Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery II

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy SUV (segment I) o właściwościach terenowych produkowany od 1989 roku. Pozycjonowany pomiędzy surowym Defenderem i komfortowym Range Roverem. Pomysł stworzenia Discovery pojawił się na początku lat 80. Projekt o nazwie „Project Jay” został zrealizowany pod koniec dekady. Mimo niezbyt przychylnego przyjęcia przez motoryzacyjnych krytyków, model szybko stał się ikoną marki (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), w czym niebagatelną rolę odegrał udział w rajdzie Camel Trophy. Obecnie, od 2010 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Terenowym możliwościom Discovery można w pełni zaufać. Co poza tym? Ładna, elegancka sylwetka, a wewnątrz zadowalający komfort. To auto jest przykładem idealnych proporcji pomiędzy możliwościami jazdy na bezdrożach i użytecznością w codziennej eksploatacji.

~Powagosław
Luzacjusz

Na Discovery najbardziej lubię program o tym, jak pana Władka porywają kosmici, wszczepiają mu pod skórą taki czujnik i potem każą okradać monopolowy na osiedlu. Land Rover Discovery? Musi być świetny. Sama nazwa przyprawia mnie o ciarki na plecach.

~Luzacjusz

Land Rover Discovery II – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Rocco 2gi wpis po 10 latach ciągłego plynnie
Land Rover Discovery II
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Uwaga! Tu Rocco i mój 2gi wpis - po 10 latach użytkowania tego samego auta. Ok 100 tys przebiegu przybyło. Trzeba o niego dbać, co 2-3 tys km parę stówek (ale nie tysiecy!! )włożyć w naprawy ale wspaniale się odwdzięcza. Przyczepę pociągnie, kuriera i zakopaną na działce wywwotke wyciągnie, na narty dojadę- serpentynami wjadę i zjadę. Od 11 lat 3 x w tygodniu wracam do domu z pracy, po nocy z 50 km przez pola i lasy (Warmia) i LR ma u mnie dożywocie, bo….ja żyje dzięki jemu, kilkanaście dzików i kilkadziesiąt saren ominiętych, kilka dzików i saren i jeden jeleń Trafionych!!! Lisów, zająców itp nie liczę , miesiąc temu walnąłem wilka/dużego psa!?! Ramka rejestracji i osłona bębna wyciagarki w odfroadowym zderzaku polskiej firmy MP4x4 do wymiany i tyle!!!Rozumiecie?? Jazda nim po aglomeracji jest bez sensu( od tego mamy Mini, francuskiego minivana i LR Freelandera 2 td4). Ale poza miastem: na budziku 80-120/h i dziury, szybkie i wolne łuki drogi, kałuże, zaspy, czy gololedz nawet i do tego dziczyznę na drodze macie w nosie!!! I dobry disco 2 już nigdy nie straci na wartości. Niewiele takich soczystych prawdziwych terenówek zostało na drogach, a będzie ich coraz mniej…
4,6
~Marek
Land Rover Discovery II
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Miałem go ponad 13 lat i przy mnie osiagnal pelnoletniość. Wspaniały przyjaciel, który mnie nigdy nie zawiódł. Ale zeby tak było trzeba o autko dbać, pilnować podstawowych czynnosci serwisowych, naprawiac - jezeli coś sie zepsuło a nie odkładać na później i używac dobrej jakość olejów. Disco miało swoje humory, ktore poznałem i nauczyłem się je omijać ale dawalo wielka satysfakcję i przyjemność z prowadzenia, bylo z daleka rozpoznawalne a w lekkim terenie czy przeprawach - efektywne. Wielokrotnie ciągneło przyczepkę gospodarczą i było to z pozycji kierowcy niezauwazalne. Zbedna była klima - otwierane szyber dachy dobrze dawały radę. A widoczność - palce lizać ! Nie znam innego auta z tak rewelacyjną widocznością - mogłem podjeżdzać na centymetry bez konieczności korzystania z podpowiedzi pilota.
