Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery I 3.9 i V8 182KM 134kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy SUV (segment I) o właściwościach terenowych produkowany od 1989 roku. Pozycjonowany pomiędzy surowym Defenderem i komfortowym Range Roverem. Pomysł stworzenia Discovery pojawił się na początku lat 80. Projekt o nazwie „Project Jay” został zrealizowany pod koniec dekady. Mimo niezbyt przychylnego przyjęcia przez motoryzacyjnych krytyków, model szybko stał się ikoną marki (ponad milion sprzedanych egzemplarzy), w czym niebagatelną rolę odegrał udział w rajdzie Camel Trophy. Obecnie, od 2010 roku na rynku dostępna jest czwarta generacja modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Terenowym możliwościom Discovery można w pełni zaufać. Co poza tym? Ładna, elegancka sylwetka, a wewnątrz zadowalający komfort. To auto jest przykładem idealnych proporcji pomiędzy możliwościami jazdy na bezdrożach i użytecznością w codziennej eksploatacji.

~Powagosław
Luzacjusz

Na Discovery najbardziej lubię program o tym, jak pana Władka porywają kosmici, wszczepiają mu pod skórą taki czujnik i potem każą okradać monopolowy na osiedlu. Land Rover Discovery? Musi być świetny. Sama nazwa przyprawia mnie o ciarki na plecach.

~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 3947 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 182 KM (134 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 312 Nm przy 3100 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery I 3.9 i V8 182KM 134kW 1994-1998
21,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

23,4
Land Rover Discovery I
Terenowy 3.9 i V8 182KM 134kW
3946 ccm, 8 cylindrów, jednopunktowy wtrysk, komputerek EFI. Katalogowo 10.6 l/100 przy 90kmh :) W realu 25 litrów etyliny lub LPG w mieście (raczej nie szaleję). W trasie 19-20 litrów LPG też przy oszczędnej jeźdze w granicach 80-110kmh. Co moze i nie jest źle zważywszy na masę auta i stałe 4x4. Podejrzewam że w ostrym terenie wciągnie 40 litrów LPG. Przerobienie na gaz było koniecznością ale silnik znosi to bez problemów. Instalacja z emulatorami wtrysków czy coś takiego, kolektor jest aluminiowy więc no problem. Z opisów powinien być slabszy na gazie ale szczerze - chodzi plynniej i tak jeśli chcę - mogę przy starcie ze świateł wziąść większość plaskaczy w moim mieście. Disco samochód rewelacja, V8 gwarantuje ciekawe doznania, jednak moim kolejnym samochodem będzie Disco 96-97 silnik 300TDi. Wolę slabszy silnik ale duuużo bardziej ekonomiczny. Disco benzyna czy diesel ma zbiornik paliwa 97 litrów. Na Dieslu zrobisz 1100km bez tankowania a na V8 400km. Dlatego do dalszych wypraw wybór jest jeden - tym bardziej ze starsze diesle LR są w zasadzie bez elektroniki więc odpadają potencjalne elementy do psucia.
19,3
Land Rover Discovery I
Terenowy 3.9 i V8 182KM 134kW
Benzyny nie wiem, gazu od 15 (trasa) , przez 20 (praca , przy domu) do 25 (zima , las ) . Użytkując od 4 lat , drugą Dyskotekę ( po ok 25 tyś km rocznie ) , nie wykonywałem poważniejszych napraw . Materiały eksploatacyjne ( filtry , paski , kloci , gumowe
Land Rover Discovery I