Szukaj

Informacje o Lexus

Lexus to należąca do Toyoty marka luksusowych samochodów, która na rynku jest obecna do 1989 r. Głównym założeniem przy jej zakładaniu była rywalizacja z niemieckimi producentami samochodów z segmentu premium, ale również z Acurą - luksusową marką Hondy, która została założona trzy lata wcześniej. Samochody Lexusa można spotkać dziś również na torach wyścigowych, gdzie z sukcesem rywalizują o najwyższe lokaty.

Historia Lexusa

Debiut marki Lexus, której nazwa została wybrana spośród 200 różnych propozycji, sięga 1989 r. Od początku modele japońskiej marki miały się wyróżnić wysoką jakością wykonania i oryginalną sylwetką. Wysiłki Toyoty zostały nagrodzone dosyć szybko. Już w 2007 r. firma analizująca rynki motoryzacyjne J.D. Power and Associates uznała Lexusa za najbardziej wartościową markę na rynku amerykańskim.

Do opracowania pierwszych swoich modeli Toyota w imieniu Lexusa zatrudniła 60 projektantów, 24 inżynierów silników, 1400 inżynierów ogólnych, 2300 techników i 220 osobową załogę pracowników. Za nim na drogi wyjechały wersje seryjne powstało blisko 450 prototypów, której łączna wartość przekroczyła 1 miliard dolarów. Pierwszym modelem nowej marki był Lexus LS 400. Napędzany był silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 l.

W 1991 r. Lexus wprowadził dwa nowe auta: SC 400 i sedana ES300. Pierwszy z nich, w spadku od LS 400, otrzymał silnik V8 i napęd na tylną oś. ES 300 z kolei sprzedawał się najlepiej ze wszystkich sedanów marki. W 1996 r. Lexus zadebiutował z SUV-em LX 450, a w 1998 r. pojawił się crossover RX 300 i sedany GS 300 oraz GS 400.

Samochody Lexusa z XX wieku

Kolejne lata Lexus spędził na rozwoju swojej sieci przedstawicielstw w krajach europejskich oraz w rodzimej Japonii. W 2005 r. do oferty dołączyły kompaktowy Lexus IS, kabriolet SC i średnia limuzyna GS. W następnym roku Lexus pokazał nową serię LS (modele LS 460 i LS 460 L), które jako pierwsze auta posiadały automatyczny system parkowania. Międzynarodowe grono jurorów przyznało mu tytuł World Car of the Year 2007.

Następnym krokiem Lexusa było wypełnienie gamy modelowej seriami IS, ES, GS oraz nowymi LS, SC, RX, GX i LX. Od 2005 r. Lexus zwiększył swoje wysiłki w rozwój technologii hybrydowej. Na rynku zadebiutowały model RX 400h, a rok później pojawił się GS 450h, luksusowa limuzyna napędzana jednocześnie silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Kolejny rok to kolejne hybrydy: LS 600h i przedłużony LS 600h L.

W styczniu 2007 Lexus powołał do życia wewnętrzną dywizję oznaczoną literą F. Miała się ona zająć rozwojem luksusowych modeli Lexusa o sportowym zacięciu. Pierwszym był Lexus IS, który po przeprowadzonych modyfikacjach zmienił nazwę na IS-F, a napędzany był silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 400 KM. Kolejnym projektem marki był koncept LF-A – super-sportowy samochód o nadwoziu roadstera.

czytaj więcej

Lexus – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lexus

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lexus

Oceny Aut 940 ocen

4,9
~Marcin
Lexus RZ
SUV 450e 313KM 230kW
Auto nie dla każdego. Wiadomo elektryk. Niskie zużycie jak na takiego klocka. I dynamicznej jeździe. Da się oczywiście dalej pojechać. 150kw na szybkiej ładowarce jest rozsądne. Oczywiście chciałbym większy zasięg. Ale do mojego stylu użytkownika jest w sam raz. Jakoś przede wszystkim i komfort. Wersja omotenshi. Nic nie brakuje. Jeśli chodzi o komfort to najbliżej mu do Jaguara i-pace. Przed zakupem jeszcze testowałem Mustanga i e-trona. Zdecydowanie jakością i komfortem odstają od Lexusa RZ. Jaguar i-pace równie wygodny ale mimo większej dużo baterii robi nie wiele większe zasięgi. Zwyczajnie ma dużo większe zużycie energii.Poza tym jest droższy Wg mojej opinii walka o auto, które ma większy zasięg o 100 km mija się z celem. Kupując elektryka trzeba sobie zdać sprawę, że będą postoje na ładowanie. A czy będzie jeden więcej postój to już nic nie zmienia. Przez chwilę brałem pod uwagę tesle, ale nie to nie ta jakość. Zdecydowanie warto było dołożyć i kupić coś co w pełni zadowala. Mam nadzieję, że opinia może pomóc w wyborze Waszego pierwszego elektryka
4,8
~Jarek
Lexus RX IV
SUV Facelifting RX 450h 313KM 230kW
Auto niemal idealne - zrobione jeszcze wg. starej dobrej szkoły. Bez wszędobylskich ekranów - za to z silnikiem o pojemności 3,5 litra w ukłądzie V6. Bez tandetnych plastików za to z wysokiej jakości skórami i drewnem (mam wersję Omotenashi). Solidne, ciężkie - dając już przy pierwszym kontakcie wrażenie obcowania z prawdziwym samochodem a nie ze sprzętem AGD. Podobne wrażenie miałem po zajęciu miejsca w Mercedesie W124 z lat dziewięćdziesiątych. Ten Lexus nie chce być najszybszy, ani najnowoczesniejszy - on ma być wiernym kompanem dalekich podróży w komforcie i harmonii jaką daje jedwabisty napęd hybrydowy i pięknie mruczące V6. Dla czego nie 5 gwiazdek - bo to auto jest wyraźnie gorsze od samochodów niemieckich wyższej klasy w kategorii dla mnie istotnej - jazda po autostradzie. Myślałem że nie będzie to dla mnie miało znaczenia, ale jednak ma. W "niemcach" jesteś jak na szynach i tylko twoja fantazja i przepisy decydują o tym jak szybko jedziesz. W Lexie wczesniej czujesz że samochód nie daje takiego poczucia bezpieczeństwa i pewności przy dużych prędkościach więc domyślnie jedziesz około 130-140kmh.
4,4
~Michał
Lexus ES VII (XV70)
Sedan 300h 218KM 160kW
Bardzo wygodne i robiące wrażenie auto. Bardzo przyjemne do robienia spokojnych tras, ale miasto, wąskie wjazdy i parkingu, już stanowią dla niego wyzwanie. Przede wszystkim brakuje mu skrętności, oraz lepszego rozłożenia mas - przód pojazdu jest ciężki, napęd na przód rusza najpierw z elektryka z stałym momentem obrotowym, co przy śliskiej powierzchni łatwo może skończyć sie utrata kontroli. Dodatkowo mocno wystający przedni błotnik łatwo haczy o różne elementy, np. o krawężniki. Dużym atutem jest napęd hybrydowy, dzięki któremu spalanie w mieście jest bardzo niskie jak na gabaryty i moc auta (6.3/100), gdzie często mam nieprzyjemność stać w korkach.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lexus przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena