Szukaj

Informacje o Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1996-2014. Pomysł na stworzenie tego modelu narodził się w Land Roverze pod koniec lat 80., po przeprowadzonych badaniach, które dowodziły, że rynek lekkich aut terenowych typu SUV czeka intensywny rozwój. Freelander miał być kompromisem pomiędzy właściwościami off-roadowymi i rodzinnym samochodem miejskim. W 2006 roku powstała druga generacja modelu zbudowana na platformie podłogowej Ford EUCD. W USA auto oferowano pod nazwą LR2. W 2014 roku Freelander został zastąpiony przez model Discovery Sport.
czytaj więcej
Powagosław
Niektórzy mówią o nim „Baby-Range”. Faktycznie, podobieństwa do Range Rovera widać na pierwszy rzut oka. Sylwetka została wygładzona i upodobniła auto do całej linii marki. Czy to źle? Wręcz przeciwnie, pierwszy Freelander był wyjątkowo nudny. ~Powagosław
Luzacjusz
Gapiłem się na ten samochód przez pół godziny zastanawiając się, co do niego czuję. No i nic! Freelander jest trochę jak dziewczyny ze sztucznym biustem. Fajna i dobra z niego sztuka, ale jakość mnie nie podnieca. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5550 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Marek Lewandowski
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
Wygodny, bezpieczny i stylowy. Ponadczasowa sylwetka. Odpinany dach przebija konkurencję, nawet młodszą o 20 lat. Tanie części z odzysku i silnik znany z Poloneza, zero korozji. W Warszawie wielu doświadczonych mechaników. Za egzemplarz w 100% sprawny ceny dochodzą do 15 tys. Uwaga na angliki - przekładki z prawej na lewą stronę - znak szczególny otwieranie kluczykiem od strony pasażera a pilot otwiera po jednorazowym naciśnięciu tylko drzwi pasażera, dopiero drugie naciśnięcie otwiera pozostałe drzwi i tyną klapę.
2,9
~Andrzej
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
Nie ma dobrego egzemplarza w tych rocznikach. Na wielu forach internetowych pojawiły się komentarze zachwalające Freelandera - nie wierzcie im!!! Są wystawiane przez tych, którzy mają ten model na sprzedaż!! Auto to totalny szajs, chyba, że ktoś kupi za grosze i będzie w niego ładował kasę toczkami. Kupując freelandera trzeba mieć co najmniej 10 000 zł w zapasie, żeby wydać na naprawy. Ew. kupić od kogoś kto sprowadził i co najmniej rok nim jeździł w Polsce no i zrobił te 10-15 tys. km, powinny już wszystkie usterki wyjść w tym czasie.
3,2
~Richard
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
hmmm, jezeli nie jestes 18 letnim kierowca to moze Ci sie spodobac, ja jak kazdy mlody chcialby miec niskie sportowe autko z napedem na tyl jednak ciesze sie ze jest to moje 1 auto, zime przejezdzilem i wszyscy znajomi w tylnio napedowcach zazdroscili mi tej pewnosci i przyczepnosci na drodze, naprawde zima rewelacja, jak dla mnie duzo za wolny 12 cos do setki to za duzo, powyzej 100 na godzine wiatr halasuje, plus to duzo miejsca duzy bagaznik, mozna wozic zaglowke deski rowery i narty, głosniki po 10 latach sie przegluszaja. nie rdzewieje nigdzie i ogolnie sie trzyma.szczerze mowiac to w sumie jest fajne, wlasnie stoi w serwisie juz tydzien dlatego moze tak ostro go ocenilem. Nie jest taki zly...lubie to auto/
Średnie spalanie dla Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
10,0
l/100 km
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
Spalanie lepiej niż dobre. 12 litrów osiągnięte latem, cały czas z włączoną klimatyzacją, na krótkich odcinkach. Przy normalnej codziennej jeździe, trochę z klimą, trochę bez - spalanie około 11 litrów LPG. Przy długich trasach spadało znacznie poniżej 10 litrów (minimum około 9). Ceny części - nie odbiegają od konkurencji. Przez pół roku wydałem około 1500zł - rozrząd, klocki hamulcowe, regeneracja jednego zacisku, olej, płyn chłodniczy, filtry, świece.
11,9
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
Jak na tak duże auto spalanie przyzwoite, choć szału nie ma. W benzynie w ogóle nie opłaca się jeździć. Drogie części i to jest prawda, niestety marka. Koszt napraw też dość wysoki, gdyż nie każdy mechanik zna się na tym aucie no a roboczogodziny lecą:)
11,6
Land Rover Freelander I
Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW
Kurde, przy mojej rajdowej jezdzie pali naprawde duzo okolo 15-16 litrow w miescie na 100... to nie za fajnie. Ceny napraw wysokie i co najgorsze jak 10 lat sie nie psul to teraz z serwisu nie moze wyjechac;/ to uszczelka to dach to cos...duzo kosztuje
przygasanie kontrolek na desce rozdzielczej
  • Land Rover Freelander I Standard 1.8 i 16V 120KM 88kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
co jakiś czas po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON na desce lekko żarzą się kontrolki AKU i OLEJ reszty nie widwć. Silnik kręci ale nie odpala.Po kilku próbach kluczykiem jest ok. Czasami w czasie jazdy po włączeniu któregokolwiek kierunkowskazu przygasają kontrolki auto jedzie normalnie dalej nie działają kierunkowskazy i przerzuca się samo z gazu na benzynę.Po zgaszeniu silnika i po ponownym przekręceniu kluczyka w poz. ZAPŁON są wszystkie kontrolki odpala silnik i wszystko jest ok (do kolejnej losowej próby włączenia kierunkowskazów).Niedawno wymieniałem przekażnik od kierunkowskazów i dalej jest to samo proszę o poradę
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Traci moc.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.0 Di 98KM 72kW 1998-2001
  • układ napędowy
Po odpaleniu silnika wszystko jest ok, problem pojawia się gdy auto rozpędzi się do około 140 km/h i nagle traci moc, zwalnia do około 90km/h, mimo naciskania na gaz (wtedy tylko wskazówka obrotomierza szaleje) cały czas utrzymuje prędkość 90km/h. Czasem, jak się zwolni na chwile do 40km/h, to ponownie odzyskuje moc, po czym sytuacja się powtarza. Pojawił się również problem z hamowaniem, pierwsze naciśnięcie na hamulec działa poprawnie, auto się zatrzymuje, ale po ponownym naciśnięciu hamulce jakby nie działają, dopiero po puszczeniu pedału hamulca i dodaniu gazu znowu pierwsze naciśnięcie działa poprawnie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik traci moc, szarpie przy zmianie biegów, gaśnie.
  • Land Rover Freelander I Standard 2.5 V6 24V 177KM 130kW 2001-2006
  • silnik
Silnik stracił moc, szarpie przy zmianie biegów, traci przyspieszenie, gaśnie, problemy z odpaleniem na ciepłym i zimnym silniku. Pompa paliwowa i filtry paliwa. Prawdopodobnie są zapchane bądź uszkodzone Pompę paliwa należy rozkręcić (znajduje się ona pod tylnymi siedzeniami), a następnie przeczyścić szmatką i suchą benzyną. Następnie skręcić z powrotem pompę i włożyć ją w taki sam sposób jak wyciągaliśmy :). Jeśli to nie pomoże powinniśmy wymienić tą pompę na nową :( (koszt około 200zł).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Land Rover Freelander I Standard