Szukaj

Informacje o Lancia Ypsilon

Lata produkcji: 1985 – teraz
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 1985 roku. Pierwsza generacja samochodu była oznaczona symbolem Y10. Auto to dało początek serii Y, która od trzeciej generacji oferowana jest pod nazwą Ypsilon stał się najlepiej sprzedającym się samochodem Lancii. Szczególną popularnością cieszył się wśród kobiet, czego dowodem były nagrody dla „Kobiecego Samochodu Roku 2005” i „European Automotive Design”. W 2011 roku debiutowała czwarta generacja modelu, której produkcję przeniesiono do fabryki Fiata w Tychach.
czytaj więcej
Powagosław
Ypsilon to dziś najładniejsza z produkowanych Lancii. Fakt, wiele ich nie zostało, dlatego waga tego komplementu jest dyskusyjna. Dlatego powiedzmy wprost: to jedno z najszczęśliwiej wystylizowanych aut w swoim segmencie. Pierwsza trójka. ~Powagosław
Luzacjusz
Nasi sympatyczni Włosi właśnie po to robią brzydkie Fiaty, żeby gdy raz na włoski rok zrobią ładną Lancię, cała reszta świata, która rodzajów makaronów zna nie tysiąc, a dwa (do zupy i drugiego dania), powiedziała: ale ładne auto. ~Luzacjusz

Lancia Ypsilon – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Lancia Ypsilon

Liczba ocen: 108
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Piotrek
Lancia Ypsilon III
Hatchback 1.3 16v MultiJet 75KM 55kW
Auto super! Bardzo niezawodne, Nadwozie - zero rdzy (ocynk), bardzo wygodne, wręcz luksusowe. Szklany otwierany dach, Bardzo dobre materiały wykończeniowe, klima, pełna elektryka, nagłośnienie Bose, dobre wyciszenie - przy 100km/h praktycznie cisza i szum nawiewu, wspomaganie City (można kręcić kierownicą małym palcem) . Bagażnik można regulować dzięki przesuwanej i składanej kanapie - wersja 5-co osobowa, 5 zagłówków, 5 pełnych pasów bezpieczeństwa, 4 poduszki powietrzne. Fotele bardzo wygodne z regulowanym podparciem lędźwiowym. Podwozie to standard Fiata Punto II. McPerson + belka. Działa bez zarzutu. Raczej ustawione na wygodę. Silnik to standard Fiata 1.3 Multijet (diesel). 75KM może nie jest mistrzem prędkości ale odwdzięcza się na stacji benzynowej. W trasie spala ok 4,2L/100km. W mieście ok 5,5/100. Nie bierze oleju, nie ma dwumasy, na łańcuchu rozrządu. Zalecam zalewanie olejem Selenia 5W40 WR tak jak zaleca producent. Bardzo ładnie/miękko działa na tym oleju. Wcześniej był Castrol, Mobil1 i Motul. Na Selenii działa najlepiej (chociaż sam olej jest najdroższy z nich). W ciągu 4 lat używania było robione ustawienie geometrii, wymienione tarcze i klocki z przodu, czyszczenie bębnów z tyłu, wymieniono paski osprzętu silnika, Szkokda, że Lancii już się nie produkuje - wielki błąd ze strony koncernu Fiata. Gdyby teraz można było kupić Lancię Deltę Integrale Competizione - brałbym w ciemno. Mam jednak zastrzeżenia do ASO Fiata. Umawiam się na konkretną datę, godzinę, na zrobienie konkretnych rzeczy jadę 30km a po przyjeździe na miejsce mówią mi, że nie mają części zamiennych do mojego modelu i mam zostawić auto. A jak mam wrócić do domu? Bezmyślni ludzie.. olewają klienta.
3,8
~Zbigniew Kucaj
Lancia Ypsilon II
Hatchback 1.2 16V 86KM 63kW
Kupiłem to auto ze względu na ,,ocynk,, i opinie użytkowników.Niestety miałem pecha bo do 3tyś w zakupie dołożyłem w ciągu 2 lat 4 tyś! Tak zwane kosztowne pierdoły np.(zespolony przełącznik kierunków-800 zł, kostka stacyjki 350,koło zębate wału 320 zł-w Golfie 35 zł !) wykończyły mnie nerwowo.Mimo to lubię ten samochód ze względu na świetne prowadzenie i dobre przyspieszenia. Przez 2 lata przejechałem nim 40tyś km a kilka dni temu rozsypał mi się silnik (zerwany klin na kole wału korbowego). Naprawa kolejne 2tyś zł.
4,2
~KZR88
Lancia Ypsilon II
Hatchback 1.1 54KM 40kW
Auto bardzo dobre jako pierwsze dla świeżo upieczonego kierowcy. Auto mało awaryjne, a nawet jeśli jakaś bzdura się zdarzy do naprawy to części są bardzo tanie. Karoseria jest super, od roku 1998 ta sama \"buda\" i zero rdzy, lakier dalej wygląda tak jakby dopiero auto wyjechało z fabryki. Silnik może troche więcej pali niż inne auta tego segmentu ale za to jest w miarę dynamiczny. Zawieszenie I układ jezdny w tym aucie to najlepsza część, niesamowita przyczepność I mała awaryjność ze strony tego układu. Polecam wszystkim!

