Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery Sport SUV Facelifting 2.0 204KM 150kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy, kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 2014 roku. W europejskiej ofercie Land Rovera Discovery Sport zastąpił model Freelander (w USA tożsamy model LR2). Samochód otwiera również zupełnie nową gamę prestiżowych SUV-ów, którą łączyć będzie od teraz szyld Discovery. Koncepcyjnym pierwowzorem Discovery Sport był prototyp o nazwie Discovery Vision Concept z wiosny 2014 roku. Nie tylko stylistyką auto nawiązuje także do Range Rovera Evoque: dzieli z nim płytę podłogową Land Rover LR-MS Platform. Projektantem Discovery Sport był Gerry McGovern.

czytaj więcej
Powagosław

Eksperyment z nową gamą Discovery przypomina trochę, przynajmniej w założeniu, bardzo udane przedsięwzięcie z Range Roverem (też jest Sport). Czy i tu się powiedzie? Otwarcie jest mocne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie jest to Evoque (choć go udaje), ale nie jest to też leciwy Freelander, który w lordowskiej rodzinie Land Rovera coraz bardziej wyglądał jak bezrobotny krewny. Mamy więc, jak mawiał klasyk, plusy dodatnie i plusy ujemne, ale per saldo – Disco very good!

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,01 x 92,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 9
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Land Rover Discovery Sport SUV Facelifting