Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover Sport II SUV 3.0 SDV6 292KM 215kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już najsłabszy diesel 3.0 258KM zapewnia niezłe osiągi, ale skoro ma być "sport", to warto sięgnąć po mocniejsze jednostki. Te wysokoprężne w zgrabny sposób łączą rozsądne spalanie z dynamiką. Na 3.0 292KM nie ma co narzekać, bo motor chętnie reaguje na polecenia kierowcy, jest elastyczny i szybki. W przypadku 4.4 340KM jest tylko lepiej. Co z konstrukcjami benzynowymi? Są naprawdę ostre. 3.0 340KM jest bardzo spontaniczny i śmiało można mówić o emocjach praktycznie na każdych obrotach. Nawet te niskie czynią cuda, ale królem i tak jest 5.0 510KM. Niesamowicie wgniata w fotel i człowiek zupełnie zapomina, że siedzi w dużym SUVie.
czytaj więcej
Powagosław
Ma być o RRS, ale zacznę od modelu Evoque. Po raz kolejny widać, jak bardzo przełomowy pod względem wzornictwa był ten samochód. Sport kontynuuje najlepszą z możliwych dróg wyznaczoną przez mniejszego brata. Well done. ~Powagosław
Luzacjusz
Mówić, że Range Rover Sport to ładny samochód to tak, jakby stwierdzić, że Michael Jordan był niezłym sportowcem, a Monice Bellucci dobrze patrzy z oczu. Pamiętacie Rewińskiego z „Kilera”? Mają rozmach… ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 292 KM (215 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,9
~Zbigniew
Land Rover Range Rover Sport II
SUV 3.0 SDV6 292KM 215kW
Samochód pełen wad: po pierwszym przeglądzie zdiagnozowany wyciek oleju naprawa gwarancyjna trwa prawie miesiąc. Następnie podczas wjazdu tyłem do wody samochód nabiera wody zalewa kompresor i moduł sterowania hakiem serwis Intel Welm Bielsko Biała uznaje naprawę modułu sterowania hakiem holowniczym natomiast za kompresor muszę zapłacić mimo to że samochód jest na gwarancji . Serwis w Katowicach stwierdza , że zawór odpływu wody jest wadliwie zamontowany co spowodowało załamie samochodu . Reklamacja w Warszawie - zero skuteczna. Przy 70 tyś przebiegu konieczna wymiana tylnego mostu. Nie wspomnę o drobnych usterkach.
4,9
~RR
Land Rover Range Rover Sport II
SUV 3.0 SDV6 292KM 215kW
Pięknie wygląda z zewnątrz. Niezwykle przyjemnie podchodzić do niego i wsiadać. W środku komfort iście królewski jak przystało na brytyjczyka. Doskonała jakość skór. B dobre wykończenie. Nic nie trzeszczy. Doskonały na dalekie podróże. Wcześniej jeździłem Volvo i Lexusem, ale tylko w RR nie mam kłopotów z kręgosłupem. W mieście z kamerami też OK. Jak na tak duże auto doskonała dynamika jazdy (aluminiowa karoseria), a spalanie wręcz śmieszne porównując do innych aut tej wielkości. Silnik ma b fajny "pomruk" i jest czym wyprzedzić. W terenie jest terenowy ( w górach na nartach luzik i jest miejsce na bagaż), w mieście wiedzie na każdy krawężnik i można parkować wszędzie. Regulowane pneumatyczne zawieszenie bajka!!! Nagłośnienie super. Jedynie navi kiepskawa, ale to bolączka większości aut. Drogie marki olewają nasz piękny kraj.
4,6
~Radek
Land Rover Range Rover Sport II
SUV 3.0 SDV6 292KM 215kW
Jeżdzę RRS 2014 3.0 diesel od 7 lat ... komfort jazdy super, wykończenie i mat. wnętrza super (nadal wygląda jak nowe), spalanie przy masie w normie (średnio 11 l/100 ale lubię jeździć po mieście z iskierką), niezawodność - b dobrze, przejechałem 150 k i "odpukać" bez większych usterek, raczej zużycie naturalne materiałów .... ale trzeba pamiętać o wymianie oleju (ja co 9 k) + skrzynia biegów co 70 k. Omijać ASO ... b wysokie koszty obsługi
Land Rover Range Rover Sport II SUV