Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover III 4.4 TDV8 339KM 249kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już na pierwszy rzut oka widać, że kawał byka z tego auta, dlatego najlepiej włożyć mu pod maskę coś, z czym nie będzie się męczył ani samochód, ani kierowca. Podstawowy diesel 2.9l ma 177KM i jest czymś w rodzaju zderzenia głosu Whitney Houston z głosem Mandaryny – nie ten poziom, nie pasuje. Oczko większy silnik wysokoprężny ma już 8 cylindrów, 3.6l i 272KM. Dzięki podwójnemu doładowaniu bardzo płynnie wykorzystuje gigantyczny moment obrotowy i wydaje się być wystarczający do tego wozu. Benzynowe 4.4l może mieć od 286 do 306KM, dysponuje świetną kulturą pracy i lubi sobie „chlapnąć” z baku – to normalne przy takiej masie i pojemności, wszystko i tak rekompensuje dźwiękiem. Przyspieszenie jest płynne, lecz rozczarujecie się, jeśli szukacie wciskania w fotel i przerażonych min pasażerów. W tym wozie wszystko jest wyważone i taktowne.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona stylu, elegancji i charakterystycznej brytyjskiej niespieszności z napędem na cztery koła. Oby nigdy nikt nie wpadł na pomysł, by wyszlifować te królewskie kanty. ~Powagosław
Luzacjusz
Mniej kwadratowy niż kiedyś, ale niczego to tak naprawdę nie zmienia. Gdyby Rolls-Royce zbudował SUV-a, wyglądałby pewnie dokładnie jak ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 4367 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 339 KM (249 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 425 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 98,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Adam
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 TDV8 339KM 249kW
Rangę Rover to samochód który jednocześnie kochasz i nienawidzisz ;). Dla kupujących warto zaznaczyć że auto miało w sumie 3 wersje. Początkowa za czasów bmw (silnik 2,9 ON, 4,4 benzyna + 5b automat), środkowa za czasów jaguara (ta z dieslem 3,6 + 6b automat) - chyba najmniej problemowa, i wreszcie na najnowsza produkowana przez 2 lata, 4,4 diesel + skrzynia 8hp. Samochód wyjątkowy i wyróżniający się. JAzda tym autem to coś czego nie doświadczysz w żadnym innym. Auto płynie po drodze, jest bardzo stabilne, wygodne i swietnie się prowadzi. Dodatkowo ma całkiem niezłe właściwości terenowe. Niestety koszty utrzymania są ogromne. Samochód który fajnie jest raz w życiu mieć, ale chyba drugi raz bym nie kupił. Jak już to samochód ze środkowego liftu, 3,6 diesel lub benzyna i skrzynia 6b. Wtedy stosunek jakości do ceny jest dużo lepszy. Klimat w środku jest świetny ale niestety jak na 2011 rok jest bardzo mocno archaiczny. Zegary niby cyfrowe ale możliwości konfiguracji i wyświetlania czegokolwiek poza samymi zegarami - zerowe. Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie. Najgorzej jest oczywiście w mieście gdzie trzeba te 3 tony co chwile rozpędzać. Spokojna jazda w trasie to wynik nawęt ok 7-8 litrów. Na autostradzie 9-10 przy normalnej jeździe. Miasto zależy od nogi 12-13 ale przy dynamicznej jeździe nawet 17. Duży plus za ogromny zbiornik paliwa.
4,2
~Adam
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 TDV8 339KM 249kW
Rangę Rover to samochód który jednocześnie kochasz i nienawidzisz ;). Dla kupujących warto zaznaczyć że auto miało w sumie 3 wersje. Początkowa za czasów bmw (silnik 2,9 ON, 4,4 benzyna + 5b automat), środkowa za czasów jaguara (ta z dieslem 3,6 + 6b automat) - chyba najmniej problemowa, i wreszcie na najnowsza produkowana przez 2 lata, 4,4 diesel + skrzynia 8hp. Samochód wyjątkowy i wyróżniający się. JAzda tym autem to coś czego nie doświadczysz w żadnym innym. Auto płynie po drodze, jest bardzo stabilne, wygodne i swietnie się prowadzi. Dodatkowo ma całkiem niezłe właściwości terenowe. Niestety koszty utrzymania są ogromne. Samochód który fajnie jest raz w życiu mieć, ale chyba drugi raz bym nie kupił. Jak już to samochód ze środkowego liftu, 3,6 diesel lub benzyna i skrzynia 6b. Wtedy stosunek jakości do ceny jest dużo lepszy. Klimat w środku jest świetny ale niestety jak na 2011 rok jest bardzo mocno archaiczny. Zegary niby cyfrowe ale możliwości konfiguracji i wyświetlania czegokolwiek poza samymi zegarami - zerowe. Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie. Najgorzej jest oczywiście w mieście gdzie trzeba te 3 tony co chwile rozpędzać. Spokojna jazda w trasie to wynik nawęt ok 7-8 litrów. Na autostradzie 9-10 przy normalnej jeździe. Miasto zależy od nogi 12-13 ale przy dynamicznej jeździe nawet 17. Duży plus za ogromny zbiornik paliwa.
4,8
~Zadowolony kierowca
Land Rover Range Rover III
SUV 4.4 TDV8 339KM 249kW
Auto bardzo komfortowe, idealne na długie trasy. Ale zaskakuje dopiero po zjechaniu z utwardzonej drogi, przez ostatnie 3 lata tylko raz trzeba było wyciągac mnie traktorem, a często brodzę w błocie i jeżdzę po lasach polach ( taka praca)
Land Rover Range Rover III