Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover Sport I

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2005-2013. Range Rover Sport trafił do oferty brytyjskiej marki jako z jednej strony tańsza alternatywa bazowego modelu, podkreślająca przy tym swój sportowy i w pewnym sensie, młodzieżowy charakter. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Range Stormer, zaprezentowany w 2004 roku. Choć pod względem konstrukcyjnym RRS najbliżej spokrewniony był z Land Roverem Discovery (aluminiowa rama), nie brakowało stylistycznych podobieństw z Range Roverem (Sport jednak był mniejszy). W 2010 roku model został poddany face-liftingowi.
czytaj więcej
Powagosław
Ma być o RRS, ale zacznę od modelu Evoque. Po raz kolejny widać, jak bardzo przełomowy pod względem wzornictwa był ten samochód. Sport kontynuuje najlepszą z możliwych dróg wyznaczoną przez mniejszego brata. Well done. ~Powagosław
Luzacjusz
Mówić, że Range Rover Sport to ładny samochód to tak, jakby stwierdzić, że Michael Jordan był niezłym sportowcem, a Monice Bellucci dobrze patrzy z oczu. Pamiętacie Rewińskiego z „Kilera”? Mają rozmach… ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wyciszenie + Widoczność + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~PeterGK95
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 3.0 TDV6 255KM 188kW
Świetne auto dla osób lubiących dużo podróżować. Daje komfort dużej, dającej poczucie jazdy czołgiem bulwarówki, potrafiącej jednak w weekend zjechać w trudny off road (po wcześniejszej zmianie felg z 20 na 18” ;) ) i poradzi sobie z rzeką, brodzeniem i skałkami. Czuć ciężar, w spalaniu, częstej wymianie hamulców, za to w połączeniu z komfortowym, pneumatycznym zawieszeniem, podwójnymi szybami, wersją HSE, jest bardzo przyjemny do przebywania w nim. Korci do zjechania asfaltu, nie sprawia zbyt wielu problemów o ile tylko dba się o niego i nie oszczędza na eksploatacji.
4,9
~Marcus
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 3.6 TD V8 272KM 200kW
Zastanawiałem się nad V6, ale po przeczytaniu całego internetu na temat poszczególnych motorów diesla w RR SPORT oraz różnic między TDV6 a TDV8 wybór padł na V8 i cieszę się, że tak się stało. Silnik na łańcuchu (V6 na pasku), piękne brzmienie, naprawdę zajebisty bulgot, taki aż zapominam, że to diesel... przypominam sobie kiedy na trasie (bardzo spokojnej 80-100km/h) spalanie oscyluje w granicach 6-7l. Dziękuję sobie za to, że podjąłem słuszną decyzję. Bałem się bo RR to nowość dla mnie, bałem się kosztów i ogółem całokształtu a straszą wszyscy i wszędzie. Bo to nie auto dla biedy... Nie mam sobie za złe, że poszukiwania właściwego auta zajęło mi przeszło 4 miesiące. Wspaniały silnik, który doskonale współgra ze skrzynią biegów. W moim przypadku nawet zawieszenie pneumatyczne było w świetnym stanie. Auto z drugiej ręki, miało tylko 2 właścicieli i choć ostatnie kilkadziesiąt tysięcy wszelkie drobne naprawy (nie było ich wiele) posiadacz robił sam to ewidentnie znał się na rzeczy, o wszystkim opowiedział, wszystko było widać jak na dłoni. Dorwałem bardzo zadbaną sztukę i nie mogę powiedzieć nic złego, po podstawowym serwisie po prostu jeżdzę, upajam się kazdym kilometrem. Na każde auto, na każdą markę można psioczyć... stara zasada jak dbasz tak masz. To nie jest auto dla każdego... Jest mega wygodne, o dziwo też zwrotne, na pewno bardzo żywe, i w mojej ocenie kładzie całokształtem świętą trójcę niemiecką ( miałem 2 bmw, 1 audi i 1 mercedesa). Trochę arystokrata, a trochę skurw... a to dzięki tej V8 ;) Szczerze mówiąc nie wiem co po tym aucie będę chciał kupić, a póki co o tym nie myślę i dluuugo będę się zastanawiał. Tak wiele radości daje mi kontakt z Range Roverem. O pierdołach, wyposażeniu nie gadam nawet nie ma sensu ;) Rakieta 11/10