Raporty spalania Lancia Ypsilon

Liczba raportów: 102
Średnie spalanie dla Lancia Ypsilon
5,5 – 8,6
l/100 km
4,0 – 4,8
l/100 km
4,5 – 8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Lancia Ypsilon IV
Hatchback 5d 1.2 8v 69KM 51kW
Auto pali moim zdaniem rozsądnie, szczególnie biorąc pod uwagę, że jest raczej dociskane. Niestety słaby silnik powoduje, że aby jechać trzeba wciskać mocno gaz a to się przekłada na wyższe niż deklarowane przez Lancie zużycie. Autostradowe 145 km/h nie sprzyja oszczędności, jednak jadąc bardziej adekwatnie do wielkości auta można zużyć niecałe 5,5 l/100. Oszczędniejszy i dużo sprawniejszy jest silnik 0,9 ale testując go na jadach próbnych strasznie nas wkurzał dźwięk silnika, stąd wybór słabszej jednostki 4 cylindrowej. Jeśli to jednak komuś nie przeszkadza to brać 0,9 bo różnica w cenie jest nieduża.
4,0
Lancia Ypsilon IV
Hatchback 5d 1.3 Multijet 16v 95KM 70kW
Minimalne spalanie w oszczędnej jeździe uzyskane zostało przy prędkości 85 km/h z włączonym tempomatem (obserwacja na dystansie kilkunastu kilometrów) pustą drogą ekspresową, przy 1 osobie w aucie. Średnie maksymalne to testy w warunkach Gór Świętokrzyskich - ostra jazda w kilka osób. Faktycznie średnie spalanie to 4,3 l ON w warunkach jazdy: 25% jazda w mocno zakorkowanej Warszawie, 30% droga ekspresowa 2 jezdniowa z max dopuszczalną prędkością, 25% drogi niższej kategorii (wojewódzkie, powiatowe, gminne), 20% ostra jazda testowa. Ypsilon w topowej wersji Platinum ze wszystkimi możliwymi dodatkami podnoszącymi wagę auta (np. szklany dach). Klima automatyczna włączona non stop, włączony system start & stop. Super auto, polecam zdecydowanie.
8,6
Lancia Ypsilon II
Hatchback 1.4 12V 80KM 59kW
Silnik jest dość paliwożerny jak na dość kiepskie osiągi i małą masę samochodu. Jeżdżąc w cyklu mieszanym bardzo ciężko zejść poniżej 8L lpg taj jakby silnik miał jakąś blokadę :) Co ciekawe, bardzo ekonomiczna jazda nie wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Najmniej spala jeżdżąc po prostu normalnie, przyspieszając dość żwawo ale nie wkręcając na zbyt wysokie obroty. W długiej trasie nie przekraczając około 95km/h można osiągnąć 7L lpg. Jadąc z większą prędkością trzeba się przygotować na spalanie powyżej 10L ale nie jest to zbyt przyjemne ze względu na duży szum powietrza i ogólne pogorszenie stabilności prowadzenia. Po prostu nie jest to samochód w trasę.

Usterki Lancia Ypsilon

Liczba wpisów: 12
Ciężko działający mechanizm otwierania drzwi
  • Lancia Ypsilon III 1.3 16v MultiJet 75KM 55kW 2003-2010
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W czasie zimy zauważyłem, że muszę z dużą siłą ciągnąć za klamkę aby otworzyć drzwi. Pojechałem do ASO aby rozwiązali problem. Pan serwisant parę razy szarpną za klamkę i stwierdził, że nie trzeba nic robić, poza tym do rozebrania drzwi potrzebuje 2 osób, a był sam (w sobotę). Kupiłem smar w sparayu i na jakiś czas pomogło ale co kilka miesięcy mam ten sam problem. Mam porównanie z Toyotą kolegi - jego auto ma 22 lata a drzwi można otwierać jednym palcem. To jest jakość! Fiat mógłby po prostu skopiować zasadę działania z toyoty i byłby spokój. Nigdy więcej fiata :(
Pęknięty układ dolotowy
  • Lancia Ypsilon III 1.3 16v MultiJet 75KM 55kW 2003-2010
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Producenci coraz częściej stosują plastik w produkcji silników. U mnie po 6 latach popękał układ dolotowy, który jest połączony z filtrem powietrza. Filtr powietrza opiera się na 4 trzpieniach (a jakże- plastikowych), które przy wibracjach silnika pękają pod ciężarem filtra powietrza i cały ciężar filtra z obudową opiera się na układzie dolotowym, który (a jakże, też z plastiku) pęka i "lewe" nieoczyszczone powietrze dostaje się do komory spalania. Jest to efekt cięcia kosztów przez Fiata. Naprawiłem oczywiście na używanych częściach poza ASO ale niesmak do marki pozostanie na zawsze.
Spalanie 18L/100. Co moze być przyczyną?
  • Lancia Ypsilon II 1.2 60KM 44kW 1996-1998
  • silnik
Witam Nie dawno kupiłem lancie Y sprzedający zapewniał że średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi ok 5-6 L/100km. Wiec zatankowałem autko do pełna no i przejechałem ok 210 km po mieście i okazało się ze średnie spałanie wynosi 18L/100Km jestem ciekaw co może być tego przyczyną Silnik POMOCY
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Lancia Ypsilon