Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery IV

Lata produkcji: 2010 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2010 roku. Jego projektantem jest Gerry McGovern. W porównaniu do poprzednika, wygląd Discovery zmienił się nieznacznie. Pod względem stylistycznym model zbliżył się do Range Rovera i Range Rovera Sport. Z oboma samochodami dzieli też część elementów technicznych. W Stanach Zjednoczonych Discovery oferowany jest pod nazwą Land Rover LR4. W 2010 roku model wygrał plebiscyt „New Car Award” organizowany przez magazyn „Auto Express”.
czytaj więcej
Powagosław

Terenowym możliwościom Discovery można w pełni zaufać. Co poza tym? Ładna, elegancka sylwetka, a wewnątrz zadowalający komfort. To auto jest przykładem idealnych proporcji pomiędzy możliwościami jazdy na bezdrożach i użytecznością w codziennej eksploatacji.

~Powagosław
Luzacjusz

Na Discovery najbardziej lubię program o tym, jak pana Władka porywają kosmici, wszczepiają mu pod skórą taki czujnik i potem każą okradać monopolowy na osiedlu. Land Rover Discovery? Musi być świetny. Sama nazwa przyprawia mnie o ciarki na plecach.

~Luzacjusz

Land Rover Discovery IV – wybierz silnik

Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Piotr
Land Rover Discovery IV
Terenowy 3.0 D 245KM 180kW
Rok po ostatniej ocenie tutaj - około 28k km więcej niestety musze dopisać pare krytycznych uwag. Rok temu zakończyłem wpis na konserwacji ramy i jakiś naprawach w zawieszenie (Wpis od Piotra) . Chwile potem: Awaria kolektorów ssących - wymiana i naprawa obu około 10k PLN - potem 20k km spokojnej bezawaryjnej jazdy i zaczęło się: Podczas serwisu ogólnego - sugestia mechanika na remont zawieszenia - luzy i konieczność wymiany tulei i niektórych wahaczy - remont obydwu osi - 9750,00 PLN - po 4k PLN na jedna os - same tuleje i sworznie!. Dosłownie po kilu tygodniach po wyjeździe z warsztatu - restrick performance - przy około 280k km - nikt nie potrafił postawić diagnozy co się stało - przyjęto: uszkodzona turbina lewa - primary - koszt turbiny 5,8 k PLN - plus jakies dodatki 4.7 k PLN - łącznie ponad 10k PLN !!! - UWAGA … kontrolka Restrick Performance nie zgasła !!!! Po kolejnych testach i sprawdzaniu okazało się: Silnik jest zatarty na panewkach głównych i jednej korbowodowej !!!!!! Final - przy 288k km. - Wymiana walu korbowego, wraz z panewkami - regeneracja obu głowic - wraz z zaworami - popychacze hydrauliczne zużyte - wszystkie. - wymiana pompy oleju i pompy wody, - wymiana kompletnego rozrządu - - koszt 20k PLN Konkluzja - silnik przy 288k km po prostu umarł !!! pomimo bardzo systematycznemu serwisowi - dla niektórych to mało dla niektórych to dużo - dla mnie zdecydowanie za mało szczególnie po tym ile serca i pieniędzy włożyłem w utrzymanie tego samochodu. Podczas eksploatacji przez 4 lata i około 120k km wydałem łącznie na utrzymanie około 70k PLN - z czego około 20k PLN to była eksploatacja a prawie 50k PLN to naprawy i awarie. !!!!!! (dla zainteresowanych udostępnię kompletna listę - kowalpp @ gmail cm ) Powtórzę ponownie - wspaniały samochód pretendujący do bycia premium - ale niestety jakościowo SLABY ! - i piekielnie drogi w utrzymaniu.
4,6
~dagobert_piastowic
