Szukaj

Informacje o Lancia Thema I Sedan 3.0 V6 175KM 129kW 1992-1994

Lata produkcji: 1992 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E), flagowy model Lancii produkowany w latach 1984-1994 i ponownie od 2011 roku. W ofercie włoskiej marki Thema zastąpiła Gammę. Projektantem pierwszej generacji auta byli Giorgetto Giugiaro oraz Italdesign. Model powstał w ramach wspólnego przedsięwzięcia Lancii z Alfy Romeo (164), Fiata (Croma), Saaba (9000). W 1987 roku oferta Themy poszerzyła się o wersję kombi (Stadion Wagon) stworzoną przez Pininfarinę. Następcą Themy był model Kappa. Od 2011 roku na w Europie dostępna jest druga generacja Themy, będąca przemianowaną wersją Chryslera 300.
czytaj więcej
Powagosław
Lancia nawet nie próbuje ukryć pochodzenia tego modelu. A problem w tym, że Thema, a raczej Chrysler 300 średnio pasuje do wizerunku i tradycji włoskiej marki. Od takiej marki należało wymagać czegoś więcej niż tylko przejęcia auta i doklejenia własnego znaczka. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem rozdzierania szat na widok nowej Themy. Bardzo ładny samochód. Ale rozumiem, że ortodoksi wolą tradycyjną linię Lancii w stylu modelu Thesis. A tak, sprzedano go w liczbie 16 tys. egzemplarzy. Taki rarytasik. A Thema? Trzymam kciuki. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2959 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Lancia Thema I Sedan