Szukaj

Informacje o Land Rover Freelander I Standard 2.0 TD4 112KM 82kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1950 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 112 KM (82 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Asa
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Powiem tak: komfort prowadzenia tego auta cenie ponad wszystko, bardzo dobrze trzyma sie drogi a zwłaszcza w zimie, auto jezdzi w tatrach Zakopane Nowy Targ i okoliczne miejscowości i nie straszne mu zasypane drogi auto idzie jak czołg przy sprawnych napędach oczywiscie, nadaje sie do ciągania przyczepy. Czasami żal że nie ma reduktora ale cóż zostaje pierwszy bieg i ogień na tłoki...., w srodku miejsca dużo wygodne fotele, choć ma swoje bolączki duzo drobnych usterek czasami to denerwujące, lakier mało odporny na zarysowania pomimo 16 lat zero korozji
4,9
~Asa
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Powiem tak: komfort prowadzenia tego auta cenie ponad wszystko, bardzo dobrze trzyma sie drogi a zwłaszcza w zimie, auto jezdzi w tatrach Zakopane Nowy Targ i okoliczne miejscowości i nie straszne mu zasypane drogi auto idzie jak czołg przy sprawnych napędach oczywiscie, nadaje sie do ciągania przyczepy. Czasami żal że nie ma reduktora ale cóż zostaje pierwszy bieg i ogień na tłoki...., w srodku miejsca dużo wygodne fotele, choć ma swoje bolączki duzo drobnych usterek czasami to denerwujące, lakier mało odporny na zarysowania pomimo 16 lat zero korozji
4,9
~Asa
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Powiem tak: komfort prowadzenia tego auta cenie ponad wszystko, bardzo dobrze trzyma sie drogi a zwłaszcza w zimie, auto jezdzi w tatrach Zakopane Nowy Targ i okoliczne miejscowości i nie straszne mu zasypane drogi auto idzie jak czołg przy sprawnych napędach oczywiscie, nadaje sie do ciągania przyczepy. Czasami żal że nie ma reduktora ale cóż zostaje pierwszy bieg i ogień na tłoki...., w srodku miejsca dużo wygodne fotele, choć ma swoje bolączki duzo drobnych usterek czasami to denerwujące, lakier mało odporny na zarysowania pomimo 16 lat zero korozji
Średnie spalanie dla Land Rover Freelander I Standard 2.0 TD4 112KM 82kW 2001-2006
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Świetne auto, rewelacyjne napędy, kontrola trakcji. Silnik 2.0 TD4 konstrukcji BMW, ekonomiczny ale ma wrażliwą elektrykę, wymiana sterownika silnika, na poprzednim spalał ok. 12L, na nowym na tej samej mapie ok. 8L, wymiana zaworu sterowania kontem łopatek turbiny. Prosta konstrukcja zawieszenia, wszystko można samemu posprawdzać, wymienić. Troszkę mało pakowny, w wersji HSE wygodne fotele, nagłośnienie. Z czystym sumieniem polecam każdemu, nie jest to demon prędkości ale daje radę na szosach jak i w terenie.
9,4
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Nie polecam automatu w tak słabym silniku szczególnie gdy często jeździmy krótkie odcinki z zimnym silnikiem. Zecydowanie fajna jazda na długich odcinkach. Jak na terenówkę to jazda przyjemna choć nie polecam z sportowym pakietem czyli opony 235R18/55
8,3
Liczba komentarzy: 1
Land Rover Freelander I
Standard 2.0 TD4 112KM 82kW
Trudno w przypadku auta o masie 1,7 tony z napędem na 4 koła walczyć o ekonomie. Ja pale w mieście 10 litrów ropy. Ale też i lekkiej nogi nie mam. Dla eksperymentu kiedys jeździłem zbiornik bardzo spokojnie i wyszlo 8 litrów. Na trasie wiele też zależy od prędkości. Przy nie przekraczaniu 140 km/h wychodzi mi w długiej trasie 8 litrów. Pewnie wolniej by wyszło mniej.
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
  • Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od kierunkowskazów i dalej jest to samo proszę o poradę
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Traci moc.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001
  • układ napędowy
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza. Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze naciśnięcie działa poprawnie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik traci moc, szarpie przy zmianie biegów, gaśnie.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.5 V6 24V 177KM 130kW 2001-2006
  • silnik
Silnik stracił moc, szarpie przy zmianie biegów, traci przyspieszenie, gaśnie, problemy z odpaleniem na ciepłym i zimnym silniku. Pompa paliwowa i filtry paliwa. Prawdopodobnie są zapchane bądź uszkodzone Pompę paliwa należy rozkręcić (znajduje się ona pod tylnymi siedzeniami), a następnie przeczyścić szmatką i suchą benzyną. Następnie skręcić z powrotem pompę i włożyć ją w taki sam sposób jak wyciągaliśmy :). Jeśli to nie pomoże powinniśmy wymienić tą pompę na nową :( (koszt około 200zł).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Land Rover Freelander I Standard