4,7
~tomasz
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 4.2 i V8 32V SC 390KM 287kW
To pierwszy samochód który mnie zachwycił bezkompromisowa mocą i jakością. Przez dwa lata awarii ulegl tylko szyberdach za racji nieuzywania i podgrzewanie tylnej szyby bo woda sie dostala przez siatło stopu - z mojej winy. Poza tym dodatkowa pompka cyrkulacji płynu chłodzącego. Na gazie chodzi idelanie. Polecam
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover Sport I
18,2 – 18,4
l/100 km
10,7 – 12,1
l/100 km
18,0 – 24,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 2.7 TD 190KM 140kW
Witam....mam Range'a od ponad roku. Mieszkam w małej miejscowości bez świateł i korków więc max spalanie dotyczy zimy i krótkich tras...ok 10-12 km .. czyli na zimnym silniku. Jeśli chodzi o minimalne to na trasie Dolny Śląsk - Gdynia ( 600km) udało mi się zrobić 6.5 litra ! Serio. Jechałem co prawda noca i z prędkością max do 100 km/h ale chciałem sprawdzić ile 2.5 tonowy TANK może spalić. Mega mile zaskoczenie. Po kilku miesiącach wynik podobny na trasie do Torunia 6.7 wiec realny do powtórzenia. Komfort jazdy rewelacja. Przed zakupem RRS rozważałem BMW X3 czy też - jednak bawarka nie usuwa się do Range'a. No to poczucie wielkości i mocy na drodze. Niby tylko 190 KM ale przyspiesza nad wyraz dobrze. Polecam
22,2
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 4.2 i V8 32V SC 390KM 287kW
Pojazd z instalacją STAG zamontowaną niedawno. Zużycie paliwa (LPG) zupełnie przyzwoite biorąc pod uwagę masę samochodu oraz moc doładowanego silnika. Trzeba pamiętać, że stale następuje "dotrysk" etyliny w ilości odpowiadającej ok. 15% zużywanych litrów LPG. Oznacza to ok. 3,3 l benzyny na 100 km. Warto powyższe uwzględnić decydując się na ten model. Samochód w eksploatacji wymagający i na pewno nie najtańszy... Zadbany egzemplarz zapewnia komfort, osiągi i wszechstronność nie do opisania !
18,1
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 4.4 i V8 32V 300KM 221kW
Jak na taką masę i stały napęd na 4 koła spalanie bardzo przyzwoite. Szczególnie przyjemnie jest przy dystrybutorze LPG - cały zbiornik za około 120 zł daje to zasięg na trasie ponad 400 km, na mieście lekko ponad 300. W przeliczeniu kosztów gazu na np. olej napędowy otrzymujemy : 8 L ON / 100 km - trasa 12,5 l ON / 100 km - miasto. W aucie można całkowicie niewidocznie zamontować instalację LPG. W miejscu koła zapasowego pod podłogą bagażnika mieści się zbiornik o poj. 88 l lecz z powodu zamontowania z lekkim przechyłem mieści się do niego około 66 -68 l bez oszukiwania czujnika. Wlew montujemy we wnęce wlewu benzyny wraz z adaptorem , dzięki czemu nie musimy przy każdym tankowaniu wkręcać adaptora ( wymagana przeróbka - skrócenie adaptora ). Instalacja BRC spisuje się znakomicie, po 30.000 km najmniejszych problemów ! To czy jedziemy na gazie czy na benzynie wiadomo tylko po lampkach kontrolnych. Spadek mocy praktycznie niezauważalny. Koszt instalacji 4.400 zł , zwrot kosztów montażu nastąpił po przejechaniu około 23.000 km.
Land Rover Range Rover Sport I