Land Rover Discovery IV
Terenowy 3.0 D 255KM 188kW
Od zawsze jestem fanem marki, bywałem w Souhill, od wielu lat marzyłem o Discovery, a IV to według mnie najlepszy LR w historii, znacznie poprawiony (w odniesieniu do nie najlepszego III), nowa jakość w marce - co zresztą widać na ulicach! Wbrew obawom wielu, przejęcie przez hinduską Tata przyniosło potężnego kopa marce i od 2011 LR robi coraz lepsze wozy. Dodatkowo awaryjność znacznie spadła i już nie "trzeba kochać, aby kupić" ;-) Wóz daje niesamowitą frajdę z jazdy, pozwala mi na wypady całą 5-osobową rodziną, często poza drogi, w góry. Dodatkowo (może nie będę popularny, ale to moje doświadczenie z 22 lat jazdy) używam dobrych opon całorocznych (Wrangler Duratrac) i Disco sprawuje się na nich świetnie, zarówno na drogach, jak i w terenie (nie mówię o wyrypach). Jedyne czego nie mogę zrozumieć to jakość kluczyka, który potrafi się zwyczajnie rozkleić (trochę żenujące jak na taką markę i przedział cenowy). Ale to szczegół...
4,7
~DIscoLR
Land Rover Discovery IV
Terenowy 3.0 V6 S/C 340KM 250kW
Discovery 4 to wg mnie najlepszy SUV jaki stworzono. Mega wszechstronny, komfortowy, wielofunkcyjny. Siadając za kierownicą uśmiech sam pojawia się na twarzy. Ma to coś - co ciężko opisać, ale jak spróbujesz to zrozumiesz. Silnik 3.0 SC rewelacja - kultura pracy i przyspieszenie zbliżone do 5.0, spalanie trochę wyższe od diesla. Wyposażenie bardzo dobre m.in pneumatyka (dodatkowo raczej niezawodna) w standardzie. Podsumowując jeśli nie szukasz SUVA, którym nie chcesz pędzić 200 kmh to lepszego nie znajdziesz
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery IV
11,5 – 14,1
l/100 km
10,2 – 11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,9
Land Rover Discovery IV
Terenowy 5.0 375KM 276kW
To jest bajka nie auto , duze, pakowne, bezpieczne i w sumie bezkonkurencyjne gdyz takich aut juz nie ma. Na ramie , silnik wolnossacy V8 nie do zdarcia. Napedy, pneumatyka etc. Nawet mercedes z pakietem AMG jest gorzej wyposazony niz HSE Luxury. Ceny serwisu nie sa niskie ale jak kupujesz auto premium to i koszty sa premium.
12,7
Land Rover Discovery IV
Terenowy 5.0 V8 375KM 276kW
Tani nie będzie, ale części eksploatacyjne nie są przesadnie drogie. Serwis już gorzej. Blachy są szeroko dostępne na rynku używek w cenach przyzwoitych Na pewno nie jest drożej niż w Toyocie, BMW, Audi czy Mercedesie Spalanie nie może być małe, ale i tak uważam, że 3l/100km więcej niż diesel przy nieporównywalnie lepszych parametrach i kulturze + niezawodności to cena wręcz atrakcyjna. No i przy benzynie dużo oszczędzasz na serwisie bo nie masz wszystkich badziewi nowoczesnych diesli...
12,7
Land Rover Discovery IV
Terenowy 5.0 V8 375KM 276kW
Tani nie będzie, ale części eksploatacyjne nie są przesadnie drogie. Serwis już gorzej. Blachy są szeroko dostępne na rynku używek w cenach przyzwoitych Na pewno nie jest drożej niż w Toyocie, BMW, Audi czy Mercedesie Spalanie nie może być małe, ale i tak uważam, że 3l/100km więcej niż diesel przy nieporównywalnie lepszych parametrach i kulturze + niezawodności to cena wręcz atrakcyjna. No i przy benzynie dużo oszczędzasz na serwisie bo nie masz wszystkich badziewi nowoczesnych diesli...
Land Rover Discovery IV