Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover Sport

Lata produkcji: 2005 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Luksusowy SUV średniej wielkości o sportowym charakterze (segment I premium), produkowany od 2005 roku. Jak sama nazwa wskazuje, model jest odmianą Range Rovera, która bardziej od niego, nastawiona jest na wysokie osiągi, a przy tym jest tańsza. Pierwsza generacja modelu była spokrewniona Land Roverem Discovery, druga, wprowadzona na rynek w 2013 roku, dzieli część podzespołów z bazowym Range Roverem. Stylistycznie jest jednak inspirowana modelem Evoque. Range Rover Sport jest jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie - dotychczas znalazł blisko 400 tysięcy nabywców.
czytaj więcej
Powagosław
Ma być o RRS, ale zacznę od modelu Evoque. Po raz kolejny widać, jak bardzo przełomowy pod względem wzornictwa był ten samochód. Sport kontynuuje najlepszą z możliwych dróg wyznaczoną przez mniejszego brata. Well done. ~Powagosław
Luzacjusz
Mówić, że Range Rover Sport to ładny samochód to tak, jakby stwierdzić, że Michael Jordan był niezłym sportowcem, a Monice Bellucci dobrze patrzy z oczu. Pamiętacie Rewińskiego z „Kilera”? Mają rozmach… ~Luzacjusz

Land Rover Range Rover Sport – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Widoczność + Skrzynia biegów + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~PeterGK95
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 3.0 TDV6 255KM 188kW
Świetne auto dla osób lubiących dużo podróżować. Daje komfort dużej, dającej poczucie jazdy czołgiem bulwarówki, potrafiącej jednak w weekend zjechać w trudny off road (po wcześniejszej zmianie felg z 20 na 18” ;) ) i poradzi sobie z rzeką, brodzeniem i skałkami. Czuć ciężar, w spalaniu, częstej wymianie hamulców, za to w połączeniu z komfortowym, pneumatycznym zawieszeniem, podwójnymi szybami, wersją HSE, jest bardzo przyjemny do przebywania w nim. Korci do zjechania asfaltu, nie sprawia zbyt wielu problemów o ile tylko dba się o niego i nie oszczędza na eksploatacji.
2,9
~Zbigniew
Land Rover Range Rover Sport II
SUV 3.0 SDV6 292KM 215kW
Samochód pełen wad: po pierwszym przeglądzie zdiagnozowany wyciek oleju naprawa gwarancyjna trwa prawie miesiąc. Następnie podczas wjazdu tyłem do wody samochód nabiera wody zalewa kompresor i moduł sterowania hakiem serwis Intel Welm Bielsko Biała uznaje naprawę modułu sterowania hakiem holowniczym natomiast za kompresor muszę zapłacić mimo to że samochód jest na gwarancji . Serwis w Katowicach stwierdza , że zawór odpływu wody jest wadliwie zamontowany co spowodowało załamie samochodu . Reklamacja w Warszawie - zero skuteczna. Przy 70 tyś przebiegu konieczna wymiana tylnego mostu. Nie wspomnę o drobnych usterkach.
