Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery Sport SUV 2.0 TD4 150KM 110kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy, kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 2014 roku. W europejskiej ofercie Land Rovera Discovery Sport zastąpił model Freelander (w USA tożsamy model LR2). Samochód otwiera również zupełnie nową gamę prestiżowych SUV-ów, którą łączyć będzie od teraz szyld Discovery. Koncepcyjnym pierwowzorem Discovery Sport był prototyp o nazwie Discovery Vision Concept z wiosny 2014 roku. Nie tylko stylistyką auto nawiązuje także do Range Rovera Evoque: dzieli z nim płytę podłogową Land Rover LR-MS Platform. Projektantem Discovery Sport był Gerry McGovern.

czytaj więcej
Powagosław

Eksperyment z nową gamą Discovery przypomina trochę, przynajmniej w założeniu, bardzo udane przedsięwzięcie z Range Roverem (też jest Sport). Czy i tu się powiedzie? Otwarcie jest mocne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie jest to Evoque (choć go udaje), ale nie jest to też leciwy Freelander, który w lordowskiej rodzinie Land Rovera coraz bardziej wyglądał jak bezrobotny krewny. Mamy więc, jak mawiał klasyk, plusy dodatnie i plusy ujemne, ale per saldo – Disco very good!

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 9
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)
Land Rover Discovery Sport SUV