3,9
~Cypis.pl
Land Rover Discovery II
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Porzekadło że land rovera kochasz albo nienawidzisz jest jak najbardziej prawdziwe. Td5 jest znacznie nowocześniejszy niż stare 300 TDI. Mój samochodzik ma automatyczną skrzynię biegów. Potrafi naprawdę dużo jest to ciężki wół roboczy. Ale niestety zaskakuje również negatywnie swoimi usterkami. W mniej ja należę do tych którzy swoje land rovery kochają, A jak kochasz to wybaczasz. Ja użytkuje swoje disco 2 już ponad 10 lat, wcześniej z powodzeniem użytkowałem disco 1 300 TDI. Pomimo wielu podobieństw są to całkiem odmienne samochody. Ale gdybym dzisiaj miał wybierać wybrałbym chyba disco 2 ponownie. Samochód niezły jest na drodze natomiast naprawdę zachwyca w ciężkim terenie.
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery II
16,3
l/100 km
10,1 – 10,8
l/100 km
20,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Land Rover Discovery II
Terenowy 2.5 TD 138KM 101kW
Codziennie dojeżdżam do pracy ok. 8 km autostradą i 7 km w mieście i w tym mieszanym trybie spalam średnio między 10 a 11 l. ON/100 km. Poniżej 10 l. można zejść tylko w trasie, a do 15 litrów można zbliżyć się przy 140-150 km/h autostradą bez tempomatu. Ceny napraw?... Najwięcej zabuliłem dotąd za wymianę sprzegła: ok. 2 tys. PLN, ale tu się nie wypowiadam, bo płacę w innej walucie. Zacytuję natomiast opinię przewodnika wycieczek po Saharze, który używa tam tylko terenówek, wiadomo (a terenówki trzeba porównywać z terenówkami, jak autobusy z autobusami, a nie np. VANami): "chciałbym mieć Land Rovera, bo części tańsze i łatwiej dostać, niż do mojej Toyoty".
18,6
Land Rover Discovery II
Terenowy 4.0 i V8 185KM 136kW
Nie ekonomiczny bez sensu montować w europie tak paliwożerny motor w samochodzie do użytku w 1/2terenie 1/4trasie i 1/4mieście. Dla tych, co naiwnie kupili wielkie zaskoczenie, bo ci, co dla szpanu /patrzcie stać mnie na puszczanie rurą wydechową tysięcy zł/ efektu nie mają.- Nikt nawet nie przypuszcza, że ten niepozorny, Discovery puszcza 20l/100km bez pomocy kierowcy. Cena opony zimowej przeciętnie 1100zł/szt. felgi 18. Omijamy autoryzowane serwisy LR łukiem szerokim. Inni też potrafią obsłużyć LR tylko ceną inna.
13,7
Land Rover Discovery II
Terenowy 4.0 i V8 185KM 136kW
Mam discovery II,2004 rok,silnik 4,6.Spalanie duze,nie oszukujmy sie,nie jest to fiat panda 4x4,ale ogromna,ciezka terenowka.Nie jest to tez suv,rav4,czy crv.Discovery to cos,czym mozna jezdzic i w miescie,na narty,ale bez problemu zapakuje do niego 4 osobowa rodzinke,wsadze mnostwo sprzetu kampingowego i pojade na mazury lub w bieszczady na tydzien,na dwa,zaszyje sie w ciszy i spokoju w miejscu,gdzie ani panda ,ani rav4 by nie dojechala.Oczywiscie,ze wzgledow ekonomicznych silnik diesla jest oszczedniejszy,ale cena zakupu tego samego rocznika i wyposarzenia to okolo 15 tysiecy wiecej.Przy zakladaniu,ze samochodem jezdze 15 000 km rocznie,wydaje na paliwo 7 000 zl rocznie.A na diesla wydalbym 5200zl.Roznica nie powala na nogi,a cena zakupu tak.A przyspieszenie,dynamika jazdy taka V8 nie do opisania.Polecam,auto dla nieprzecietnych ludzi,limuzyna i terenowka w jednym.
Land Rover Discovery II