4,9
~Marcus
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 3.6 TD V8 272KM 200kW
Zastanawiałem się nad V6, ale po przeczytaniu całego internetu na temat poszczególnych motorów diesla w RR SPORT oraz różnic między TDV6 a TDV8 wybór padł na V8 i cieszę się, że tak się stało. Silnik na łańcuchu (V6 na pasku), piękne brzmienie, naprawdę zajebisty bulgot, taki aż zapominam, że to diesel... przypominam sobie kiedy na trasie (bardzo spokojnej 80-100km/h) spalanie oscyluje w granicach 6-7l. Dziękuję sobie za to, że podjąłem słuszną decyzję. Bałem się bo RR to nowość dla mnie, bałem się kosztów i ogółem całokształtu a straszą wszyscy i wszędzie. Bo to nie auto dla biedy... Nie mam sobie za złe, że poszukiwania właściwego auta zajęło mi przeszło 4 miesiące. Wspaniały silnik, który doskonale współgra ze skrzynią biegów. W moim przypadku nawet zawieszenie pneumatyczne było w świetnym stanie. Auto z drugiej ręki, miało tylko 2 właścicieli i choć ostatnie kilkadziesiąt tysięcy wszelkie drobne naprawy (nie było ich wiele) posiadacz robił sam to ewidentnie znał się na rzeczy, o wszystkim opowiedział, wszystko było widać jak na dłoni. Dorwałem bardzo zadbaną sztukę i nie mogę powiedzieć nic złego, po podstawowym serwisie po prostu jeżdzę, upajam się kazdym kilometrem. Na każde auto, na każdą markę można psioczyć... stara zasada jak dbasz tak masz. To nie jest auto dla każdego... Jest mega wygodne, o dziwo też zwrotne, na pewno bardzo żywe, i w mojej ocenie kładzie całokształtem świętą trójcę niemiecką ( miałem 2 bmw, 1 audi i 1 mercedesa). Trochę arystokrata, a trochę skurw... a to dzięki tej V8 ;) Szczerze mówiąc nie wiem co po tym aucie będę chciał kupić, a póki co o tym nie myślę i dluuugo będę się zastanawiał. Tak wiele radości daje mi kontakt z Range Roverem. O pierdołach, wyposażeniu nie gadam nawet nie ma sensu ;) Rakieta 11/10
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover Sport
9,7 – 23,0
l/100 km
8,1 – 12,1
l/100 km
18,0 – 24,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 2.7 TD 190KM 140kW
Witam....mam Range'a od ponad roku. Mieszkam w małej miejscowości bez świateł i korków więc max spalanie dotyczy zimy i krótkich tras...ok 10-12 km .. czyli na zimnym silniku. Jeśli chodzi o minimalne to na trasie Dolny Śląsk - Gdynia ( 600km) udało mi się zrobić 6.5 litra ! Serio. Jechałem co prawda noca i z prędkością max do 100 km/h ale chciałem sprawdzić ile 2.5 tonowy TANK może spalić. Mega mile zaskoczenie. Po kilku miesiącach wynik podobny na trasie do Torunia 6.7 wiec realny do powtórzenia. Komfort jazdy rewelacja. Przed zakupem RRS rozważałem BMW X3 czy też - jednak bawarka nie usuwa się do Range'a. No to poczucie wielkości i mocy na drodze. Niby tylko 190 KM ale przyspiesza nad wyraz dobrze. Polecam
22,2
Land Rover Range Rover Sport I
SUV 4.2 i V8 32V SC 390KM 287kW
Pojazd z instalacją STAG zamontowaną niedawno. Zużycie paliwa (LPG) zupełnie przyzwoite biorąc pod uwagę masę samochodu oraz moc doładowanego silnika. Trzeba pamiętać, że stale następuje "dotrysk" etyliny w ilości odpowiadającej ok. 15% zużywanych litrów LPG. Oznacza to ok. 3,3 l benzyny na 100 km. Warto powyższe uwzględnić decydując się na ten model. Samochód w eksploatacji wymagający i na pewno nie najtańszy... Zadbany egzemplarz zapewnia komfort, osiągi i wszechstronność nie do opisania !
13,1
Land Rover Range Rover Sport II
SUV 5.0 V8 510KM 375kW
Bardzo dynamiczny silnik pozwala szybko rozpędzić sporego SUVa, co w efekcie przekłada się na brak konieczności "gonienia" silnika. W zakresie od 80 do 100 km.h pojazd jak na tę pojemność bardzo oszczędny. W zakreach 100-120 również wykazuje umiarkowany apetyt. Spalanie znacznie wzrasta po przekroczeniu 130 km/h, natomiast prawdziwy wir w baku zaczyna się powyżej 160 km/h. Przy okazji komputer pokładowy zaniża nam faktyczny wynik spalonego paliwa o około 1,5 do 2,5 litra. Bierze się to stąd, że po ruszeniu pojazdem komputer wypluwa cyfre z chwilowym spalaniem ze sporym opóźnieniem. Dlatego też jeżeli jedziemy w cyklu równomiernym (autostrada) rozbieżność w wyniku jest znikoma. Jeżeli natomiast więcej po mieście, nawet z funkcją start/stop, rozbieżność wzrasta.
Land Rover Range Rover Sport