Model klasy wyższej (segment E), flagowy model Lancii produkowany w latach 1984-1994
i ponownie od 2011 roku. W ofercie włoskiej marki Thema zastąpiła Gammę. Projektantem
pierwszej generacji auta byli Giorgetto Giugiaro oraz Italdesign. Model powstał w ramach
wspólnego przedsięwzięcia Lancii z Alfy Romeo (164), Fiata (Croma), Saaba (9000). W
1987 roku oferta Themy poszerzyła się o wersję kombi (Stadion Wagon) stworzoną przez
Pininfarinę. Następcą Themy był model Kappa. Od 2011 roku na w Europie dostępna jest
druga generacja Themy, będąca przemianowaną wersją Chryslera 300.
czytaj więcej
Lancia nawet nie próbuje ukryć pochodzenia tego modelu. A problem w tym, że Thema, a
raczej Chrysler 300 średnio pasuje do wizerunku i tradycji włoskiej marki. Od takiej marki
należało wymagać czegoś więcej niż tylko przejęcia auta i doklejenia własnego znaczka.
~Powagosław
Nie rozumiem rozdzierania szat na widok nowej Themy. Bardzo ładny samochód. Ale
rozumiem, że ortodoksi wolą tradycyjną linię Lancii w stylu modelu Thesis. A tak, sprzedano
go w liczbie 16 tys. egzemplarzy. Taki rarytasik. A Thema? Trzymam kciuki.
~Luzacjusz