Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover Sport II

Lata produkcji: 2013 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Model został nieco przeprojektowany, stylistycznie nawiązuje do mniejszego Range Rovera Evoque. Za design RRS II odpowiedzialny był Anglik Gerry McGovern. Pod względem technicznym, samochód najbliżej spokrewniony jest z bazowym Range Roverem. Mimo nieznacznie większych rozmiarów od poprzednika, RRSII jest o 420 kg lżejszy od niego. Po raz pierwszy model oferowany będzie również w wersji siedmioosobowej, a także z silnikiem hybrydowym.
czytaj więcej
Powagosław
Ma być o RRS, ale zacznę od modelu Evoque. Po raz kolejny widać, jak bardzo przełomowy pod względem wzornictwa był ten samochód. Sport kontynuuje najlepszą z możliwych dróg wyznaczoną przez mniejszego brata. Well done. ~Powagosław
Luzacjusz
Mówić, że Range Rover Sport to ładny samochód to tak, jakby stwierdzić, że Michael Jordan był niezłym sportowcem, a Monice Bellucci dobrze patrzy z oczu. Pamiętacie Rewińskiego z „Kilera”? Mają rozmach… ~Luzacjusz

Land Rover Range Rover Sport II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 41% / przeciw: 59%

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,9
~Zbigniew
Land Rover Range Rover Sport II
SUV 3.0 SDV6 292KM 215kW
Samochód pełen wad: po pierwszym przeglądzie zdiagnozowany wyciek oleju naprawa gwarancyjna trwa prawie miesiąc. Następnie podczas wjazdu tyłem do wody samochód nabiera wody zalewa kompresor i moduł sterowania hakiem serwis Intel Welm Bielsko Biała uznaje naprawę modułu sterowania hakiem holowniczym natomiast za kompresor muszę zapłacić mimo to że samochód jest na gwarancji . Serwis w Katowicach stwierdza , że zawór odpływu wody jest wadliwie zamontowany co spowodowało załamie samochodu . Reklamacja w Warszawie - zero skuteczna. Przy 70 tyś przebiegu konieczna wymiana tylnego mostu. Nie wspomnę o drobnych usterkach.
4,6
~Igor
Land Rover Range Rover Sport II
SUV 4.4 SDV8 340KM 250kW
Piękne auto z rewelacyjnym silnikiem. Moc, kultura pracy, zużycie paliwa - wszystko zaskakuje pozytywnie. Auto jest duże, komfortowe i daje sporo radości z jazdy. Dodatkowo to jeden z niewielu suv-ów, który ma bardzo atrakcyjną stylistykę bez obłości ale z wielkimi kołami i pięknym wnętrzem. Jedyne co nie pasuje do ogólnego obrazka to multimedia rodem z początku wieku. To mój trzeci SUV po BMW X3 3.0sd '07 i VW Touaregu 3.0 '15, miałem też BMW 5 f10. X3 dawało mi dużo radości a VW był zupełnie nijaki - ani bardzo szybki, ani bezawaryjny a na dodatek stylistycznie na zupełnie przeciwległym biegunie niż range. A RRS ma potężny silnik i wyraźny charakter samochodu luksusowego - bardzo mi to pasuje.
4,9
~RR
Land Rover Range Rover Sport II
SUV 3.0 SDV6 292KM 215kW
Pięknie wygląda z zewnątrz. Niezwykle przyjemnie podchodzić do niego i wsiadać. W środku komfort iście królewski jak przystało na brytyjczyka. Doskonała jakość skór. B dobre wykończenie. Nic nie trzeszczy. Doskonały na dalekie podróże. Wcześniej jeździłem Volvo i Lexusem, ale tylko w RR nie mam kłopotów z kręgosłupem. W mieście z kamerami też OK. Jak na tak duże auto doskonała dynamika jazdy (aluminiowa karoseria), a spalanie wręcz śmieszne porównując do innych aut tej wielkości. Silnik ma b fajny "pomruk" i jest czym wyprzedzić. W terenie jest terenowy ( w górach na nartach luzik i jest miejsce na bagaż), w mieście wiedzie na każdy krawężnik i można parkować wszędzie. Regulowane pneumatyczne zawieszenie bajka!!! Nagłośnienie super. Jedynie navi kiepskawa, ale to bolączka większości aut. Drogie marki olewają nasz piękny kraj.
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover Sport II
9,7 – 23,0
l/100 km
8,1 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,1
Land Rover Range Rover Sport II
SUV 5.0 V8 510KM 375kW
Bardzo dynamiczny silnik pozwala szybko rozpędzić sporego SUVa, co w efekcie przekłada się na brak konieczności "gonienia" silnika. W zakresie od 80 do 100 km.h pojazd jak na tę pojemność bardzo oszczędny. W zakreach 100-120 również wykazuje umiarkowany apetyt. Spalanie znacznie wzrasta po przekroczeniu 130 km/h, natomiast prawdziwy wir w baku zaczyna się powyżej 160 km/h. Przy okazji komputer pokładowy zaniża nam faktyczny wynik spalonego paliwa o około 1,5 do 2,5 litra. Bierze się to stąd, że po ruszeniu pojazdem komputer wypluwa cyfre z chwilowym spalaniem ze sporym opóźnieniem. Dlatego też jeżeli jedziemy w cyklu równomiernym (autostrada) rozbieżność w wyniku jest znikoma. Jeżeli natomiast więcej po mieście, nawet z funkcją start/stop, rozbieżność wzrasta.
11,7
Land Rover Range Rover Sport II
SUV 3.0 SDV6 306KM 225kW
Spalanie przy długiej jeździe autostradowej z prędkością 160 km/h na poziomie 12 l. Przy dynamicznej jeździe z prędkościami w okolicy 200 km/h dojdziemy do 14 l/100km i raczej ciężko ten wynik przekroczyć. Spokojna jazda w trasie gdzie ciężko wyprzedzić ze względu na duże natężenie ruchu lub inne przeszkody (wzniesienia, zakręty) z prędkościami do 100 km/h nieco powyżej 9 l/100km. Wyższe prędkości oczywiście podczas jazdy niemieckimi autostradami.
9,7
Land Rover Range Rover Sport II
SUV 3.0 SDV6 306KM 225kW
Miasto 11-13, trasa szybka 11-12, trasa bardzo spokojna 7, dynamicznie ale bez przedasy trasa 10
Land Rover Range Rover Sport II