Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover II 4.6 218KM 160kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Luksusowy SUV (segment I) produkowany od 1970 roku. Uważany za pierwszego SUV-a w historii i prekursora tej klasy. Prototyp Range Rovera nosił nazwę VELAR (Vee Eight Land Rover), czyli Land Rover z silnikiem V8. W zamyśle miał być połączeniem pełnoprawnej terenówki z komfortową limuzyną. Od 2013 roku na rynku oferowana jest czwarta generacja modelu. Jego usportowioną wersją jest Range Rover Sport. Range Rover pierwszej generacji trafił, jako jedyny samochód, do paryskiego Luwru jako dzieło sztuki.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona stylu, elegancji i charakterystycznej brytyjskiej niespieszności z napędem na cztery koła. Oby nigdy nikt nie wpadł na pomysł, by wyszlifować te królewskie kanty. ~Powagosław
Luzacjusz
Mniej kwadratowy niż kiedyś, ale niczego to tak naprawdę nie zmienia. Gdyby Rolls-Royce zbudował SUV-a, wyglądałby pewnie dokładnie jak ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 4552 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Widoczność + Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,0
~Waldek
Land Rover Range Rover II
Terenowy 4.6 218KM 160kW
To auto musiało być kiedyś genialne. Dzisiaj jest piękne, majestatyczne. Czytając inne posty powiem tak: jest naprawdę urzekające, ale kiedy wyjeżdżamy nim w sobotę na trasę, lekki teren. W innym przypadku trzeba liczyć się z ze sporymi wydatkami. Jasne, jak się kupi auto za 20, można wpakować jakieś 10-15 i powinno grać, ale jeżdżąc rocznie min. 50 tys km, musimy liczyć się po roku dwóch z poważną regeneracją silnika. To auto nie jest już na co dzień. Podkreślam, auto jest doprawdy majestatyczne. Wjeżdżanie na skrzyżowaniach jest łatwe, nikt nie protestuje jak się wciska taki kolos. Ale podniecanie się P38 w stosunku do jego codziennych przypadłości to masochizm. Kierowcy pozdrawiający się w p38 to fakt. Miłe uczucie. Ale dzisiaj wiem, co kryje się za tym gestem, To tak jak weterani z wojny, którzy siedzieli razem w okopach. jedli łajno, przesiąknięci deszcze, który padał od miesiąca. To właśnie to uczucie. Sprzedałem go i dzisiaj, jak zobaczę p38 również macham do kierowcy i myślę sobie, człowieku, trzymam za Ciebie kciuki. Jeśli koniecznie chcesz (tak jak ja...) kup jednak wersję 2, 5 dse (silnik bmw tds, ma swoje problemy, ale jednak nie aż takie jak V8, diesel potrafi palić 14-15 l)lub wersję 4.0 a najlepiej, jak kupicie Jeepa lub toyotę, albo - weźcie kredyt i kupcie coś nowszego.
4,5
~Yatzeek
Land Rover Range Rover II
Terenowy 4.6 218KM 160kW
Świetne auto na polskie drogi. Dobre i na autostradzie i polskiej szosie, w mieście i umiarkowanym terenie. Wysoko się siedzi, dobrze się widzi, a moc pod pedałem gazu pozwala na dobrą zabawę. Częste wizyty na stacji benzynowej uświadamiają wówczas starą prawdę, że nie ma nic za darmo. Ehh.
4,5
~adamgrzela.baton@wp.pl Baton jestem!
Land Rover Range Rover II
Terenowy 4.6 218KM 160kW
Samochud juz troche przejezdzil, wiec niektore drobiazgi trzeba bylo zrobic, wazne aby duzo o nim poczytac bo przez pierdole moga sie posypac tysiace!!!!! (Bezawaryjność (drobiazgi))
nie można regulować wysokości samochodu
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • zawieszenie
witam mam RR od niedawna i nie wiem jeszcze co i jak,często w czasie jazdy pojawia się pikanie potem zapala się na desce kontrolka samochodu ze strzałką do góry pod spodem potem zaczynają migać 4-ry kontrolki wysokości zawieszenia potem kontrolki świeca cały czas i nie można podnieść ani opuścić auta, po jakimś czasie wszystko wraca do normy i jest ok, często to się robi po przejściu w pozycje parking, czy ktoś może podpowiedzieć co to za awaria. pozdrawiam komputrr pokazuje napis ANOMAYLY EAS
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Threads
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • silnik
witam kupilem wczoraj w holandii range rovera 2.5d 136KM 2000rok. mam pewien problem otóż gdy przekracza się 20km/h coś pipczy dwa razy i na desce zapala się kontrolka BEGRENZING 9to chyba holenderski?)- w słowniku znczy to niby OGRANICZENIE , LIMIT. poza tym auto dużo spaliło na trasie z holandii do polski przy predkosci 110-120km/h na autostradzie spalil srednio 13litrów na 100km :/ POMOŻE KTOŚ?????? POMOCY
Problem rozwiązany
1 komentarz
skrzynia automat nie przerzuca na niższe biegi.
  • Land Rover Range Rover II 2.5 D 136KM 100kW 1994-2001
  • układ napędowy
Po zapaleniu rano ruszam i jadę na wysokim biegu a redukcja jest tylko do 3. Po wyłaczeniu silnika i chwilowym postoju wszystko wraca do normy i po nacisnieciu gazu redukuje tak jak powinien do 2, ma dobre przyspieszenie i dobrze przerzuca. Po dłuższym postoju znowu to samo
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Land Rover Range Rover II