Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover I 3.9 Vogue SEI 185KM 136kW 1988-1994

Lata produkcji: 1988 – 1994
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Luksusowy SUV (segment I) produkowany od 1970 roku. Uważany za pierwszego SUV-a w historii i prekursora tej klasy. Prototyp Range Rovera nosił nazwę VELAR (Vee Eight Land Rover), czyli Land Rover z silnikiem V8. W zamyśle miał być połączeniem pełnoprawnej terenówki z komfortową limuzyną. Od 2013 roku na rynku oferowana jest czwarta generacja modelu. Jego usportowioną wersją jest Range Rover Sport. Range Rover pierwszej generacji trafił, jako jedyny samochód, do paryskiego Luwru jako dzieło sztuki.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona stylu, elegancji i charakterystycznej brytyjskiej niespieszności z napędem na cztery koła. Oby nigdy nikt nie wpadł na pomysł, by wyszlifować te królewskie kanty. ~Powagosław
Luzacjusz
Mniej kwadratowy niż kiedyś, ale niczego to tak naprawdę nie zmienia. Gdyby Rolls-Royce zbudował SUV-a, wyglądałby pewnie dokładnie jak ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1994 roku
Pojemność skokowa 3947 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 312 Nm przy 3100 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~munk
Land Rover Range Rover I
Terenowy 3.9 Vogue SEI 185KM 136kW
ojciec klasy SUV, ale za rezem pierwszy i ostatni ktorym mozna pojechac w prawdziwy teren i do opery, mozna sie w nim powaznie zakochac, gdyby nie spalanie nie myslal bym o zmianie, mimo wieku ma w sobie to cos czego nie maja dziesiejsze plaskitki, fotel przutyla, V8 mruczy i plyniesz po szosie 120 ze stoickim spokojem, w terenie jesli mu nie przeszkadzac na gumach AT wjedzie i wyjedzie ze wszystkiego (nie mowie o extremach) jeszcze mi sie nie zdazylo zebym nie mogl podjechac pod gorke, a byly tez takie 100%, ugrzezl w blocie czy piachu, mozna zapakowac cala rodzine, bagaznik potega, chyba tylko stara omega ma wiekszy, do tego dach jak potrzeba, jak sie nim pojezdzi chwile i i godzi na spalanie ok 20l srednio LPG to ciezko znalezc nastepne auto, nowsze LR to juz nie to samo, ta marka skonczyla sie w 95 ..... no 98 roku, teraz zostal juz tylko skrzetnie sprzedawany mit, wiekszosc serii, i defenderow oraz RR clasic jezdzi do dzis bez wiekszych awarii, dlatego LR niemal zbankrutowal, gdyby nie freelander, ktory trwaloscia i jakoscia moze sie mierzyc co najwyzej z polonezem ta maraka by juz nie zyla, a tak podobnie jak inni sa w stanie sprzedawac czesci zamienne i zyc z tego ze sie psuje, pozniej doszla elektronika ktorej nijak nie da sie pogodzic z terenem, psujace sie silniki itp
3,1
~Bbbb
Land Rover Range Rover I
Terenowy 3.9 Vogue SEI 185KM 136kW
Niewątpliwe zalety silnika, doskonałe własności terenowe, fajny automat niestety nie są w stanie podnieść mojej oceny RR\'a wyżej niż do 2. Ale Range\'a nie kupuje się z pragmatyzmu. To auto kupuje się sercem. A serce jak wiadomo sporo wybacza. Nie ma drugiego terenowego klasyka z takim stylem i szykiem jaki ma Range Classic. Dla mnie jeden z najładniejszych samochodów w historii. Szkoda, że tak podle wykonany.
4,1
~kierowca
Land Rover Range Rover I
Terenowy 3.9 Vogue SEI 185KM 136kW
- dobrze się trzyma w terenie (nie jestem rajdowcem więc nie sprawdzałam w warunkach ekstremalnych) - duża radość przy prowadzeniu - fajny na wieś, w góry, na ryby
Land Rover Range Rover I