem to 4,5 litra przy jeździe lokalnej - miasto prędkości przepisowe + 10 km/h. Normalna eksploatacja to około 5,4-5,5 L/100km, najwyższe spalanie 6,5-7,0 autostrada i licznikowe 140-150 km/h. ( na Niemieckiej autostradzie 140 - 170 km/h max 7,0 ). Na trasie prędkości pomiędzy 70 a 120 km/h ( drogi ekspresowe i lokalne + 2 pasmowe ) dynamiczna jazda - średnio wyszło 4,9 do 5,0.
Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 2017