Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery II 4.0 i V8 185KM 136kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy SUV (segment I) o właściwościach terenowych produkowany od 1989 roku. Pozycjonowany pomiędzy surowym Defenderem i komfortowym Range Roverem. Pomysł stworzenia Discovery pojawił się na początku lat 80. Projekt o nazwie „Project Jay” został zrealizowany pod koniec dekady. Mimo niezbyt przychylnego przyjęcia przez motoryzacyjnych krytyków, model szybko stał się ikoną marki (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), w czym niebagatelną rolę odegrał udział w rajdzie Camel Trophy. Obecnie, od 2010 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Terenowym możliwościom Discovery można w pełni zaufać. Co poza tym? Ładna, elegancka sylwetka, a wewnątrz zadowalający komfort. To auto jest przykładem idealnych proporcji pomiędzy możliwościami jazdy na bezdrożach i użytecznością w codziennej eksploatacji.

~Powagosław
Luzacjusz

Na Discovery najbardziej lubię program o tym, jak pana Władka porywają kosmici, wszczepiają mu pod skórą taki czujnik i potem każą okradać monopolowy na osiedlu. Land Rover Discovery? Musi być świetny. Sama nazwa przyprawia mnie o ciarki na plecach.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 3947 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~B66
Land Rover Discovery II
Terenowy 4.0 i V8 185KM 136kW
Auto terenowe z wnętrzem aspirującym do klasy wyższej niestety gdzie nie dotknąć wionie plastikiem średniej jakości w zderzeniu z luksusową skórą to zgrzyt. Kiepski montaż np. szyberdach. Słaby promień skrętu. Nie podzielam zachwytów fanatyków tego modelu, choć sam skusiłem się na ten samochód. Mam wrażenie, że przygotowując lift konstruktorzy nie wyciągali wniosków z opinii serwisów i klientów. W ramach legendy i brytyjskości wady to zalety. Np. nieocynkowane elementy ze stali /przy tej cenie nowego? Zaleta - po kilku latach można odświeżyć je /wymienić/ i mamy pewność, że podłoga jest 100% ok. Duże zużycie paliwa mały zasięg zaleta częste odwiedziny na stacji benzyn gdzie można napić się herbaty i pogwarzyć z miejscowymi „podróże kształcą”.
4,8
~floris
Land Rover Discovery II
Terenowy 4.0 i V8 185KM 136kW
discovery sie nie posiada jak byle innego samochodu, jego sie oswaja i zaprzyjaznia z nim. ostatni samochod z dusza, z charakterem i to nie byle jakim bo arystokratycznym. ma honor i nie poddaje sie w nawet najbardziej dramatycznych momentach a jednoczesnie lubi pokazac humory. ten samochod zyje i rozmawia z kierowca, jezeli nawzajem sie polubia i beda szanowac. ma lepsze i gorsze dni. na dowod tego - drobne usterki /np. elektroniczne/ same znikaja po jakims czasie, bez wizyty w serwisie
4,3
~discousa
Land Rover Discovery II
Terenowy 4.0 i V8 185KM 136kW
1. To auto dla ludzi z klasą i fantazją. Ci bez fantazji biorą td5 (jak wolą). 2. Ja jeżdżąc nim mam ciągle uśmiech na twarzy. 3. Jeszcze mi się nikt nie wcisnął przed zderzak ( a w Jaguarze nie raz ). 4. Nie ma nic lepszego (no może Porsche Cayenne S albo Disco II 4.6). Aż strach co kupic jak się to wyjeździ...
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery II 4.0 i V8 185KM 136kW 1998-2004
16,3
l/100 km
20,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,6
Land Rover Discovery II
Terenowy 4.0 i V8 185KM 136kW
Nie ekonomiczny bez sensu montować w europie tak paliwożerny motor w samochodzie do użytku w 1/2terenie 1/4trasie i 1/4mieście. Dla tych, co naiwnie kupili wielkie zaskoczenie, bo ci, co dla szpanu /patrzcie stać mnie na puszczanie rurą wydechową tysięcy zł/ efektu nie mają.- Nikt nawet nie przypuszcza, że ten niepozorny, Discovery puszcza 20l/100km bez pomocy kierowcy. Cena opony zimowej przeciętnie 1100zł/szt. felgi 18. Omijamy autoryzowane serwisy LR łukiem szerokim. Inni też potrafią obsłużyć LR tylko ceną inna.
13,7
Land Rover Discovery II
Terenowy 4.0 i V8 185KM 136kW
Mam discovery II,2004 rok,silnik 4,6.Spalanie duze,nie oszukujmy sie,nie jest to fiat panda 4x4,ale ogromna,ciezka terenowka.Nie jest to tez suv,rav4,czy crv.Discovery to cos,czym mozna jezdzic i w miescie,na narty,ale bez problemu zapakuje do niego 4 osobowa rodzinke,wsadze mnostwo sprzetu kampingowego i pojade na mazury lub w bieszczady na tydzien,na dwa,zaszyje sie w ciszy i spokoju w miejscu,gdzie ani panda ,ani rav4 by nie dojechala.Oczywiscie,ze wzgledow ekonomicznych silnik diesla jest oszczedniejszy,ale cena zakupu tego samego rocznika i wyposarzenia to okolo 15 tysiecy wiecej.Przy zakladaniu,ze samochodem jezdze 15 000 km rocznie,wydaje na paliwo 7 000 zl rocznie.A na diesla wydalbym 5200zl.Roznica nie powala na nogi,a cena zakupu tak.A przyspieszenie,dynamika jazdy taka V8 nie do opisania.Polecam,auto dla nieprzecietnych ludzi,limuzyna i terenowka w jednym.
15,0
Land Rover Discovery II
Terenowy 4.0 i V8 185KM 136kW
jezeli pytacie o koszty to znaczy ze was nie stac. za tyle ile daje ten samochod warto placic regularnie na stacji i w serwisie. za opieke odplaca sie opieka i przyjemnoscia w kazdych nawet dramatycznych warunkach i wiele potrafi wybaczyc. gdy kierowca straci kontrole nad sytuacja - discovery sam ja odzyska /powinien nazywac sie defender/
Land Rover Discovery II