Szukaj

Informacje o Lexus CT

Lata produkcji: 2010 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia
Lexus CT to produkowany od roku 2011 model klasy niższej średniej (segment C, grupa premium). W ofercie dostępna jest tylko jedna wersja hybrydowa CT 200h. W historii marki jest pierwszym samochodem kompaktowym i zarazem najmniejszym w jej katalogu. Powstał na bazie prototypu LF-Ch z roku 2011. W swoim segmencie był również pierwszym samochodem o napędzie hybrydowym. Zaprojektowany został według koncepcji stylistycznej marki Lexus „L-Finesse”. Lexus CT 200h powstał na płycie podłogowej Toyota MC platform, tak jak m.in. Lexusy HS i RX, Toyota Corolla oraz Scion tC, a jego napęd pochodzi od Toyoty Prius.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zaskoczenia, ale i rozczarowania. Oczywiste było, że CT będzie wyglądał ciekawiej i efektowniej od większości kompaktów na rynku. Ale jego prototyp był po prostu dziełem sztuki. I tak zamiast idei, jest niezłe jej odwzorowanie. ~Powagosław
Luzacjusz
Urodziwy jak na nieobliczalnego w swoich posunięciach stylistycznych Lexusa. Tylko ta hybrydowa indoktrynacja znów do mnie nie przemawia. Wbrew tej nieznośnej ideologii, świat nie będzie czystszy. Niech, dzięki CT, będzie chociaż ładniejszy. ~Luzacjusz
NA ŻYWO
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Lexus CT

Liczba ocen: 32
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Michał
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Auto oczywiście bardzo oszczędne nawet prz jeździe z ciężką nogą auto spalanie 6.5l benzyny. Ja posiadam auto z lpg co nie dodaje problemów a sprawia że to auto jest maksymalnie oszczędne ok 20zł na 100 kilometrów to jest jak za darmo. Dodatkowo jest o wiele lepiej wyciszone niż Toyoty jeżeli nauczysz się jeździć jak hybrydą to osiągasz prędkość np 90 km na tępomacie i praktycznie nie słyszysz silnika. Wycie cvt dotyczy tylko zamego przyśpieszania. Auto ma bardzo doby układ prowadzenia. W trybie Eco kierownica chodzi lekko ale pewnie. W power kierownica się usztywnia i układ jest bardzo precyzyjny. Warto dopłacić te kilka tyś do lexusa zamiast Toyoty wiem to z własnego doświadczenia bo tata miał Priusa 3 bez gazu i stwierdziliśmy że warto wstawić gaz i otaczać się bardzo dobrym wnętrzem pojazdu
4,4
~Michał
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Auto oczywiście bardzo oszczędne nawet prz jeździe z ciężką nogą auto spalanie 6.5l benzyny. Ja posiadam auto z lpg co nie dodaje problemów a sprawia że to auto jest maksymalnie oszczędne ok 20zł na 100 kilometrów to jest jak za darmo. Dodatkowo jest o wiele lepiej wyciszone niż Toyoty jeżeli nauczysz się jeździć jak hybrydą to osiągasz prędkość np 90 km na tępomacie i praktycznie nie słyszysz silnika. Wycie cvt dotyczy tylko zamego przyśpieszania. Auto ma bardzo doby układ prowadzenia. W trybie Eco kierownica chodzi lekko ale pewnie. W power kierownica się usztywnia i układ jest bardzo precyzyjny. Warto dopłacić te kilka tyś do lexusa zamiast Toyoty wiem to z własnego doświadczenia bo tata miał Priusa 3 bez gazu i stwierdziliśmy że warto wstawić gaz i otaczać się bardzo dobrym wnętrzem pojazdu
4,9
~ZPLexus
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW
Auto się nie zestarzało wizualnie, pomimo tego, że produkcja rozpoczęła się ponad 10 lat temu i nadal zwraca na siebie uwagę. Auto nie jest już dostępne ma rynkach UE. Zatem pytanie czy kupiłbym je ponownie, trochę mija się z celem. Mogę za to polecić kupno używanego. To nie jest pojazd dla spieszących się, żądnych jakichś przygód związanych z niesamowitymi osiągami. Hybrydą należy nauczyć się jeździć. Ot tak. Uczestników podróży otaczają komfortowe warunki. to materiały foteli, deska, drzwi, prawie cisza. Systemy radiowe działają bez zarzutu. Razi natomiast ręcznie ustawiany wspornik maski zamiast hydraulicznego (zagląda się tam tylko po, aby dolać płynu do spryskiwazcza) . Brak koła zapasowego nie będzie podobała się użytkownikom starszej daty. I mnie również.

Raporty spalania Lexus CT

Liczba raportów: 48
Średnie spalanie dla Lexus CT
5,0 – 5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW
Przy ogólnej żwawej jeździe w okresie zimowym auto pali ok. 5,6-5,7, w okresie letnim 5,1-5,2. Ma to związek z dłuższym nagrzewaniem się całego napędu i osprzętu elektrycznego w zimie tak, aby system dopuszczał jazdę np. wyłącznie na silniku elektrycznym. W trasie przy prędkościach ok. 125-135 km/h trzeba liczyć się ze spalaniem na poziomie 6l. Wtedy silnik elektryczne nie uczestnicy praktycznie w żadnym stopniu - jedynie czasem oddaje energii i ponownie doładowuje baterie, aby był w niej ciągły "ruch", a przez to zmniejsza się jej degradacja. Podsumowując to bardzo oszczędne auto do miasta, a dla spokojnych kierowców w trasie uzyskuje standardowe spalanie jak inne auta benzynowe w tym segmencie.
4,7
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Model F-Sport - fabrycznie obniżone zawieszzenie , felgi 17" opony 225. Spalnie w dużej mierze zależy od sposobu jazdy. Jadąc ultra oszczędnie (wykorzystując baterię, kiedy to tylko możliwe) udało mi się osiągnąć 3.7l/100km w cyklu mieszanym, przy stosunkowo normalnej jeździe 4.8l/100km, bez zwracania uwagi na spalanie (typowo normalna jazda) 5.5l/100km, a na tybie 'sport' przy ostrzejszej jeździe nawet 7.5l/100km. Optymalna prędkość w trasie 85-90km/h, wszystko powyżej powoduje wzrost spalania. Maksymalny dystans pokonany tylko na baterii to 2km (auto 6 lat, 150k km przebiegu). Wg mnie, jazdy hybrydą trzeba się nauczyć, wtedy da się zbliżyć do danych podanych przez producenta.
6,6
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW
Katalogowe 3,8 l/100km to bzdura. Chciałbym poznać osobiście tego, który spała tym samochodem faktycznie mniej niż 5l w mieście. Obiecuję w nagrodę pełny bak paliwa. Nie interesuje mnie chwilowa wartość pokazywana przez komputer pokładowy tylko przejechany pełen bak na takim spalaniu. Długie hamowanie, defensywna jazda, odpuszczanie pedała gazu, powolne startowanie. W mieście - Warszawa, temperatury nieco powyżej zera - nie ma takiej możliwości by spalić mniej niż 6 l, chyba że chce się jeździć w tempie rowerowym. Jestem trochę rozczarowany tym spalaniem, miałem nadzieję że kupuję bardziej ekologiczny samochód. Poza tym jest bardzo komfortowy, ma ładną sylwetkę, jeśli się nim nie ściga to jest cichy, jeśli można to tak określić to miło się w nim siedzi, jest funkcjonalny i w sumie go bardzo lubię. Jednak spalanie rozczarowuje.
Lexus CT