Szukaj

Informacje o Lancia Ypsilon IV Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM 70kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Auta małe
Nowy model, nowe silniki? NiezupeÅ‚nie. Podstawowa jednostka ma 1.2l, 8 zaworów i 69KM. Powiewa staroÅ›ciÄ…. Owszem, nie jest dynamiczna, ale nie taka jej rola – to taki miejski zwierzak. Idealnie nadaje siÄ™ do kluczenia po uliczkach różnych metropolii, do tego może mieć system Start&Stop, co dodatkowo obniża nieco zużycie paliwa. W ofercie dostÄ™pne jest jednak coÅ› znacznie ciekawszego. Nowy motor benzynowy, który ma tylko 2 cylindry i 0,9l – TwinAir. DziÄ™ki doÅ‚adowaniu dosÅ‚ownie powala patrzÄ…c na tÄ… znikomÄ… pojemność. 85KM, 145Nm dostÄ™pnych już od 2000obr./min. – mistrzem prostej nie jest, ale jeździ siÄ™ nim po prostu Å‚atwo. Dla fanów diesli też coÅ› siÄ™ znajdzie – znany i w sumie lubiany 1.3 MultiJet drugiej generacji. Ma 95KM i turbodziurÄ™, ale co tam – maÅ‚o pali i na Å›rednich obrotach jest zrywny.
czytaj więcej
Powagosław
Ypsilon to dziś najładniejsza z produkowanych Lancii. Fakt, wiele ich nie zostało, dlatego waga tego komplementu jest dyskusyjna. Dlatego powiedzmy wprost: to jedno z najszczęśliwiej wystylizowanych aut w swoim segmencie. Pierwsza trójka. ~Powagosław
Luzacjusz
Nasi sympatyczni Włosi właśnie po to robią brzydkie Fiaty, żeby gdy raz na włoski rok zrobią ładną Lancię, cała reszta świata, która rodzajów makaronów zna nie tysiąc, a dwa (do zupy i drugiego dania), powiedziała: ale ładne auto. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 69,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Start&Stop
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena
Åšrednie spalanie dla Lancia Ypsilon IV Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM 70kW 2011-2015
4,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,0
Lancia Ypsilon IV
Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM 70kW
Minimalne spalanie w oszczędnej jeździe uzyskane zostało przy prędkości 85 km/h z włączonym tempomatem (obserwacja na dystansie kilkunastu kilometrów) pustą drogą ekspresową, przy 1 osobie w aucie. Średnie maksymalne to testy w warunkach Gór Świętokrzyskich - ostra jazda w kilka osób. Faktycznie średnie spalanie to 4,3 l ON w warunkach jazdy: 25% jazda w mocno zakorkowanej Warszawie, 30% droga ekspresowa 2 jezdniowa z max dopuszczalną prędkością, 25% drogi niższej kategorii (wojewódzkie, powiatowe, gminne), 20% ostra jazda testowa. Ypsilon w topowej wersji Platinum ze wszystkimi możliwymi dodatkami podnoszącymi wagę auta (np. szklany dach). Klima automatyczna włączona non stop, włączony system start & stop. Super auto, polecam zdecydowanie. (Silnik)
4,0
Lancia Ypsilon IV
Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM 70kW
To największy plus tego samochodu. Spalanie po mieście 4,2. Auto wyposażone w system start stop, który na światłach przy wrzuconym biegu jałowym gasi silnik, po wciśnięciu sprzęgła automatycznie odpala. Sprawdza się, też kiedy paniom zgaśnie samochód, po wciśnięciu sprzęgła, silnik sam się odpali. Na trasie z Warszawki do Triestu na odcinku 2650 km przy prędkościach autostradowych, dwóch osobach, dwóch walizkach klimatyzacji, samochód spalił 4,1l (Silnik)
Lancia Ypsilon IV Hatchback 5d