Szukaj

Informacje o Land Rover Discovery Sport

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy, kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 2014 roku. W europejskiej ofercie Land Rovera Discovery Sport zastąpił model Freelander (w USA tożsamy model LR2). Samochód otwiera również zupełnie nową gamę prestiżowych SUV-ów, którą łączyć będzie od teraz szyld Discovery. Koncepcyjnym pierwowzorem Discovery Sport był prototyp o nazwie Discovery Vision Concept z wiosny 2014 roku. Nie tylko stylistyką auto nawiązuje także do Range Rovera Evoque: dzieli z nim płytę podłogową Land Rover LR-MS Platform. Projektantem Discovery Sport był Gerry McGovern.

czytaj więcej
Powagosław

Eksperyment z nową gamą Discovery przypomina trochę, przynajmniej w założeniu, bardzo udane przedsięwzięcie z Range Roverem (też jest Sport). Czy i tu się powiedzie? Otwarcie jest mocne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie jest to Evoque (choć go udaje), ale nie jest to też leciwy Freelander, który w lordowskiej rodzinie Land Rovera coraz bardziej wyglądał jak bezrobotny krewny. Mamy więc, jak mawiał klasyk, plusy dodatnie i plusy ujemne, ale per saldo – Disco very good!

~Luzacjusz

Land Rover Discovery Sport – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
NA ŻYWO
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Dario74LR
Land Rover Discovery Sport
SUV 2.0 TD4 180KM 132kW
Z zakupu jestem zadowolony. Dużo miejsca w środku, duży bagażnik. Auto w automacie 9 biegów dosyć żwawy. Jak ktoś lubi bardziej ekstremalne poruszanie to nie ten samochód. Na trasie szybkiego ruchu lub autostrada 160-180 km dość szybko do osiągnięcia. Jak na światłach z czerwonego się rusza to fajnie przyspiesza. Reszta samochodów dopiero startuje a ja już gdzieś dalej z przodu. Jeśli chodzi silnik bo spotkałem wiele komentarzy związanych z obawami o tą jednostkę 180 km 2.0D. użytkuje PRAWIE 5 ROK. Żadnych ale to żadnych problemów. DPF PRZEZ 4,5 ROKU JUZ 3 razy zapchany ale od września 2023 dolewam co 2000 km dodatek do ON i od tej pory spokój Jeśli chodzi o spalanie to mam to bardzo dokładnie ogarnięte : 127 tankowań 5755 L ON przejechane 72155 tyś km. średnio wychodzi 7,98 L/100 km komputer pokładowy spalanie zaniża o jakieś 0,5 l i po tych kilometrach j/w. wychodzi 7,54 l/100. Ja spalanie mam policzone " ręcznie" zawsze zbiornik do pełna i spisane kilometry. Mój styl jazdy to 60/40 miasto/trasa
4,7
~Tom
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 204KM 150kW
Daje max ocenę bo samochód spełnił wszystkie pokładane w nim nadzieje. Jedyny mankament to chyba większa utrata wartości wzgld niemieckich konkurentów. Szukałem SUVa, która nie będzie zbyt duży a jednocześnie zapakuję 4 osobową rodzinę, (duży wzrost pasażerów) nie zakopie się na byle trawniku, pociągnie nieco cięższą przyczepę i da się załadować trochę towaru okazjonalnie. Auto jest ciche, bardzo wygodne (choć trzymanie boczne foteli rozczarowuje w porównaniu do np. BMW), zdolne do przemieszczania się autostradami (optymalna prędkość to ok 150 km/h). Dzięki sporemu realnemu prześwitowi dziury, krawężniki itp Cię nie interesują. Użytkuje przez rok więc nic jeszcze nie wyszło, na razie baaardzo zadowolony.
4,7
~Marcin Wisznia
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 D I4 150KM 110kW
Auto luksusowe co czuc we wnętrzu, swietna kierownica i tryby rodem z Range Rovera (bardzo podobne rozwiazania, te same elementy wnetrza itp), a jednak pod spodem widac duzy przeswit i solidne zawieszenie na snieg i bloto, co daje dużo frajdy. Auto, uwazam, warte swojej ceny. Najwieksza przestrzen z tylu w swojej klasie. wygodne nawet dla 5-osobowej rodziny. Zaawansowane tryby na lekki teren np. hill descend, terenowy cruise do 30km/h poprawia frajde w trydnym terenie i omijaniu dolow, swietna sprawa poza ubitym szlakiem. W miescie 'brak hold', aktywni asystenci unikania kolizji z pieszym itp, kolizji przy parkowaniu, aktywny asystent zmiany pasa ruchu, rozpoznawanie znakow. Auto moze brodzic w wodzie dzieki czemu ma dobrze uszczelniona komore silnika, o dziwo, pomimo autostrad w strugach deszczu i innego blota itp jest nadal czysta jak z fabryki, chlodnica ponizej zderzaka. System rozrywki du-py nie urywa (zapomnij o tego typu 'Hello Mercedes zawieź mnie do fryzjera'), ale brak tych bajerow wynagradza swoim tereneowym, solidnym acz luksusowym rodowodem.
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery Sport
10,0 – 12,5
l/100 km
7,3 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Land Rover Discovery Sport
SUV 2.0 Si4 240KM 177kW
Przejechałem do tej pory 5000 km. Auto kupione jak nowe. W dużym mieście przy umiarkowanym ruchu (trasa min 12-15km) pali ok 10-11L przy spokojnej jeździe. Jeśli są korki to spalanie wzrasta do 12-13L. Na trasie na drogach lokalnych przy prędkości 80-90km/h udało mi się zejść poniżej 8l ale jest to po porostu toczenie się. Na autostradzie/ekspresowej przy stałej prędkości 130-150km/h spala 10-11L. Powyższe dotyczy jazdy spokojnej (3tys.obr.). Przy jeździe dynamicznej myślę, że 2L na setkę można dodać. Nie brakuje jednak mocy przy wyprzedzaniu jeśli zajdzie taka potrzeba pomimo, że auto z 2 pasażerami waży ok 2 tony. Dodając do tego możliwości terenowe (napęd 4x4, głębokość brodzenia 60cm) to spalanie jest ok. A jeszcze dodam, że zawszę wyłączam start/stop (użytkując system może spalanie jest mniejsze). Konkurencja może zużywa mniej paliwa ale odstaje w zakresie funkcjonalności (np. przesuwna tylna kanapa - o 18cm można powiększyć bagażnik).
9,8
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 P I4 200KM 147kW
Spokojna jazda daje realne spalanie na poziomie 9,5-10 litrów w cyklu mieszanym wiosną/latem. Uważam, że przy tej masie auta i automatycznej skrzyni jest to dobry wynik. Komfort jazdy, kultura pracy silnika i zmiany biegów zdecydowanie na plus.
10,2
Land Rover Discovery Sport
SUV 2.0 Si4 240KM 177kW
Dość dziwny samochód jeśli chodzi o skrzynię i spalanie.. Bardzo ważne są obroty silnika, np. jadąc ok 55km/h ma niecałe 2000 obrotów i pali więcej niż przy 64-68 km/h. Klawisz ECO tak naprawdę kastruje gaz, dobre chyba dla świeżego kierowcy. Sterowanie łopatkami, też trochę dziwne.Generalnie spalanie na poziomie 11 to norma..
Land Rover Discovery Sport