Szukaj

Informacje o Lexus CT Hatchback 5d

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Lexus CT to produkowany od roku 2011 model klasy niższej średniej (segment C, grupa premium). W ofercie dostępna jest tylko jedna wersja hybrydowa CT 200h. W historii marki jest pierwszym samochodem kompaktowym i zarazem najmniejszym w jej katalogu. Powstał na bazie prototypu LF-Ch z roku 2011. W swoim segmencie był również pierwszym samochodem o napędzie hybrydowym. Zaprojektowany został według koncepcji stylistycznej marki Lexus „L-Finesse”. Lexus CT 200h powstał na płycie podłogowej Toyota MC platform, tak jak m.in. Lexusy HS i RX, Toyota Corolla oraz Scion tC, a jego napęd pochodzi od Toyoty Prius.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zaskoczenia, ale i rozczarowania. Oczywiste było, że CT będzie wyglądał ciekawiej i efektowniej od większości kompaktów na rynku. Ale jego prototyp był po prostu dziełem sztuki. I tak zamiast idei, jest niezłe jej odwzorowanie. ~Powagosław
Luzacjusz
Urodziwy jak na nieobliczalnego w swoich posunięciach stylistycznych Lexusa. Tylko ta hybrydowa indoktrynacja znów do mnie nie przemawia. Wbrew tej nieznośnej ideologii, świat nie będzie czystszy. Niech, dzięki CT, będzie chociaż ładniejszy. ~Luzacjusz

