Najlepiej na samym początku zastanowić się jak chcecie jeździć. Jeśli szybko, to zostaje tylko benzynowy motor 2.0 240KM. Chętnie wchodzi na obroty i pozwala bez problemu wyprzedzić większość aut. Z kolei przy delikatnym traktowaniu potrafi niewiele spalić. Jednak jeśli priorytetem jest oszczędność, to lepiej postawić na diesla 2.2 TD4. Już wariant o mocy 150KM wystarcza do codziennej jazdy, ale z masą auta znacznie lepiej radzi sobie wersja 190-konna. To taki złoty środek - tylko trochę drogi...
czytaj więcej
Niektórzy mówiÄ… o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieÅ„stwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka zostaÅ‚a wygÅ‚adzona i upodobniÅ‚a auto do caÅ‚ej linii marki. Czy to źle? WrÄ™cz przeciwnie, pierwszy Freelander byÅ‚ wyjÄ…tkowo nudny.
~Powagosław
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca.
~Luzacjusz
Maksymalny moment obrotowy420 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnikaz przodu, poprzecznie
Doładowanieturbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrząduDOHC
Liczba cylindrów4
Układ cylindrówrzędowy
Liczba zaworów16
Stopień sprężania16,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka85 x 96 mm
Typ wtryskubezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacjeAluminiowa głowica cylindra, żeliwny blok silnika o podwójnych ścianach, obracające się w przeciwnym kierunku wałki równoważące. Schładzana wodą turbosprężarka doładowująca oraz prefabrykowany kolektor spalin zapewniają lepsze osiągi oraz niższe emisje. System Engine Management zaprojektowany w celu zapewnienia natychmiastowej reakcji, średniego momentu obrotowego oraz płaskiej charakterystyki mocy.