Szukaj

Informacje o Lexus

Lexus to należąca do Toyoty marka luksusowych samochodów, która na rynku jest obecna do 1989 r. Głównym założeniem przy jej zakładaniu była rywalizacja z niemieckimi producentami samochodów z segmentu premium, ale również z Acurą - luksusową marką Hondy, która została założona trzy lata wcześniej. Samochody Lexusa można spotkać dziś również na torach wyścigowych, gdzie z sukcesem rywalizują o najwyższe lokaty.

Historia Lexusa

Debiut marki Lexus, której nazwa została wybrana spośród 200 różnych propozycji, sięga 1989 r. Od początku modele japońskiej marki miały się wyróżnić wysoką jakością wykonania i oryginalną sylwetką. Wysiłki Toyoty zostały nagrodzone dosyć szybko. Już w 2007 r. firma analizująca rynki motoryzacyjne J.D. Power and Associates uznała Lexusa za najbardziej wartościową markę na rynku amerykańskim.

Do opracowania pierwszych swoich modeli Toyota w imieniu Lexusa zatrudniła 60 projektantów, 24 inżynierów silników, 1400 inżynierów ogólnych, 2300 techników i 220 osobową załogę pracowników. Za nim na drogi wyjechały wersje seryjne powstało blisko 450 prototypów, której łączna wartość przekroczyła 1 miliard dolarów. Pierwszym modelem nowej marki był Lexus LS 400. Napędzany był silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 l.

W 1991 r. Lexus wprowadził dwa nowe auta: SC 400 i sedana ES300. Pierwszy z nich, w spadku od LS 400, otrzymał silnik V8 i napęd na tylną oś. ES 300 z kolei sprzedawał się najlepiej ze wszystkich sedanów marki. W 1996 r. Lexus zadebiutował z SUV-em LX 450, a w 1998 r. pojawił się crossover RX 300 i sedany GS 300 oraz GS 400.

Samochody Lexusa z XX wieku

Kolejne lata Lexus spędził na rozwoju swojej sieci przedstawicielstw w krajach europejskich oraz w rodzimej Japonii. W 2005 r. do oferty dołączyły kompaktowy Lexus IS, kabriolet SC i średnia limuzyna GS. W następnym roku Lexus pokazał nową serię LS (modele LS 460 i LS 460 L), które jako pierwsze auta posiadały automatyczny system parkowania. Międzynarodowe grono jurorów przyznało mu tytuł World Car of the Year 2007.

Następnym krokiem Lexusa było wypełnienie gamy modelowej seriami IS, ES, GS oraz nowymi LS, SC, RX, GX i LX. Od 2005 r. Lexus zwiększył swoje wysiłki w rozwój technologii hybrydowej. Na rynku zadebiutowały model RX 400h, a rok później pojawił się GS 450h, luksusowa limuzyna napędzana jednocześnie silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Kolejny rok to kolejne hybrydy: LS 600h i przedłużony LS 600h L.

W styczniu 2007 Lexus powołał do życia wewnętrzną dywizję oznaczoną literą F. Miała się ona zająć rozwojem luksusowych modeli Lexusa o sportowym zacięciu. Pierwszym był Lexus IS, który po przeprowadzonych modyfikacjach zmienił nazwę na IS-F, a napędzany był silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 400 KM. Kolejnym projektem marki był koncept LF-A – super-sportowy samochód o nadwoziu roadstera.

czytaj więcej

Lexus – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lexus

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lexus

Oceny Aut 981 ocen

4,4
~Michał
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Auto oczywiście bardzo oszczędne nawet prz jeździe z ciężką nogą auto spalanie 6.5l benzyny. Ja posiadam auto z lpg co nie dodaje problemów a sprawia że to auto jest maksymalnie oszczędne ok 20zł na 100 kilometrów to jest jak za darmo. Dodatkowo jest o wiele lepiej wyciszone niż Toyoty jeżeli nauczysz się jeździć jak hybrydą to osiągasz prędkość np 90 km na tępomacie i praktycznie nie słyszysz silnika. Wycie cvt dotyczy tylko zamego przyśpieszania. Auto ma bardzo doby układ prowadzenia. W trybie Eco kierownica chodzi lekko ale pewnie. W power kierownica się usztywnia i układ jest bardzo precyzyjny. Warto dopłacić te kilka tyś do lexusa zamiast Toyoty wiem to z własnego doświadczenia bo tata miał Priusa 3 bez gazu i stwierdziliśmy że warto wstawić gaz i otaczać się bardzo dobrym wnętrzem pojazdu
4,4
~Michał
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Auto oczywiście bardzo oszczędne nawet prz jeździe z ciężką nogą auto spalanie 6.5l benzyny. Ja posiadam auto z lpg co nie dodaje problemów a sprawia że to auto jest maksymalnie oszczędne ok 20zł na 100 kilometrów to jest jak za darmo. Dodatkowo jest o wiele lepiej wyciszone niż Toyoty jeżeli nauczysz się jeździć jak hybrydą to osiągasz prędkość np 90 km na tępomacie i praktycznie nie słyszysz silnika. Wycie cvt dotyczy tylko zamego przyśpieszania. Auto ma bardzo doby układ prowadzenia. W trybie Eco kierownica chodzi lekko ale pewnie. W power kierownica się usztywnia i układ jest bardzo precyzyjny. Warto dopłacić te kilka tyś do lexusa zamiast Toyoty wiem to z własnego doświadczenia bo tata miał Priusa 3 bez gazu i stwierdziliśmy że warto wstawić gaz i otaczać się bardzo dobrym wnętrzem pojazdu
4,5
~Radek
Lexus LBX
Crossover 1.5 Hybrid 136KM 100kW
Przesiadka w LBX-a z dwunastoletniego kompakta niemieckiej klasy premium to jak skok w nadświetlną. Układ hybrydowy działa doskonale, nie czuć szarpania przy załączeniu silnika spalinowego, wszystko dzieje się samo i płynnie. Samochód napakowany elektroniką co bardzo lubię i z czego korzystam, bezproblemowa bezprzewodowa współpraca z telefonem czy to w zakresie nawigacji, komunikacji czy odtwarzania muzyki. Miejsca akurat na dwie osoby i bagaże, choć od biedy można przewieźć i cztery. Dużo miejsca dla kierowcy (172 cm), kokpit okala kierowcę, można swobodnie oprzeć obydwie ręce na podłokietniku centralnym i drzwiowym co powoduje brak zmęczenia w trakcie jazdy. Materiały użyte do wykończenia bardzo dobrej jakości. Dzięki aktywnemu tempomatowi oraz systemowi utrzymywania pasa ruchu (w przypadku braku linii na jezdni podąża za pojazdem poprzedzającym) prowadzi się praktycznie sam, wystarczy tylko raz na jakiś czas dotknąć kierownicy. W korku sam hamuje, sam przyspiesza.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lexus przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena