Szukaj

Informacje o Land Rover Defender

Lata produkcji: 1983 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Samochód terenowy (segment I) produkowany od 1983 roku. Jeden z najsłynniejszych aut w swojej klasie (ponad 2 mln sprzedanych egzemplarzy). Jego historia sięga 1948 roku, gdy marka Rover stworzyła model Land Rover, inspirowany Jeepem Willys. Przez lata model nieznacznie zmieniał swoją stylistykę i współcześnie (3. generacja) niewiele różni się od swojego pierwowzoru. Gdy marka Land Rover zyskała w 1978 roku samodzielność, w 1983 roku wyprodukowała pierwszą generację dzisiejszego Defendera, jeszcze pod nazwą One Ten. Nazwa Defender została wprowadzona siedem lat później.
czytaj więcej
Powagosław
Taki sam od wieków. Charakterystyczne, kanciaste nadwozie dorobiło się statusu symbolu porównywalnego z logo Coca-Coli czy trzema paskami Adidasa. Od lat niepokonany w terenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Że wolny? A gdzie ci się tak spieszy? Że niewygodny? A co? Poduszeczkę ci podłożyć na siedzenie, delikatesiku? Że niepraktyczny? Bo brakuje ci uchwytu na napój z McDonalda? Że brzydki? Sam jesteś brzydki! ~Luzacjusz

Land Rover Defender – wybierz generacjÄ™

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
3,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,0
~JoeDoe
Land Rover Defender IV (L663)
110 3.0 R6 249KM 183kW
Auto miało sapozapłon. Podczas postoju (auto było wyłączone przez kilka godzin) nagle usłyszałem jak zaczyna wyć wentylator. Ot tak sam z siebie. Dzwonię do assistance LR i w trakcie rozmowy, kiedy opisuję zaistniałą sytuację - auto zaczyna się palić. Cudem udało się ugasić zanim bardziej nie spłonął. Auto zostało odebrane na lawecie i wysłane do LR. Auto zastępcze dostałem na 3 dni. Po trzech dniach musiałem oddać, gdyż LR uznał, że nie wiadomo co się stało. Po oględzinach LR otrzymałem pismo, że nie wiedzą co się stało i żebym "bujał się" z ubezpieczycielem. Co śmieszniejsze - przedłożyli mi umowę do podpisania, w której wszystkie naprawy będą realizowane na koszt ubezpieczyciela, a jeżeli ten nie wyrazi zgody na pokrycie - płacę ja. Auto jest na gwarancji.
3,6
~commar
Land Rover Defender II
110 2.5 TD 122KM 90kW
Samochod rewelacyjny, tylko dla maniakow. Nie polecam normalnym uzytkownikom motoryzacji. Jest to ciagnik rolniczy dostosowany do szybszej jazdy, gdy pada deszcz w srodku jest mokro, gdy swieci slonce goraco, a w dluzsza trase sie nie nadaje, bo glosno jak na lotnisku, trzesie i predkosc przelotowa to 80-90 km/h, wiec sie dluzy. Dla ludzi ktorym to nie przeszkadza samochod idelalny, w teren wjedzie wszedzie, ale trzeba miec wyciagarke pod reka bo troche wazy :-) , tak na wszelki wypadek. pozatym cudo
3,9
~maroco2
Land Rover Defender III
90 Station Wagon 2.4 TD4 122KM 90kW
Auto nie dla każdego. W kabinie jest dość ciasno. Na tylne siedzenia wchodzi się przez bagażnik i jest to dość niewygodne. Twarde zawieszenie. Trzęsie na nierównych nawierzchniach. Można by jeszcze wiele pisać o niedoskonałościach tego auta. Dla tego nie jest dla każdego. W terenie - niezastąpiony ale trzeba mieć dobre opony. Poza drobnymi usterkami w układzie hamulcowym i problemy z zawieszeniem tylnej osi, samochód działa bez zarzutu. Ja jeżdżę nim niemal codziennie do pracy i w pracy. Ani chwili nie żałowałem niemałej kasy, której na niego wydałem i nigdy nie będę zapewne obiektywny w jego ocenie. Jeśli ktoś będzie miał wątpliwości przed jego zakupem to odradzam:)
Åšrednie spalanie dla Land Rover Defender
4,1 – 39,5
l/100 km
8,3 – 12,3
l/100 km
20,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Land Rover Defender III
90 Station Wagon 2.4 TD4 122KM 90kW
Mam defendera od ponad roku. Regularne wpisy w dzienniku kosztów dały powyższe wartości spalania. Te prawie 12 litrów było zimą przy pokrywie śnieżnej około 30 - 35 cm. Gdy jechałem drogami leśnymi robiąc pierwszy ślad bywało że śnieg wpadał mi na ma maskę. Latem spalenie miło mnie zaskoczyło. Przy spokojnej jeździe niekiedy spada poniżej 8 litrów. Przez ponad rok użytkowania samochodu i przebiegu około 50 000 km żadnych awarii. Wymiana oleju i klocków hamulcowych z tyłu, oraz gum na amortyzatorach również z tyłu. Gdy kupowałem defa miał on przejechane 21 000km.
19,5
Land Rover Defender IV (L663)
110 5.0P V8 525KM 386kW
Generalnie polecam. Auto sprawdza się w wielu przypadkach. Da też dużo radości na górskich serpentynach (strzały z wydechu i wychodzenie z zakrętu z uślizgiem tylnej osi). Na trasie poza miastem można osiągnąć spalanie nawet w okolicach 12 litrów. Generalnie zazwyczaj pojawia się 16 z okładem ;) a
11,5
Land Rover Defender II
110 2.5 TD 122KM 90kW
Spalanie na przyzwoitym poziomie, biorąc pod uwagę aerodynamikę wozu. Koszty zakupu astronomiczne. Mam swojego od nowości, kosztował małą fortunę. Ale w końcu to jedyny klasyk jakiego jeszcze można kupić w salonie. Serwisy w ASO omijać szeroko - nie znają się, liczą jak za uran.
Land Rover Defender