Lexus CT Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4320 mm
Szerokość 1765 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Zwis przedni 920 mm
Zwis tylny 800 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 985 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 375 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Michał
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Auto oczywiście bardzo oszczędne nawet prz jeździe z ciężką nogą auto spalanie 6.5l benzyny. Ja posiadam auto z lpg co nie dodaje problemów a sprawia że to auto jest maksymalnie oszczędne ok 20zł na 100 kilometrów to jest jak za darmo. Dodatkowo jest o wiele lepiej wyciszone niż Toyoty jeżeli nauczysz się jeździć jak hybrydą to osiągasz prędkość np 90 km na tępomacie i praktycznie nie słyszysz silnika. Wycie cvt dotyczy tylko zamego przyśpieszania. Auto ma bardzo doby układ prowadzenia. W trybie Eco kierownica chodzi lekko ale pewnie. W power kierownica się usztywnia i układ jest bardzo precyzyjny. Warto dopłacić te kilka tyś do lexusa zamiast Toyoty wiem to z własnego doświadczenia bo tata miał Priusa 3 bez gazu i stwierdziliśmy że warto wstawić gaz i otaczać się bardzo dobrym wnętrzem pojazdu
4,4
~Michał
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Auto oczywiście bardzo oszczędne nawet prz jeździe z ciężką nogą auto spalanie 6.5l benzyny. Ja posiadam auto z lpg co nie dodaje problemów a sprawia że to auto jest maksymalnie oszczędne ok 20zł na 100 kilometrów to jest jak za darmo. Dodatkowo jest o wiele lepiej wyciszone niż Toyoty jeżeli nauczysz się jeździć jak hybrydą to osiągasz prędkość np 90 km na tępomacie i praktycznie nie słyszysz silnika. Wycie cvt dotyczy tylko zamego przyśpieszania. Auto ma bardzo doby układ prowadzenia. W trybie Eco kierownica chodzi lekko ale pewnie. W power kierownica się usztywnia i układ jest bardzo precyzyjny. Warto dopłacić te kilka tyś do lexusa zamiast Toyoty wiem to z własnego doświadczenia bo tata miał Priusa 3 bez gazu i stwierdziliśmy że warto wstawić gaz i otaczać się bardzo dobrym wnętrzem pojazdu
5,0
~irek_bramkarz
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Auto bezawaryjne. Kupiłem o przebiego 92 tys. Testowałem spalanie 4.3 l. przez dwa miesiące , bardzo męczące , 90 % aut wyprzedza , siedzą na zderzaku . Założyłem gaz w cenie 2.200 zł . Jazda 80 % trasa . Grójec-W-wa. Spalanie przez obecny rok to 5.4 benzyzny czyli około 6.5 gazu. Tankuje za około 60 zł i wystarcza mi na około 430 km / latem/. Przjechałem około 40 tyś na samym gazie , Europa i kraj . Żadnych kontrolek typy " silnik " / znany problem aut z gazem/ . A mogę cos o tym napisać bo kilka aut miałem na gaz i róznie było.Samochód regularnie sewisuje w Lexusie oraz u gazownika. Polecam auto. Ogromny minus to nawigacja na terenie polski nie działa info o korkach i wypadkach , a już poza granicami tak.Auto dla kogoś kto szuka spokojnej jazdy , choć są tryby eco normal i sport to ten ostani jest z werwą.
Średnie spalanie dla Lexus CT Hatchback 5d
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Model F-Sport - fabrycznie obniżone zawieszzenie , felgi 17" opony 225. Spalnie w dużej mierze zależy od sposobu jazdy. Jadąc ultra oszczędnie (wykorzystując baterię, kiedy to tylko możliwe) udało mi się osiągnąć 3.7l/100km w cyklu mieszanym, przy stosunkowo normalnej jeździe 4.8l/100km, bez zwracania uwagi na spalanie (typowo normalna jazda) 5.5l/100km, a na tybie 'sport' przy ostrzejszej jeździe nawet 7.5l/100km. Optymalna prędkość w trasie 85-90km/h, wszystko powyżej powoduje wzrost spalania. Maksymalny dystans pokonany tylko na baterii to 2km (auto 6 lat, 150k km przebiegu). Wg mnie, jazdy hybrydą trzeba się nauczyć, wtedy da się zbliżyć do danych podanych przez producenta.
6,0
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Nie kryję że więcej oczekiwałem po tej hybrydzie w zakresie ograniczenia spalania. Przede wszystkim zasięg na baterii jest słabiutki. Niby 3 km ale w rzeczywistości raczej sporo poniżej tej wartości. Jasne, jeżdżąc uważnie i powoli w mieście można zyskać wartości rzędu 4 L/100 km ale trzeba mieć do tego cierpliwość - system jest tak zestrojony że już naciśnięcie pedału gazu w 1/3 zakresu uruchomi benzynę, a z uruchomionym EV (napęd elektryczny) także trzeba na to uważać (choć zakres dynamiki jest trochę wyższy), a ponadto automatycznie się on deaktywuje najpóźniej powyżej 50 km/h, a z reguły juz przy 40. Ponadto dbałość o spalanie wymaga częstego spoglądania na wskaźniki systemu hybrydowego co odciąga uwagę kierowcy od sytuacji na drodze - niezbyt to bezpieczne. Sądzę że przydałoby się popracować na systemem oszczędnej jazdy by stał się bardziej intuicyjny w użytkowaniu. Na autostradzie auto zużywa paliwo jak normalna benzyna - przy 140 km/h ok 7L/100 km. Koszty serwisowania w ASO nie niskie ale chyba bez przesady - duży przegląd ca. 2500 zł
5,1
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Po przejechaniu 30 tyś. autem kupionym z holandii (p.150tyś km), mogę wydać rzetelną opinię. Spalanie wyniosło w tym okresie 5,1l. Dla tych co mają czas i jeżdżą na dystansach pomiędzy miejscowościami (ładowanie akumulatora) i w miejscowościach np. wioski (rozładowywanie akumulatora), spalanie rzędu 4,4l jest osiągalne, ale to jest już zabawa dla emerytów. Na dojazdy do pracy na zimnym silniku spalanie rzędu 5,5-5,7l. jest bardzo dobrym wynikiem (prędzej jak miałem E87 118d spalanie na dojazdy ok. 7l.). Polecam, lecz jak potrzebujecie torpedy, typu BMW serii 1, to nie jest to auto dla was. Ja jestem bardzo zadowolony.
Lexus CT Hatchback 5d